قرآن ناطق(عج)

274 - رد پای یک زن !

نویسنده : زهرا رستگار

رد پای یک زن !   اگر زنى، از طغیان و سرکشى یا اعراضِ شوهرش، بیم داشته باشد، مانعى ندارد با هم صلح کنند (و زن یا مرد، از پاره‏اى از حقوق خود، بخاطر صلح، صرف نظر نماید.) و صلح، بهتر است اگر چه مردم (طبق غریزه حبّ ذات، در این گونه موارد) بخل مى‏ورزند. […]

رد پای یک زن !

 

اگر زنى، از طغیان و سرکشى یا اعراضِ شوهرش، بیم داشته باشد، مانعى ندارد با هم صلح کنند (و زن یا مرد، از پاره‏اى از حقوق خود، بخاطر صلح، صرف نظر نماید.) و صلح، بهتر است اگر چه مردم (طبق غریزه حبّ ذات، در این گونه موارد) بخل مى‏ورزند. و اگر نیکى کنید و پرهیزگارى پیشه سازید (و بخاطر صلح، گذشت نمایید)، خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است (و پاداش شایسته به شما خواهد داد). (نساء،۱۲۸)

 

 

 

 

من به تازگی متوجه شدم که شوهرم با خانمی در ارتباط است ،این را از روی پیامک های تلفن همراه او متوجه شدم . شماره تلفن همراه اورا یاداشت کردم و با آن شماره تماس گرفتم ،خانمی گوشی را برداشت ،لطفاً راهنمایی ام کنید ،چه عکس العملی باید داشته باشم ؟!

 

شاید از میان شما عزیزان تعداد باشند که بخواهند چنین پرسشی را با یک مشاور خانواده در میان بگذارند و راه حل این معضل اجتماعی را بدانند .

 

قبل از آن که به راه حل این مسئله بپردازم ،لازم می دانم علت یابی کنیم ،که چرا بعضی از مردان با داشتن همسر و فرزند ،گاهی به زن دیگری توجه می کنند و با او ارتباط مشروع و یا نا مشروع برقرار می کنند؟!

 

 

 

با توجه به روحیه مردان و فرهنگ خانوادگی ما ، دلایل «همسر گزینی » دوم شوهر ،دلایل زیر می باشد :

 

  1. تنوع طلبی مرد

 

  1. عدم ارضای روحی و جسمی مرد در کنار همسرش

 

  1. در دام یک زن قرار گرفتن

 

  1. روحیه هوی پرستی مرد

 

 

 

۱ـ تنوع طلبی مرد

 

شهوت مردان در چشمان و حس بینایی آنهاست ،از دیدن زیبایی لذت می برند وعلاقه مندندکه همسرشان مانند هنرپیشه ها ،در خانه از تنوع و زیبایی برخوردار باشد تا حس تنوع طلبی آنها را ارضاء نمایند . عدم ارضای این حس تنوع طلبی مرد در خانه به وسیله همسرشان ،موجب طلب ارضای آن در خارج از منزل می شوند .

 

در برخی مواقع بخاطر عدم تقوای مرد و همین طور وسوسه های شیطان ،برخی از آنها بر خلاف میل قلبی شان و با وجود علاقه مندی به خانواده شان ، با خانمی ارتباط برقرار می کنند .به عبارت دیگر زن دیگری ، غیراز همسرشان به این حس فطری آنها پاسخ مثبت می دهد ،آنها با داشتن علاقه به زندگی اوّلشان ،در این ورطه قرار می گیرند!!این کار آنها مشکلاتی برای زندگی اوّلشان به وجود می آورند.

 

 

 

۲ـ عدم ارضای روحی و جسمی مرد در کنار همسرش

 

با توجه به روانشناسی مردان ، هرمردی نیازمند احترام و مورد تأیید قرار گرفتن اعضای خانواده، بخصوص همسرش می باشد. این نیازمندی برای اومانند اکسیژن روحی می باشد . نیاز دیگر مردان در خانه ،پذیرش ریاست ومدیریت او در خانه است ،به گونه ای که فرامین و دستوراتش مورد اطاعت همسر و فرزندشان قرار بگیرد ، عدم توجه به این نیاز فطری او موجب ناراحتی روحی او می شود .

 

گاهی اوقات زن ناخواسته و بدون توجه به این نیاز روحی شوهرش ،از اوایراد می گیرد ـ غُر می زند ـ وفرامین اورا اطاعت نمی کند و سعی دارد که بر او حکومت کند . چنین زنی ناخواسته محیط خانه را برای شوهرش نا امن کرده واو را از خانه فراری می کند ، حضور شوهرش در منزل کم رنگ می شود . یا این که گاهی اوقات زن پس از تولد فرزندش از توجه به همسرش غافل می شود ،بیشتر وقت خود را برای فرزندش می گذارد ، مرد احساس می کند در حاشیه زندگی قرار گرفته است ،همسرش به او توجه کمتر می کند و نمی تواند با همسرش وقت خصوصی داشته باشد ،لذا احساس کمبود عاطفی در منزل می کند . در چنین شرایطی این مرد با زنی در خارج از خانه آشنا می شود که به او غُر نمی زند بلکه با روابط عاطفی و محترمانه، این نیاز روحی اورا ارضاء می کند .این زن جای خالی عاطفی همسرش را پر می کند ،این مرد بر خلاف میلش با چنین زنی ارتباط برقرار می کند .

درباره ریشه فارسی واژه ی عشق

 

۳ـ در دام یک زن قرار گرفتن

 

گاهی اوقات ،زنی خود را به حیل های گوناگون به شوهر شما نزدیک می کند، همسر شما هم بر اثر کمبود تقوا و نیاز روانی که از خانه دارد ، به سمت اوکشیده می شود ، وعلی رغم علاقه به خانواده ،به یکباره متوجه می شود در دام زنی قرار گرفته است .سرانجام این ارتباط های پی در پی ، به ازدواج موقت ویا دائم می انجامد و با یکدیگر مخفیانه ازدواج می کنند .

 

 

 

۴ـ روحیه هوی پرستی مرد

 

متأسفانه گاهی ممکن است زن تمام نیاز های روحی و جسمی همسرش را برآورده می کند ولی باز این مرد بر اثر ضعف ایمان و تقوا با زنان متعددی ارتباط برقرار می کند و در ورطه هوی وهوس غرق می شود ، روز به روز در این باتلاق هوس فرو می رود ، خود و اعضای خانواده خود را به نابودی می کشاند .قرآن چه زیبا حال این چنین فردی را بیان نموده است :

 

و آیا گمراهتر از آن کس که پیروى هواى نفس خویش کرده و هیچ هدایت الهى را نپذیرفته، کسى پیدا مى‏شود؟! مسلّماً خداوند قوم ستمگر را هدایت نمى‏کند! (قصص ،۵۰)

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید