قرآن ناطق(عج)

355 - مادری برای همسر ممنوع!

نویسنده : زهرا رستگار

احتمالا تا به حال در میان فامیل و دوستان،ویران شدن زندگی زنان خیلی مهربان را هم دیده اید آن‌هایی که تمام مسئولیت های خانه را برعهده گرفته بودند؛ شوهران شان را مانند یک مادر خوب تر و خشک می کردند اما ناگهان شوهران شان به آن ها بی وفایی می کنند و زندگی آن ها […]

احتمالا تا به حال در میان فامیل و دوستان،ویران شدن زندگی زنان خیلی مهربان را هم دیده اید آن‌هایی که تمام مسئولیت های خانه را برعهده گرفته بودند؛ شوهران شان را مانند یک مادر خوب تر و خشک می کردند اما ناگهان شوهران شان به آن ها بی وفایی می کنند و زندگی آن ها رنگ دیگری می گیرد؛ در این مواقع همه تعجب می کنند که چرا شوهر، زن مهربانش را رها کرده است.

همه شوهر را فردی بدطینت و بدجنس می دانند که هیچ چیز از قدرشناسی و عشق یاد نگرفته است، اما مسئله ای که این وسط فراموش می شود این است که آن شوهر از زندگی کردن با زنی که همچون مادرش است خسته شده است، چرا که او دوست داشته با فردی ازدواج کند که همسر و معشوقش باشد و نیازهای عاطفی او را برطرف کند. اگر شما هم جزو همین دسته از زنان مهربان هستید بهتر است تا دیر نشده است به فکر چاره باشید.

 

به خاطر داشته باشید کنار گذاشتن این عادت ها چندان هم ساده نیست، اما چنان چه موفق شوید این عادت ها را کنار بگذارید، احساس زنانگی بیشتری خواهید کرد و همسرتان نیز به نوعی احساس مردانگی بیشتری خواهد کرد. با این رفتارها شوهرتان را از دست می دهید.

 

۱- انجام تمام کارهای شخصی او و بیش از حد مراقب او بودن: مانند همیشه جمع کردن لباس های همسرتان و مرتب کردن مکرر کمدهای او.

 

۲- دست کم گرفتن او و برعهده گرفتن کارهایی که او باید انجام دهد: یادآوری مکرر درباره قرارها، پیدا کردن وسایلی که او اغلب گم می کند و …

 

۳- برعهده گرفتن اکثر مسئولیت ها به دلیل این که تصور می کنید همسرتان از پس آ ن ها برنمی آید: مانند خرید تمامی امور خانه را برعهده گرفتن

 

۴- نکوهش کردن او مانند یک بچه: چطور می توانی بدون ژاکت بیرون بروی نمی بینی هوای بیرون سرد است؟ چند بار باید بگویم چراغ ها را خاموش کن؟ صورتحساب های برق خیلی بالا رفته و …

 

۵- اصلاح کردن اشتباهات شان و امر و نهی کردن به آن ها به خصوص در جمع: مثلا «اگه جای تو بودم الان از سمت چپ جاده رانندگی می کردم.»

 

مهربان باشید اما …

 

سریع ترین راه ممکن برای کشتن عشق، شور و حال و حرارت رابطه زناشویی، مادری کردن در حق همسرتان است. هر چه با یک مرد بیشتر مانند مادرش رفتار کنید، او نیز به شما بیشتر فرزندگونه پاسخ خواهد داد اما موضوع این است که هیچ مردی مایل نیست همسرش به مادر دومش تبدیل شود. اشتباه نکنید نمی خواهیم بگوییم در حق همسرتان مهربان و حمایتگر نباشید. بلکه هدف ما صرفا این است که به شما بگوییم چگونه بیشتر مانند یک همسر و معشوق و کمتر مانند یک مادر با او رفتار کنید.

 

وقتی لیاقت او را زیر سوال می برید

 

اگر با همسرتان مدام طوری رفتار می کنید که گویی بی لیاقت است، متعاقب چنین رفتاری او نیز احساس ناتوانی و بی لیاقتی خواهد کرد و در نتیجه اعتماد به نفسش پایین می آید و رفتارش نیز بچگانه تر می شود. هنگامی که یک مرد احساس خوبی نسبت به خودش ندارد، شما را هم کمتر دوست خواهد داشت، زیرا احساس عزت نفس یک مرد بستگی به احساس توانمندی او دارد.

 

هنگامی که مردی احساس می کند کارها را به درستی انجام نمی دهد، به سختی می تواند با شما یا خودش مهربان باشد. رفتار کردن با مردها مانند پسر بچه ها و به رخ کشیدن ضعف ها و ناتوانی های آن ها روی قابلیت عشق ورزی شان تاثیر منفی می گذارد.

 

صبر داشته باشید

 

باید از مادری کردن برای همسرتان دست بردارید اما مسلما این کار خیلی راحت نیست؛ باید قدم به قدم سختی های راه را تحمل کنید تا بتوانید زندگی جدیدی را با همسرتان آغاز کنید؛ مثلا چنان چه همسرتان عادت دارد کارهایش را برایش انجام دهید، ممکن است کمی طول بکشد تا خودش را با این رفتار جدید وفق بدهد. در ابتدا امکان دارد برایش مشکل باشد.اگر زندگی تان گیج کننده تر و مغشوش تر به نظر آمد، تعجب نکنید. با او مانند یک فرد لایق و قابل اعتماد رفتار کنید با همسرتان مانند شخصی لایق، دانا، توانا و قابل اعتماد رفتار کنید. اطلاعاتی را که خودش باید به خاطر داشته باشد به او یادآوری نکنید. سعی نکنید به جایش فکر کنید یا تقویمش باشید، بلکه به گونه ای رفتار کنید که دریابد بزرگسالی فهمیده و تواناست که شما همیشه می توانید روی او حساب کنید. به خاطر داشته باشید از آن جا که مدت ها در حقش مادری می کردید و برنامه هایش را ترتیب می دادید، کمی تنبل شده است.

 

با او بچگانه حرف نزنید

 

آن گونه که مادرها با بچه های شان صحبت می کنند با او صحبت نکنید، به خودتان قول بدهید با همسرتان طوری صحبت نکنید که گویی او یک پسر بچه ۵ ساله است. این به آن معناست که اصلا او را نکوهش نکنید.

 

اشکالی ندارد اگر بگویید از دستش ناراحت و عصبانی هستید، اما این کار را به گونه ای که یک بزرگسال با بزرگسال دیگر انجام می دهد، انجام دهید نه مثل یک مادر عصبانی که از دست پسر بچه شیطانش به ستوه آمده است.میگناir البته حرف های بچگانه زدن و کمی با لحن کودکانه حرف زدن کاملا طبیعی است، چون این راهی است بسیا

 

 

ر صحیح برای درمیان گذاشتن احساسات آسیب پذیرمان، اما چنان چه همیشه با همسرتان حرف های بچگانه می زنید، این یک مشکل محسوب می شود و وقت آن رسیده که رفتاری بالغانه داشته باشید.

۱ دیدگاه ارسال شده است

  • رقیه 29 سپتامبر 2015

    این سایت اسلامیه مثلا؟
    این عکس جاش تو این سایته؟ کلی عکس پوشیده واسلامی تو نت هست

  • نظر خود را با ما در میان بگذارید