قرآن ناطق(عج)

286 - از لحاظ علمي و شرعي دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟

نویسنده : زهرا رستگار

از لحاظ علمي و شرعي دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟     *** از لحاظ شرعي نگاه به فيلم ‏هاى محرك و شهوت ‏انگيز و تحريك شهوت با نگاه به فيلم ‏هاى جنسى، جايز نيست و بين مجرد و متأهل هم تفاوتى وجود ندارد. بنابراين ديدن اين فيلم ها حرام […]

از لحاظ علمي و شرعي دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟

 

 

*** از لحاظ شرعي نگاه به فيلم ‏هاى محرك و شهوت ‏انگيز و تحريك شهوت با نگاه به فيلم ‏هاى جنسى، جايز نيست و بين مجرد و متأهل هم تفاوتى وجود ندارد. بنابراين ديدن اين فيلم ها حرام است و گناه دارد.

 

*** آسيب شناسي

در ادامه برخي از آثار تماشاي اينگونه فيلم ها را بر مي شمريم :

  1. آسيب جسمي؛ علم پزشكي هنوز تا مرز شناخت بسياري از بيماري ها فاصله‌اي طولاني دارد و چه بسا اموري كه در زندگي روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفيد از آنها استفاده كنيم و در آينده اي نزديك ضرر آنها از نظر پزشكي ثابت شود. بنابراين اگرچه تا كنون براي هرزه‌بيني، اثر جسماني مستقيم تشخيص نشده است (و احتمال اين وجود دارد كه با پيشرفت علم مشخص گردد) ولي قطعا اثر غيرمستقيم دارد. يعني نگاه به عكس و فيلم هاي مبتذل غالباً موجب تحريك سيستم عصبي خودكار (سمپاتيك و پاراسمپاتيك) و تحريك شهوت مي گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزايش پيدا مي كند؛ ترشح برخي از هورمون ها در خون بالا رفته و تعادل هورموني و رواني شخص براي دقايق و گاه ساعات و گاه روزها به مخاطره مي افتد. اگر اين رفتار به مدت طولاني ادامه يابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.
  2. سلامت جنسي انسان كه تأثير عميقي در سلامت جسمي و رواني او دارد، حاصل ارضاء متعادل و معقولي است كه درپي تحريك واقعي و نياز حقيقي فيزيولوژي بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ اين تعادل، از عقلانيت انسان مي كاهد و او را وادار به گناه مي كند.
  3. مشاهده مكرر و زياد آن و در دسترس همه بودن اين نوع فيلم‏ها (حتى به بهانه آموزش) باعث شكستن قبح و زشتى امورى است كه اسلام، عقلاء و عرف جامعه آن را زشت و قبيح مى‏شمارند. حتى انسان‏هاى مؤدب و با نزاكت از بيان و ذكر برخى الفاظ كه مستقيما اشاره به يكى از اعضاء بدن انسان مى‏كند، اكراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبيح مى‏دانند چه رسد به اين كه به مشاهده و تجزيه و تحليل آن بپردازند.
  4. مشاهده، بيان و نقل اين‏گونه مطالب به طور زياد و صريح و بدون پرده و به طور فراوان در اختيار همگان قرار دادن چنين فيلم‏ها و … باعث از بين رفتن عفت عمومى و اجتماعى مى‏شود.
  5. جالب است كه گاهي به بهانه افزايش توان جنسي و تنوع روش‌هاي آن به اينگونه فيلم‌ها پرداخته مي‌شود، در حاليكه جذابيت‌هاي اغراق‌آميز و تصنعي اندام و حركات بازيگران چنين فيلم‌هايي گاهي باعث مي‌شود در يك مقايسه منفي، جذابيت‌هاي همسر، كمرنگ شده، نقايص و كمبودها و ضعفهاى احتمالى خود و همسر خويش در ذهن فرد برجسته شده و در نتيجه با تشديد بي‌ميلي جنسي همسر، ميزان فعاليت جنسي زوجين از مقدار فعلي كمتر شود و سرد مزاجي، بر روابط جنسي ايشان مستولي گردد و به تدريج كانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشى كند.
  6. كاهش شديد ظرفيت عشق؛ به عبارت ديگر، هرزه‌بيني منجر به گسست آشكار عمل جنسي از دوست داشتن، عاطفه، توجه و ديگر احساسات طبيعي سالم و ويژگي‌هايي كه به روابط زناشويي كمك مي‌كنند، مي‌شود.
  7. كاهش روابط سالم جنسي با همسر؛ در تحقيقي، اغلب همسران افراد مبتلا، اعلام كردند كه شوهرانشان جهت انجام رابطه جنسی با ايشان بي‌علاقه شده‌اند و علت جدا شدن از همسرانشان را هرزه‌بيني اعلام كردند.
  8. جنبه جنسي بسياري از اين افراد، عاري از ويژگي‌هاي انساني مي‌شود. از آنها يك حالت «من غريبه» (جنبه تاريك) را توسعه مي‌دهد كه محور آن، شهوت جامعه ستيز و عاري از اكثر ارزش‌ها است.
  9. نقش بستن تصاوير جنسي در مغز؛ در اين جا بهتر است كه به تجربه دكتر روان شناس، «مك گاف» در دانشگاه كاليفرنيا بپردازيم. يافته‌هاي او (كه بسيار ساده شده اند) نشان مي‌دهند كه خاطرات تجربه‌هايي كه به هنگام تحريكات احساسي (مثل تحريك جنسي) رخ مي‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز مي‌نشينند و پاك كردن آنها دشوار است. اين فرض مي‌تواند تا حدودي اثر اعتياد به هرزه‌نگاري و هرزه‌بيني را توصيف كند. خاطرات نيرومند تحريكات جنسي از تجربه‌هاي گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ مي‌كنند و مرتباً به ذهن خطور مي‌كنند و فرد را از لحاظ شهواني تحريك مي‌كنند. اگر او به هنگام اين تخيلات، استمنا كند يا ارتباط جنسي برقرار نمايد، باعث تقويت پيوند بين تحريك منحرف جنسي و اوج لذت جنسي مي‌شود كه همراه با منظره ويژه يا تكرار پي‌درپي آن صحنه در ذهن خواهد بود.
  10. تأثير بر رفتار جنسي؛ برخي از جامعه‌شناسان آلماني ادعا مي‌كنند كه «عادت بيمارگونه‌ ديدن عكس‌ يا فيلم‌هاي پورنو» بر رفتارها و برخوردهاي جنسي «معتادان پورنو» تأثير منفي دارد. تا ‌جايي كه اين بيماران، از انجام رابطه جنسی عادي و عشق‌ورزي لذتي نمي‌برند. كاربراني كه داوطلبانه براي ترك اعتياد خود به روانكاو مراجعه كرده‌اند، اعتراف مي‌كنند كه «ديدن پورنو، به بخش جدايي‌ناپذير ارضاي جنسي آنان تبديل شده است» و آنان نمي‌توانند بر «وسوسه و نياز» ديدن اين تصاوير غلبه كنند.
  1. انزوا و كاهش روابط اجتماعي؛ پژوهشگران آلماني معتقدند كه اعتياد به ديدن پورنو‌، هم‌چنين سبب انزوا و دوري فرد از اجتماع و كاهش روابط اجتماعي او مي‌شود.
  2. هرزه‌بيني نه تنها بر ذهن فرد تاثير مخرب مي گذارد بلكه افراد را تشويق مي كند تا از نظر جنسي بيشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.
  3. ديدن عكس ها و فيلم هاي مبتذل، به ويژه جوانان را، در يك حال تحريك دائم قرار مي دهد؛ تحريكي كه سبب كوبيدن اعصاب آنان و ايجاد هيجان هاي بيمارگونه عصبي و گاه سرچشمه امراض رواني مي گردد.
  4. كاهش اعتماد به نفس؛ تماشاي فيلم‌هاي جنسي با توجه به رفتارهاي اغراق‌آميز بازيگران، كم‌كم باعث مي‌شود زوجين درباره طبيعي‌بودن عملكرد جنسي خود دچار ترديد شوند و خود را بسيار ضعيف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشويي بيش از گذشته فاصله بگيرند.
  5. تقليد؛ برخي رفتارهاي بازيگران اين فيلم‌ها با وجود جذابيت‌هاي بصري، گاه بسيار دردناك و آسيب‌زننده است و زوجين ناآگاه كه سعي در تقليد از آن دارند، موجب بي‌رغبتي همسرشان به روابط زناشويي مي‌شود.
  6. وابستگي؛ هرچند در ابتداي امر زوجين با قصد بهبود روابط فيمابين به تماشاي چنين فيلم‌هايي مي‌نشينند اما در ادامه، يكي از زوجين يا هر دو متوجه مي‌شوند كه اگر در گذشته وقتي را براي با هم بودن صرف مي‌كردند اكنون همه يا بخشي از آن وقت را براي ديدن انواع و اقسام فيلم‌هاي مستهجن پر مي‌كنند و به اين ترتيب، فيلم‌هايي كه قرار بود باعث نزديكي بيشتر زوجين به يكديگر شود اكنون عاملي براي فاصله بيشتر آنها از يكديگر شده است.
  7. اين گناه، پيوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، اين پيوند را قطع و ايمان او را زايل مي‌گرداند؛ غريزه جنسي انسان را به طور افراطي تحريك كرده؛ او را از فعاليت هاي مثبت انساني بازداشته؛ به سمت ارتكاب فحشا و منكرات سوق مي دهد. بدين وسيله انسانيت انسان كه سرمايه وجودي انسان است را از او سلب مي كنند.
  8. محروم شدن از شيريني و لذت انس با خدا.
  9. مردن دل ها و افسردگي.
  10. كاهش توان عقل.
  11. سقوط شخصيت زن و مرد و تبديل شدن به وسيله‌اي براي اشباع هوس‌هاي سركش.
  12. عذاب‌هاي فوق تصوري كه به وسعت بي نهايت قيامت خواهد بود.

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید