قرآن ناطق(عج)

272 - معجون معجزه‌گر زندگی زناشویی؛ مهارت‌های اتاق خواب

نویسنده : زهرا رستگار

معجون معجزه‌گر زندگی زناشویی؛ مهارت‌های اتاق خواب         زن و مردی که باهم پیمان زناشویی می‌بندد، در حقیقت به یکدیگر قول می‌دهند تا در همه‌ جنبه‌های زندگی شریک هم باشند و تمام نیازهای یکدیگر را به بهترین نحو برطرف کنند. دقت کنید که گفته شد: تمام نیازها و به بهترین شکل ممکن! […]

معجون معجزه‌گر زندگی زناشویی؛ مهارت‌های اتاق خواب

 

 

 

 

زن و مردی که باهم پیمان زناشویی می‌بندد، در حقیقت به یکدیگر قول می‌دهند تا در همه‌ جنبه‌های زندگی شریک هم باشند و تمام نیازهای یکدیگر را به بهترین نحو برطرف کنند. دقت کنید که گفته شد: تمام نیازها و به بهترین شکل ممکن!

 

یکی از مهم‌ترین این نیازها که از دلایل اصلی ازدواج نیز به شمار می‌رود، برطرف کردن غریزه جنسی است. بهترین راه این است که زن و شوهر سعی کنند بهترین شریک جنسی ممکن در دنیا باشند، در غیر اینصورت ممکن است طرف مقابل بعد از مدتی برای رفع نیازش به گزینه‌های دیگر فکر کند و یا اگر به همسرش وفادار بماند، این نارضایتی را در جنبه‌های دیگر از زندگی زناشویی نشان دهد.

 

به گفته روان‌شناسان بسیاری از اختلافات زناشویی که به دادگاه‌ها کشیده می‌شود، هرچند در ظاهر برایش بهانه‌ای دیگری بیان می‌شود، اما در اصل نارضایتی جنسی است که باعث بروز مشکلات دیگر هم شده است. آمارهای مؤید این حرف بسیار تکان‌دهنده است؛ البته چون در بیشتر مواقع زنان و مردان صحبت در خصوص این مشکل را برای خود تابو کرده‌اند، حرفی به صورت مستقیم زده نمی‌شود، اما مشاوران در جلسات مشاوره به این موضوع پی‌ می‌برند. آمار و ارقام چیزی تا حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد را نشان می‌دهد. حتی اگر بگوییم این آمار زیاد است و تنها ۳۰ درصد از مشکلات زناشویی به این دلیل باشد، بازهم باید فکری جدی برای رفع آن کرد.

 

هرکس بهترین قاضی در خصوص رابطه خود و همسرش خواهد بود، زیرا رابطه جنسی شاهد سومی ندارد و تنها خود دو نفر هستند که می‌دانند یک رابطه کامل که هم زن و هم مرد از آن لذت ببرند را تجربه می‌کنند و یا یک طرف قضیه تنها لذت می‌برد و شکل بدتر آنکه هیچ‌کدام از نوع رابطه‌شان راضی نیستند.

 

اگر شما هم حس می‌کنید نیازهای جنسی‌تان در چارچوب خانواده بر طرف نمی‌شود، بهتر است سکوت نکرده و برای رفع این مشکل اقدام کنید. داشتن یک زناشویی کامل همراه با لذت و تنوع بهترین آرام‌بخش و دلیل نزدیکی و استحکام رابطه زن و شوهری است.

 

مطمئن باشید اگر شما احساس رضایت داشته باشید، می‌توانید به همسرتان نیز لذت بیشتری بدهید. اما هماهنگی در نحوه رفع نیازهای جنسی کار ساده‌ای نیست، نمی‌توان فکر کرد که غریزه می‌تواند معلم کاملی برای این رابطه باشد.

 

شما نیاز دارید تا نسبت به بدن خودتان و همسرتان اطلاعات کافی کسب کنید. چرخه جنسی خود و جنس مخالف را بشناسید. از تحریک تا ارضاء بین زن و مرد تفاوت‌های زیادی هست و اگر به تفاوت‌های هم آگاهی نداشته باشید ، ممکن است سرخورده شده و فکر کنید ایراد از همسر شماست.

 

این تفاوت در قسمت‌های مختلف رابطه جنسی نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه باعث می‌شود رابطه شور و هیجان بیشتری داشته و جذاب‌تر باشد؛ به شرط آنکه بدانید چگونه رفتار کنید.

 

ما در کشورمان در این خصوص آموزش‌های لازم را نمی‌دهیم. فرزندان ما درباره نحوه ارتباط زن و مرد از همسالان خود چیزهایی می‌آموزند و در مدرسه و دانشگاه هم هیچ واحد درسی برای آموزش مهم‌ترین عملکرد مورد نیاز بعد از ازدواج به آنها داده نمی‌شود.

 

واحد درس تنظیم خانواده به روش‌های جلوگیری اکتفا می‌کند و این در حالیست که فیلم‌ها و صحنه‌های موجود در اینترنت و ماهواره و سی‌دی‌ها ، فانتزی‌ها‌ی جوانان را بالا می‌برد و برخی از این صحنه‌های نمایش داده شده، به هیچ وجه واقعی نبوده و تنها تصور رؤیایی را در ذهن فرد ایجاد می‌کند.

 

عدم آموزش کافی باعث می‌شود زوج‌های جوان تا رسیدن به رضایت راه‌های مختلفی را تست کنند و گاهی اصلاً به رضایت نرسند. از طرفی در فرهنگ ما این رابطه بعد از یک مدت ارزش خود را از دست می‌دهد و این در حالیست که نه از نظر فیزیکی و نه از نظر روانی، این نیاز از بین نرفته است. زن و شوهرها وقتی چند دهه از زندگیشان می‌گذرد و صاحب فرزند می‌شوند، دیگر هیچ برنامه‌ای برای رابطه جنسی‌شان ندارند. آنقدر بی‌برنامه و تکراری می‌شوند که کم‌کم از رابطه کناره می‌گیرند و مشکلات دیگرشان نیز افزایش می‌یابد. یک رابطه جنسی خوب می‌تواند بهترین چسب زندگی مشترک باشد.

 

اما همانطور که گفتیم یک شریک جذاب بودن هنری است که باید آموخته شود و کار وقتی سخت‌تر است که بخواهید از همسرتان نیز یک شریک جنسی جذاب بسازید. حتماً چنین کاری را انجام دهید. نگذارید خواسته‌های جنسی‌تان یا درخواست‌های همسرتان بی‌جواب بماند. مهم‌ترین عاملی که احتمال خیانت را در این روزگار پر تحریک افزایش می‌دهد، بعد از عدم خودکنترلی، نارضایتی جنسی در خانواده است.

بهتر است از همسرتان بخواهید در خصوص رابطه زناشویی با هم صحبت کنید. به او بگویید خواسته‌هایش را بیان کند. اگر انتقادی از شما کرد، ناراحت نشوید و سعی کنید در رابطه بعدی به خواسته‌اش عمل کنید؛ اما شما سعی داشته باشید که انتقاد‌تان را خیلی واضح بیان نکنید. می‌توانید در طول رابطه، گام به گام همسرتان را به سمت و سویی که دوست دارید، بکشید.

 

خجالت و حیا از جمله صفات خوب انسانی است که در اتاق خواب و کنار همسرتان باید کنار گذاشته شود. خود را مشتاق و پرانرژی نشان دهید، آنقدر در طول روز از خودتان کار نکشید که اتاق خواب برایتان فقط به معنای خوابیدن باشد.

 

معجزه جذابیت ظاهر را فراموش نکنید. در خانه و مقابل همسرتان چون زمانی که قصد مهمانی رفتن را دارید، به خودتان برسید؛ بهترین عطرها برای زمانی است که همسرتان به خانه مراجعه می‌کند؛ آراستگی موها و استفاده از لوازم آرایش، شما را از تکراری شدن دور می‌کند. البته این جذابیت‌ها زمانی معنا پیدا می‌کند که شاد و پرانرژی و مهربان باشید.

 

 

 

در قدم اول ظاهرتان را جذاب کنید و رفتارهای جنسی داشته باشید. گاهی شوخی‌هایی در این زمینه مطرح کنید‌، در طول روز پیامک و یا تماس تلفنی که حرف‌های بو‌دار جنسی داشته باشد‌، می‌تواند هر دوی‌تان را برای شب آماده کند.

 

شما برای خرید یک وسیله جدید برنامه‌ریزی می‌کنید، برای رفتن و برگشتن از سرکار ساعت خاصی را در نظر دارید، اما هیچ برنامه‌ای برای مهم‌ترین برنامه زندگی مشترک‌تان ندارید.

 

اگر خانواده شما دیگر دو نفره نیست، قرارهای دونفره را فراموش نکنید. گاهی یک پیاده‌روی در کنار هم یا خوردن یک شام بدون حضور کودکان می‌تواند رنگ و بوی شوخی‌ها و رابطه‌تان را پر شیطنت کرده و فضای ذهنی مناسبی برای‌تان ایجاد کند. می‌شود گاهی بچه‌ها را به پدربزرگ و مادربزگ سپرد. حداقل ماهی یک‌شب خانه را برای یک رابطه رمانتیک آماده کنید.البته از کودک وافراد مراقب او اطمینان حاصل کنید وکودکتان را به هرکسی نسپارید

 

چنین رفتارهایی نه باعث خجالت است و نه از شما گذشته، تا آخر عمر و در هر شرایطی زندگی جنسی‌تان را پر شور نگه دارید تا مشکلات دیگر برایتان کم‌رنگ شوند.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید