قرآن ناطق(عج)

327 - مرور اشتباهات راهی برای حل مشکلات و نجات زندگی زناشویی

نویسنده : زهرا رستگار

مرور اشتباهات راهی برای حل مشکلات و نجات زندگی زناشویی   آیا شما هم جزو کسانی هستید که هنگام رویارویی با مشکلات زندگی مشترک خود دچار استرس می شوید؟ وقتی زندگیتان به ناکامی می رسد، یکی از دشوارترین کارهایی که باید انجام دهید اینست که، سعی کنید صبور و خوشحال باشید. این ده رهنمود، شما […]

مرور اشتباهات راهی برای حل مشکلات و نجات زندگی زناشویی

 

آیا شما هم جزو کسانی هستید که هنگام رویارویی با مشکلات زندگی مشترک خود دچار استرس می شوید؟ وقتی زندگیتان به ناکامی می رسد، یکی از دشوارترین کارهایی که باید انجام دهید اینست که، سعی کنید صبور و خوشحال باشید. این ده رهنمود، شما را در مراقبت از خودتان هنگام روبرو شدن با طلاق احتمالی، یاری می کند:

سروقت انجام دادن کارها:

هرچه که در گذشته اتفاق افتاده را رها کنید، شما توانایی تغییر آن را ندارید. نگران پیشامدهای احتمالی فردا نباشید، چون این موضوع باعث از دست دادن زمان حال می شود. تا به حال این جمله که می گویند، «هر چه به ذهنت می رسد انجام بده» را شنیده اید؟ این مثل یک پند آموزنده است. درباره کارهایت فکر کن، بر آن تمرکز کن و فقط کاری که به نظرت درست است، عملی کن.

یافتن فردی مورد اعتماد برای صحبت کردن:

صحبت کردن درباره مشکلات زندگی زناشویی با شخص دیگری، گاهی باعث یافتن گزینه ها و راه حلهایی می شود که تا به حال درباره آن نیندیشیده بودید. صحبت کردن همچنین این امکان را می دهد تا با بیان مشکلات و بیرون ساختن این افکار از ذهن خود، نگرانیها را از خود دور سازید. توصیه پزشکان به شما این است که این فرد از اعضای خانواده تان نباشد. شما در حال حاضر نیاز دارید راجع به نجات زندگی زناشویی خود حرف بزنید، و گاهی اگر خود شما هم بتوانید همسرتان را به خاطر همه آسیبهای احتمالی که به شما رسانده ببخشید و رها کنید، برای اعضای خانواده تان بخشیدن او غیرممکن است. بنابراین، دوستی امین بسیار قابل اطمینان تر از یکی از اعضای خانواده می باشد.

یادداشت کردن رویدادهای روزانه افکار منفی را از ذهنتان دور می کند:

فقط آنچه که احساس می کنید را بنویسید و از آن بگذرید. این روش به قدری موثر است که شاید باعث تعجب شما شود.

 

فراموش نکنید که تغذیه مناسب ضامن سلامتی شماست:

بیشتر افراد مضطرب یا غذا نمی خورند و یا بیش از حد می خورند. هیچ کدام از این گزینه ها برای سلامتی مفید نیستند. پس برای داشتن تغذیه مناسب باید آگاهانه تلاش کنید.

ورزش کردن روش دیگری برای سالم ماندن در برابر استرس:

اگر در حال حاضر تمرینات منظم جایی در زندگیتان ندارد، پیشنهاد می کنم نوعی برنامه ورزشی را آغاز کنید. ورزش میزان اندورفین را در بدن افزایش می دهد که استرس را کاهش داده و باعث شادابی می شود.

کارهای مخصوصی برای خود انجام دهید و به خودتان برسید:

آراستن ظاهر، گرفتن حمام

خندیدن را فراموش نکنید:

شاید حس کنید دلیلی برای خندیدن وجود ندارد، اما به قول قدیمی ها، که واقعا هم درست است، «خنده بر هر درد بی درمان دواست». خنده هم مانند ورزش ایجاد اندورفین می کند و باعث شادابی می شود. خواندن کتابی خنده دار، تماشای فیلمی خنده دار و یا هر کاری که خنده آور باشد، انجام دهید.

برنامه های روزانه خود را به طور منظم ادامه دهید:

این روش ممکن است برخلاف برخی از توصیه هایم باشد، اما هدف جلوگیری از گوشه گیر شدن شماست. اغلب وقتی خسته و عصبی هستیم، تنها کاری که انجام آن بسیار آسان است، نادیده گرفتن مسائل غیرضروری است.

مثبت اندیش باشید:

مخصوصا در مورد همسر و زندگی مشترک خود. به اولین ملاقاتتان و همه لحظات خوشی که در کنار یکدیگر داشته اید بیندیشید. فیلمنامه ای مثبت خلق کنید که هر گاه رویدادی منفی و تاثیرگذار پیش آمد، بتوانید آن را در ذهن خود نمایش دهید. بر روی نکات مثبت تمرکز کنید. فکر کردن در مورد چگونگی حفظ زندگیتان می تواند شما را به این سوق دهد که زندگی زناشویی تان پر از نکات منفی است. بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که اندیشه های ما حقایق را مهار می کنند.

ایمان داشته باشید. همه چیز درست می شود، باور کنید.

به این راهنمایی ها نیز برای کاهش میزان استرس خود عمل کنید.

 

نجات زندگی زناشویی با یافتن نکات مثبت:

در هنگام درگیری با مشکلات زناشویی، متمرکز شدن بر اشتباهات آسان تر است. شما باید اشتباهات خود را اصلاح کنید، و فقط باید به هر آنچه در زندگیتان به شایستگی انجام شده توجه کرده و به آن عمل کنید. مشکلات در زندگی بدون دلیل پدیدار نمی شوند و نقطه آغازی دارند. چنین چیزی در مورد هر مسئله خوب و مثبتی در روابط شما هم صادق است. بیشتر افراد وقتی یک زندگی نجات یافته را می بینند، فقط به دلیل مشکلات آنها فکر می کنند و فراموش می کنند به بررسی رابطه آنها در گذشته، برای یافتن نکات مثبت بپردازند.

جستجوی گذشته، به عنوان زوجی که با هم معاشرت داشته اند و یا به عنوان زوجی که تازه ازدواج کرده اند، شما را مجبور به بررسی دوباره حسنهایی که از ابتدا وجود داشته، می کند. اگر بطور جدی مصمم به بهبود بخشیدن زندگی خود هستید، چه زمان زیادی از ازدواجتان گذشته باشد و چه مدت کوتاهی، حتما برای یافتن و بکارگیری توانایی هایی که در آغاز رابطه تان داشته اید، نگاهی به گذشته خود بیندازید.

به گذشته برگردید، و از خود بپرسید چه چیزی موجب شده تا شما دو نفر کنار هم باشید. سعی کنید صفاتی که در ابتدا شما را به یکدیگر جذب کرد را به یاد آورید. چه سهمی در اهداف و آرزوهایتان داشتید؟ چه برنامه هایی برای آینده داشتید؟

اختصاص زمانی برای تفکر درباره روابط در ماه ها و سالهای اول آشنایی، یکی از مهمترین گامها جهت حفظ زندگی زناشویی می باشد. هنوز فرصتهایی برای یافتن آن چیزهایی که در ابتدا شما به آن جذب شدید وجود دارند که فقط در گوشه ای به فراموشی سپرده شده یا مشکلات باعث نادیده گرفتن آنها شده است.

از این بدتر وقتی جنبه های مثبت رابطه شما یافت می شود، مشکلات زندگی زناشویی تان دشوارتر می شوند، اما بی شک نکات مثبت وجود دارند، وگرنه شما در وهله اول با هم ازدواج نمی کردید.

حال که در مورد آنچه نقاط قوت را در آغاز رابطه تان بوجود آورده فکر کرده اید، می توانید از آن استفاده کرده و آنها را رشد دهید تا زندگی مشترک خود را به وضعیت اول بازگردانید. باور داشته باشیم که نجات و حفظ زندگی زناشویی کاری دشوار اما امکانپذیر است

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید