قرآن ناطق(عج)

286 - از لحاظ علمی و شرعی دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟

نویسنده : زهرا رستگار

از لحاظ علمی و شرعی دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟     *** از لحاظ شرعی نگاه به فیلم ‏هاى محرک و شهوت ‏انگیز و تحریک شهوت با نگاه به فیلم ‏هاى جنسى، جایز نیست و بین مجرد و متأهل هم تفاوتى وجود ندارد. بنابراین دیدن این فیلم ها حرام […]

از لحاظ علمی و شرعی دیدن تصاویر و فیلم های رابطه جنسی چه اشکالی دارد؟

 

 

*** از لحاظ شرعی نگاه به فیلم ‏هاى محرک و شهوت ‏انگیز و تحریک شهوت با نگاه به فیلم ‏هاى جنسى، جایز نیست و بین مجرد و متأهل هم تفاوتى وجود ندارد. بنابراین دیدن این فیلم ها حرام است و گناه دارد.

 

*** آسیب شناسی

در ادامه برخی از آثار تماشای اینگونه فیلم ها را بر می شمریم :

  1. آسیب جسمی؛ علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری ها فاصله‌ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم و در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تا کنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم های مبتذل غالباً موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می کند؛ ترشح برخی از هورمون ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایق و گاه ساعات و گاه روزها به مخاطره می افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.
  2. سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی و روانی او دارد، حاصل ارضاء متعادل و معقولی است که درپی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این تعادل، از عقلانیت انسان می کاهد و او را وادار به گناه می کند.
  3. مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتى به بهانه آموزش) باعث شکستن قبح و زشتى امورى است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آن را زشت و قبیح مى‏شمارند. حتى انسان‏هاى مؤدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخى الفاظ که مستقیما اشاره به یکى از اعضاء بدن انسان مى‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح مى‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند.
  4. مشاهده، بیان و نقل این‏گونه مطالب به طور زیاد و صریح و بدون پرده و به طور فراوان در اختیار همگان قرار دادن چنین فیلم‏ها و … باعث از بین رفتن عفت عمومى و اجتماعى مى‏شود.
  5. جالب است که گاهی به بهانه افزایش توان جنسی و تنوع روش‌های آن به اینگونه فیلم‌ها پرداخته می‌شود، در حالیکه جذابیت‌های اغراق‌آمیز و تصنعی اندام و حرکات بازیگران چنین فیلم‌هایی گاهی باعث می‌شود در یک مقایسه منفی، جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده، نقایص و کمبودها و ضعفهاى احتمالى خود و همسر خویش در ذهن فرد برجسته شده و در نتیجه با تشدید بی‌میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی کمتر شود و سرد مزاجی، بر روابط جنسی ایشان مستولی گردد و به تدریج کانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشى کند.
  6. کاهش شدید ظرفیت عشق؛ به عبارت دیگر، هرزه‌بینی منجر به گسست آشکار عمل جنسی از دوست داشتن، عاطفه، توجه و دیگر احساسات طبیعی سالم و ویژگی‌هایی که به روابط زناشویی کمک می‌کنند، می‌شود.
  7. کاهش روابط سالم جنسی با همسر؛ در تحقیقی، اغلب همسران افراد مبتلا، اعلام کردند که شوهرانشان جهت انجام رابطه جنسی با ایشان بی‌علاقه شده‌اند و علت جدا شدن از همسرانشان را هرزه‌بینی اعلام کردند.
  8. جنبه جنسی بسیاری از این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌شود. از آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌دهد که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.
  9. نقش بستن تصاویر جنسی در مغز؛ در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند یا ارتباط جنسی برقرار نماید، باعث تقویت پیوند بین تحریک منحرف جنسی و اوج لذت جنسی می‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.
  10. تأثیر بر رفتار جنسی؛ برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پورنو» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام رابطه جنسی عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.
  1. انزوا و کاهش روابط اجتماعی؛ پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌شود.
  2. هرزه‌بینی نه تنها بر ذهن فرد تاثیر مخرب می گذارد بلکه افراد را تشویق می کند تا از نظر جنسی بیشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.
  3. دیدن عکس ها و فیلم های مبتذل، به ویژه جوانان را، در یک حال تحریک دائم قرار می دهد؛ تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنان و ایجاد هیجان های بیمارگونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می گردد.
  4. کاهش اعتماد به نفس؛ تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق‌آمیز بازیگران، کم‌کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی‌بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند.
  5. تقلید؛ برخی رفتارهای بازیگران این فیلم‌ها با وجود جذابیت‌های بصری، گاه بسیار دردناک و آسیب‌زننده است و زوجین ناآگاه که سعی در تقلید از آن دارند، موجب بی‌رغبتی همسرشان به روابط زناشویی می‌شود.
  6. وابستگی؛ هرچند در ابتدای امر زوجین با قصد بهبود روابط فیمابین به تماشای چنین فیلم‌هایی می‌نشینند اما در ادامه، یکی از زوجین یا هر دو متوجه می‌شوند که اگر در گذشته وقتی را برای با هم بودن صرف می‌کردند اکنون همه یا بخشی از آن وقت را برای دیدن انواع و اقسام فیلم‌های مستهجن پر می‌کنند و به این ترتیب، فیلم‌هایی که قرار بود باعث نزدیکی بیشتر زوجین به یکدیگر شود اکنون عاملی برای فاصله بیشتر آنها از یکدیگر شده است.
  7. این گناه، پیوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، این پیوند را قطع و ایمان او را زایل می‌گرداند؛ غریزه جنسی انسان را به طور افراطی تحریک کرده؛ او را از فعالیت های مثبت انسانی بازداشته؛ به سمت ارتکاب فحشا و منکرات سوق می دهد. بدین وسیله انسانیت انسان که سرمایه وجودی انسان است را از او سلب می کنند.
  8. محروم شدن از شیرینی و لذت انس با خدا.
  9. مردن دل ها و افسردگی.
  10. کاهش توان عقل.
  11. سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش.
  12. عذاب‌های فوق تصوری که به وسعت بی نهایت قیامت خواهد بود.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید