قرآن ناطق(عج)

11 - مسیر هسته ای ایران – ۱۱ ( بمب هسته اى )

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

١٣- آيا توليد بمب هسته اى به نفع آرمان ها و اهداف و امنيت جمهورى اسلامى است ؟ با توجه به بحث دوازدهم ، اصلى ترين عامل نزديك شدن به " حق " و رسيدن به توافقنامه و معاهده مناسب ، " قدرت " است. آيا در اين معادلات ، تكنولوژى و ساخت و تست بمب هسته اى ، عامل قدرت محسوب شده و ما را به توافق خوب كمك ميدهد ؟

بحث سوال سیزدهم از موضوع هسته اى تقدیم میگردد : ١٣٩٣/٠٩/٢٢

١٣- آیا تولید بمب هسته اى به نفع آرمان ها و اهداف و امنیت جمهورى اسلامى است ؟P00208C

با توجه به بحث دوازدهم ، اصلى ترین عامل نزدیک شدن به ” حق ” و رسیدن به توافقنامه و معاهده مناسب ، ” قدرت ” است. آیا در این معادلات ، تکنولوژى و ساخت و تست بمب هسته اى ، عامل قدرت محسوب شده و ما را به توافق خوب کمک میدهد ؟ هرگز.

الف – اصلى ترین عامل پیروزى غرب در متقاعد سازى دنیا به انزواى ایران تا سال ٩٢ ، کیش و مات فرهنگى ایران ، بوسیله چندین سال تبلیغات و استدلالات مافیاى رسانه اى بر ” مردم ” دنیا ، بر پایه تلاش مخفیانه ایران در پیشبرد تکنولوژى هسته اى ، به هدف اقتدار نظامى و تسلط منطقه اى و بین الملل بوده است.

در تاکتیک ” نرمش قهرمانانه ” ، قرار است ما سوء تفاهمات ” مردم ” دنیا را بر طرف کنیم ( و نه طرفهاى مذاکره ، چون طرفهاى مذاکره ما میدانند عناصر قدرت ما چیست و کجاست ).

ادامه فعالیت هاى هسته اى ، خارج از تفاهمات و چارچوب ها ، آب در آسیاب دشمن ریختن است و نه افزایش اقتدار ملى.

بازى در زمین دشمن است. که با تشدید زحمت ها و فعالیتهایمان ، او را به هدفش ، که تدفین پرچم عدالت خواهى در جهان و نیز فروکش کردن پیام مبارزه با نظام سلطه است ، نزدیک کرده ایم.

ب – نگاهى به تجربه و عبرت سایر کشورها :

کشور کره شمالى دقیقا در همین ورطه فرو رفت. بازى در زمین دشمن. با وجود تکنولوژى موشکى و ساخت و تست بمب اتمى ، ولى در فقر و ضعف مطلق و انزواى بین المللى گرفتار شده است. شکم مردم خود را نمى تواند سیر کند. در کشاورزى و صنعت ، عقب مانده است. و خیلى ، کارت براى بازى ندارد.

در طول مذاکرات چند ساله با آمریکا ، کوچکترین امتیازى نتوانست از غرب بگیرد.

آمریکا دلیلى نداشت امتیاز بدهد. چه انگیزه اى داشت و دارد که جلوى توسعه هسته اى کره شمالى را بگیرد ؟

فقط شعارش را داد و این کشور را بیشتر به این سمت سوق داد و در دنیا او را بى اعتبار کرده و رهایش کرد.

در مذاکرات ایران نیز ، شخصا هیچگاه اعتقادى نداشته و ندارم که غرب به دنبال ” حل و خاتمه ” بحث هسته اى باشد. حتى پس از هفت ماه تمدید جدید.

کشور پاکستان نمونه دیگرى از کشورهاى با رشد نامتوازن ، که صاحب بمب هسته اى ولى فاقد قدرت منطقه اى و بین المللى است.

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید