قرآن ناطق(عج)

50 - آیهالله خامنه ای در نگاه دیگران

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

پوتین (رئیس جمهور روسیه) : من مسیح را ندیدام ، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده ام ، من مسیح را در رهبری ایران دیده ام . دکوئیار (دبیر کل اسبق سازمان ملل) : من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و سی سال کار سیاسی کرده ام ، چند سال است دبیر کل سازمان ملل هستم ، تا کنون شخصیتی به سیاست مداری و هوشمندی او ندیده ام .

امام خامنه ای حفظه الله از نگاه دنیا :

پوتین (رئیس جمهور روسیه) : من مسیح را ندیدام ، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده ام ، من مسیح را در رهبری ایران دیده ام .

دکوئیار (دبیر کل اسبق سازمان ملل) : من مدرک دکترای علوم سیاسی دارم و سی سال کار سیاسی کرده ام ، چند سال است دبیر کل سازمان ملل هستم ، تا کنون شخصیتی به سیاست مداری و هوشمندی او ندیده ام .

کوفی عنان : شخصیت معنوی آقای خامنه ای چنان مرا گرفت که از خود پرسیدم چرا شخصیتی مثل من دبیر کل سازمان ملل باشد ، با دیدنش همه را فراموش کردم .

کاندولیزا رایس ( وزیرسابق امور خارجه آمریکا ومشاور ارشد جرج بوش ) : رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها ، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها ، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند ، با یک سخنرانی یک‌ ساعته خنثی کند .

سیّد حسن نصر الله (دبیر کل حزب الله لبنان) : ما با شخصیتی عظیم و استثنایی رو به‌ رو هستیم که بسیاری در میان امت ، چیزی درباره او نمی‌دانند و کمتر کسی با این شخصیت آگاه هستند ما می دانیم که این رهبر در میان امت و حتی در ایران چقدر مظلوم است حتی در بارزترین و روشن‌ترین بعد در شخصیت ایشان یعنی بعد رهبری و سیاسی ایشان مظلوم است . شما در برابر شخصیتی قرار داری که دشمنان ، او را محاصره کرده اند و دوستان نیز حق او را آن‌گونه که باید ادا نمی‌کنند .

سید حسن نصرالله در مورد بوسیدن دست رهبری گفت: من با بوسیدن دست حضرت آیت الله خامنه ای خواستم به همه بگویم شما که مرا مرد سال جهان عرب می دانید این را نیز بدانید که رهبر من حضرت آیت الله خامنه ای است و من افتخار می کنم که شاگرد ایشان هستم .

روزی آقای خامنه ای از سفر آمده بودند و به خدمت امام خمینی رسیدند. همین که امام ، آقای خامنه ای را دیدند گفتند: وقتی شنیدم هواپیمای شما در فرودگاه نشست ، خیالم راحت شد. سپس فرمودند: هرموقع که شما به سفر می روی من مضطرب هستم تا برگردی ، خیلی سفرنرو !!

امام خمینی (ره) : \” الحق ایشان (آقای خامنه ای) شایستگی رهبری را دارند”/ _____________________

عده ای به ” آیت الله بهجت ” گفتند: آقای خامنه ای جوان است برای رهبر شدن ! آیت الله بهجت در جواب آن عده فرمود: همان یک بارکه گفتند حضرت علی علیه السلام جوان است و ایشان را از خلافت منع کردند ، برای هفت پشتمان کافی است .

____________________

مرحوم محمد تقی بهلول نقل کرده است من در طول مدت عمرم ، امرا و صاحب منصبان زیادی را دیده ام اما کسی را به لحاظ بی رغبتی به مقام و منصب دنیایی ، همپای \” آقا “/ ندیده ام . وقتی در زندگی روزمره او را از نزدیک می بینم حس می کنم که ذره ای میل به دنیا طلبی در او وجود ندارد .

_____________________

علامه عظیم الشان حضرت آیت الله حسن زاده آملی ، جلوی حضرت آقا دو زانو نشسته و ایشان را مولا خطاب می کنند ، حضرت آقا ناراحت شده و به علامه می فرمایند: \” اینکار را نکنید “/ . علامه حسن زاده می فرمایند: \”اگر یک مکروه از شما سراغ داشتم این کار را نمی کردم”/ .

_______________________

روزی بعد از ملاقات آیت الله خامنه ای با ” آیت الله بهاءالدینی ” ، از ایشان می پرسند که آیا دیروز مقام معظم رهبری به اینجا آمده بودند؟ ایشان در جواب می فرمایند: بله چند دقیقه خورشید در اینجا تابید ورفت ، او چون خورشید دارای خیر وبرکات است .

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید