قرآن ناطق(عج)

75 - ایران – عربستان . مقایسه

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

حجاز كلا چند نفر جمعيت داره ؟١٦ ميليون شهروند و ١١ ميليون نفر اتباع خارجى !!١١ ميليون نفر كار ميكنند و حقوق ميگيرند و آن ١٦ ميليون هم..... مقایسه سیستم حکومتی ، بحث مدیریت و نظارت مالی .
حجاز کلا چند نفر جمعیت داره ؟
١۶ میلیون شهروند و ١١ میلیون نفر اتباع خارجى !!
١١ میلیون نفر کار میکنند و حقوق میگیرند و آن ١۶ میلیون هم اگر وابسته به حکومت نیستند ( مانند شیعیان مظلوم ) ، در همان تبعیض استبدادى و خفقان ، زندگى کرده و وابستگان به حکومت ( غیر از زن و بچه ها ) به جاى تولید علم و ثروت و پرورش نسل توانمند ، تنها مشغول پاسبانى و نظارت بر حکومت و قدرت و ثروت افسانه اى هستند !!!
یعنى فقط اطلاعاتى و حفاظتى ! و لذا هیچ گونه تکنولوژى و صنعت بومى و افراد متخصص و متبحر نداشته و توسعه و آبادى را فقط با هزینه کردن هاى میلیاردى از ثروت توریسم ( حج مسلمانان ) و نفت ، به شکل کاملا مصرف گرایانه ، ارائه میدهند.
نود و پنج درصد از صادرات عربستان نفت است !!! روزانه در حدود هفت میلیون بشکه نفت صادر میکند ( در ماه گذشته ، ٧/٣ ) که با فرض بشکه اى پنجاه دلار کنونى ، درامد آن براى ده دوازده میلیون وهابى ، معادل روزانه هر نفر سى دلار آمریکا ، و ماهیانه ٩٠٠ دلار و معادل بیش از سه میلیون تومان براى هر نفر میشود !!! ( این رقم در سال قبل دو برابر بود ) .
متاسفانه حاکمان خودکامه و مستبد و تحت مدیریت و پروش پنهان آمریکا و انگلیس خبیث ، حتى تکنولوژى و صنعت تولید و صادرات نفت را نیز ندارند و در تمام ابعاد مانند یک بچه پولدار که جز پول داشتن ، هنر و مایه اى نداشته و در همه ارکان وابسته به خارج است ، سرمایه هاى کشور و رشد و تعالى و آینده نسل و مردمش را نابود میکند.
تفاوت ایران و عربستان ،از هر بعدى که وارد شوید و نگاه کنید ، به تفاوت زمین تا آسمان میماند. در ایران  سیستم حکومتى تفکیک قوا و تقسیم قدرت با ابزارهاى نظارتى گسترده در تمام ارکان نظام ، حقوق اساسى مردم و آزادى هاى واقعى و گسترده تفکرات سیاسى و رسانه ها ، سرعت و قدرت تولید علم و شکوفایى در اختراعات و صنعت ، بومى سازى ، توانمندسازى ، و کادر سازى در صنایع و تکنولوژى هاى مختلف فضایى ،   دفاعى ، نانو ، دارو ، سلولهاى بنیادى ، انواع جراحى ها و پیوندها ، سد سازى ، اسکله و بندر ، چاهها و سکوهاى عظیم نفتى ، فولادو فولاد آلیاژى ، طراحى و ساخت پالایشگاه ، چرخه سوخت هسته اى از اکتشاف و استخراج و غنى سازى تا ساخت صفحات سوخت رآکتور و …
از اینها گذشته ، ادبیات قوى ، بخش هاى بسیار متنوع و مختلف ورزش و هنر و ….
از لحاظ روحى ، اصلا نمیتوانم ایران را با کشور سر تا پا وابسته اى مانند عربستان مقایسه کنم. واقعا برایم سخت و … است. عربستان یک سیستم کاملا بسته سیاسى و اقتصادى دارد. هیچگونه نظارت و پاسخگویى و کنترل بر درآمدهاى افسانه اى نفتى و توریسم ندارد.
افراد دربار ، خود تحصیل کرده هاى زیر دست آمریکایى ها و انگلیسى ها هستند و عملا و ناخواسته در استراتژى هاى طراحى شده توسط آنها قدم برمیدارند. غیر از آنکه ، بعلت وابستگى شدید تکنولوژى و نیروى انسانى ، پایه هاى اصلى و شاهرگ ارکان مالى و اقتصادى کشور ، در لینک با شرکت هاى آمریکایى و چند ملیتى صهیونیستى است. و در نتیجه ، استقلال تصمیم گیرى در عمل وجود ندارد.
ریشه اى ترین مشکل سیستم سیاسى عربستان ، غیر مردمى و غیر متکى به نظر ، فکر ، هنر ، تبحر ، علم ، خواست و قدرت مردم است که منشا همه گونه وابستگى ها و فسادهاى بنیادى و ریشه اى در ارکان حکومت است.
با دو آمار تعداد جمعیت شهروند و میزان صادرات نفت ، خواستم مقیاسى از درآمد خدمتتان عرض کرده باشم. روزانه هفت میلیون بشکه نفت صادرات در مقابل شانزده میلیون جمعیت ، و ایران روزانه حدود یک م بشکه در مقابل ٧٨ م جمعیت ، یعنى نسبت سرانه ٣۴ برابر ( ٣٣٠٠ در صد بیشتر !!!).
و این یعنى ماهیت درآمد هزینه دو کشور قابل قیاس نیستند.
اما بحث اختلاس در ایران :
اگر در عمق اخبار و اطلاعات دقت کنید ، یافته هایتان با تیتر رسانه ها و افواه مردم متفاوت میشود. اختلاس هاى مشهور در ایران کدام هستند ؟
١- فاضل خداداد :  سال ١٣٧۴ ، مبلغ ١٢٣ میلیارد تومان. مربوط به سالهاى پس از جنگ و شروع ساخت کشور که قاعدتا و مانند تمام کشورها در دوره بازسازى پس از جنگ ، پول زیادى باید تولید و تزریق شود ، تا اقتصاد و ساخت زیر بناها و صنعت و کشاورزى و تجارت ، جان بگیرد. ولى ماجراى خداداد ، ماجراى خوردن و بردن بیت المال نبود. بلکه گردش مالى حرام و خلاف قانون بود. و جمع این گردش مالى ( برداشت و واریز ) به ١٢٣ میلیارد تومان رسیده بود.
٢- مه آفرید امیر خسروى ( گروه آریا ) : با رقم مشهور به ٣٠٠٠ میلیارد تومان. که باز این رقم به هیچ وجه مصداق تعریف علمى اختلاس نیست. ( برداشت غیر قانونى اموال دولتى یا غیر دولتى ، توسط کارکنان دولت یا وابسته به دولت ). بلکه از جنس گردش مالى حرام ، فرار مالیاتى گسترده ، دریافت وامهاى زیاد بدون پشتوانه و وثیقه معتبر و رشوه دادن هاى گسترده است. با تمام این تخلفات که مانند خداداد حکمش اعدام بود و انجام شد ، ولى پولها داخل کشور و در صنعت و تجارت و با زیر مجموعه نیروى انسانى ده هزار نفرى شاغل در آنها بوده است.
نکته دیگر اینکه این گردش هاى مالى سنگین گروه آریا در ١٣٨٩ و ١٣٩٠ اتفاق افتاده ،که سالهاى شکوفایى اقتصاد ایران و با تولید ناخالص ملى ( کل ارزش ریالى محصولات ” نهایى ” تولید شده توسط واحدهاى اقتصادى مقیم کشور ) به نقل از مراجع معتبرداخلى و بین المللى ، بیش از ۵٢٨ میلیارد دلار در سال بوده است. ( یک میلیون و هشتصد هزار ، میلیارد تومان ). لذا کل گردش مالى خلاف این گروه طى چند سال ، جمعا کمتر از هفده صدم در صد یا به تعبیرى ، یک ششم از یک درصد تولید ناخالص ملى یک سال ایران ، است.
٣- اما ماجراى بابک زنجانى متفاوت است. همانگونه که در مباحث هسته اى ذکر شد ، تحریم گسترده یکجانبه آمریکا و همراهى سایر کشورهاى دنیا از آن ، مضیقه هاى ناگهانى بسیار سنگینى را در سالهاى ١٣٩٠ و ١٣٩١ در صادرات نفت و انتقال ارز ایجاد کرد.
دولت و وزرا ، خصوصا وزیر نفت وقت ، سردار رستم قاسمى ، تلاش شبانه روزى ، گسترده و بى وقفه اى را براى سامان دهى حداقلى به این امور و شکستن حصر سنگین آمریکا ، و براى متوقف نشدن چرخ اقتصاد و صنعت کشور نمودند. و تولید بابک زنجانى مربوط به آن شرایط بحران و یکى از مفر ها بود که به کلاهبردارى زیرکانه منجر شد.

۱ دیدگاه ارسال شده است

  • نام شما کاربر گرامی 25 سپتامبر 2015

    آیا سیاست ما اشتباه نبوده که منجر به تولید بابک زنجانی ها شده؟؟

  • نظر خود را با ما در میان بگذارید