قرآن ناطق(عج)

298 - عوامل تأثیرگذار در بی میلی جنسی

نویسنده : زهرا رستگار

عوامل تأثیرگذار در بی میلی جنسی   ۱ – ژنتیک : برخی افراد ذاتاً سرد مزاج و دارای نیروی جنسی اندکی هستند. ۲ – ضربه جسمی: گاهی وارد شدن ضربه ای حساس بر بیضه مرد یا برخی بیماری‌ها در دوران کودکی باعث کاهش شهوت جنسی یا قدرت تولید منی می‌گردد. ۳ – تأثیرات روحی: ناراحتی‌های […]

عوامل تأثیرگذار در بی میلی جنسی

 

۱ – ژنتیک : برخی افراد ذاتاً سرد مزاج و دارای نیروی جنسی اندکی هستند.

۲ – ضربه جسمی: گاهی وارد شدن ضربه ای حساس بر بیضه مرد یا برخی بیماری‌ها در دوران کودکی باعث کاهش شهوت جنسی یا قدرت تولید منی می‌گردد.

۳ – تأثیرات روحی: ناراحتی‌های روحی شدید و افسردگی‌های مزمن، توان جسمی را کاهش می‌دهد و انگیزه جنسی را فرو می‌نشاند.

۴ – کار و تلاش بدنی یا فکری بیش از حد، سبب فرسایش قوای جسمانی و پیری زودرس و کاهش توان جنسی می‌گردد.

۵ – زهد گرایی افراطی، که سبب شود التذاذ جنسی و هر گونه لذت جویی حلال را نیز برخود تحریم کند یا آن را نوعی «پَستی گرایی» و حیوان صفتی، و عامل دوری از معنویت و خدا بشمارد و درصدد پاک کردن ذهن خویش از گرایش به مسایل جنسی و شهوانی باشد چنین اعتقاد یا تخیلی نه تنها انگیزۀ جنسی را در شخص کاهش می‌دهد، بلکه نوعی تنفر نسبت به این عمل پیدا می‌کند.

۶- روزه های پیاپی، رژیم غذایی و عادت به غذاهایی که طبع سرد دارند، باعث کاهش نیروی جنسی می‌گردد.

هدف از ذکر موارد ذکر شده این بوده که بدانید:

اولاً، بی میلی یا کم میلی شوهرتان به معنی تخلیه جنسی شدن از طریق دیگر مثلاً همسر دیگر نیست،

ثانیا، به ذکر عللی پرداختیم که یکی یا بعضی از آن در غالب افراد مبتلا به این عارضه وجود دارد.

از این رو توصیه‌های ذیل، راهکارهایی است برای رفع آن علل.

راه‌های تقویت و تحریک قدرت جنسی

۱ – شوهرتان نیاز به تحریک جنسی دارد. با حمام رفتن معطر ساختن بدن، خوشبو نمودن دهان، خودآرایی و نمایش رابطه جنسی  خود در جلوی چشمان شوهر، مالش دادن اعضای حساس بدن به خصوص آلت تناسلی وی در رختخواب زمینۀ تحریک جنسی وی را فراهم سازید.

هرگز احساس ناراحتی پس از انجام این اعمال و یا پس از نزدیکی نداشته باشید. چه بسا شوهرهایی که به جهت قوّت نیروی جنسی در زنان‌شان و اطمینان خاطر از این مسئله که زن به سراغ او خواهد آمد، ناخودآگاه اقدامی برای رفتن به سوی همسر خود نمی‌کند، اما از این که زن به سراغ او آید، ناراحت نشده، بلکه خوشحال نیز می شود. اگر جملاتی پس از نزدیکی بر زبان جاری می‌کند، نباید باعث کدورت‌تان شود.

۲- در پخت غذاها و تهیه دِسِرها دقت کنید که طبع غذاهای تهیه شده گرم باشد. از آماده کردن غذایی که مزاج انسان را به سمت سردی سوق می‌دهد، مثل ماست، دوغ، خیار و هندوانه پرهیز کنید.

در ذیل برخی از مواد غذایی که باعث تقویت قوای جنسی می‌شود، ذکر می‌گردد:

– شیر خرما: هستۀ خرما را در آورده و خرما را با شیر مخلوط کرده، هر روز به شوهرتان بدهید.

– عرق بیدمشک: عرق بیدمشک خالص تهیه کنید و با آن شربت درست کنید.

– هویج و آب هویج، کاهو، انجیر، دارچین، ترنجبین، رازیانه، کنجد و روغن کنجد، تخم مرغ، سیر، پیاز، بادنجان(به شرطی که در مجاورت مستقیم آتش و بدون روغن پخته شود) روغن زیتون، ارده شیره و حلوا ارده.

امام صادق(ع) به مردی که از او خواسته بود که برای تقویت نیروی جنسی چیزی به او بیاموزد فرمود: «پیاز سفید گرفته آن را ریز ریز و خرد کرده، در روغن سرخ کرده و تخم مرغ را بشکن و در ظرفی بریز، مقداری نمک به آن بپاش و به هم زن، بعد آن را روی پیاز و روغن بریز و بگذار تا به صورت نیم‌رو درآید (کاملاً پخته نشود) سپس بخور».(۱)

در حدیث آمده که خوردن انار، انجیر، گوشت با تخم مرغ، شیر و عسل با هم ، نیروی جنسی را افزون می‌سازد.(۲)

۳ – تنهایی و عزلت، فرو رفتن در تخیلات و افکار گسسته و بدون نتیجه، زمینه را برای فرسایش توان جسمی و جنسی فراهم می‌کند. بنابراین با تدبیر خود زمینه‌ای فراهم کنید که در تنهایی قرار نگیرد.

شوهرتان نیازمند شادی و نشاط بیشتری در زندگی است. برای حضور وی در میهمانی، مجالس شادی یا مسافرت، مقدمات لازم را فراهم کنید. روحیه شاد و با نشاط و به دور از افسردگی در خود فرو رفتگی، قوای بدنی از جمله جنسی را در مسیر طبیعی قرار خواهد داد.

۴ – به شوهرتان توصیه کنید از میزان تلاش و خستگی زیادش کم کند.

۵ – اگر هنوز فرزند ندارید، هر چه زودتر برای فرزنددار شدن اقدام کنید.

تنها بودن در خانه و عدم اشتغال، موجب خستگی روحی و احساس کمبود در شما می‌شود. با داشتن فرزند، بخشی از تنهایی و کمبودتان پر شده، قسمتی از نیازهای عاطفی شما برآورده می‌شود.

در عین حال می توانید از غذاهای سرد برای خود استفاده کنید تا تعادل میان کشش جنسی شما و شوهرتان ایجاد شود.

۶ – شوهرتان را با راه های مختلف متوجه نمایید که نیاز جنسی دارد و این نیاز را باید او برطرف نماید. از آن جا که گفتید به هم علاقه‌مند هستید، با درک نیازتان بیشتر سعی خواهد کرد که به طرف‌تان کشیده شود.

۷ – درمان پزشکی: امروزه با پیشرفت علم، داروهایی به صورت قرص کپسول و آمپول جهت فعال نمودن قدرت جنسی ساخته شده است. ولی حتی الامکان از دارو استفاده نکنید وبا شناخت از طبع همسرتان بیشتر از توانش از او نخواهید

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید