قرآن ناطق(عج)

268 - نجات زندگی زناشویی با یافتن نكات مثبت:

نویسنده : زهرا رستگار

نجات زندگی زناشویی با یافتن نكات مثبت:   در هنگام درگیری با مشكلات زناشویی، متمركز شدن بر اشتباهات آسان تر است. شما باید اشتباهات خود را اصلاح كنید، و فقط باید به هر آنچه در زندگیتان به شایستگی انجام شده توجه كرده و به آن عمل كنید. مشكلات در زندگی بدون دلیل پدیدار نمی شوند […]

نجات زندگی زناشویی با یافتن نكات مثبت:

 

در هنگام درگیری با مشكلات زناشویی، متمركز شدن بر اشتباهات آسان تر است. شما باید اشتباهات خود را اصلاح كنید، و فقط باید به هر آنچه در زندگیتان به شایستگی انجام شده توجه كرده و به آن عمل كنید. مشكلات در زندگی بدون دلیل پدیدار نمی شوند و نقطه آغازی دارند. چنین چیزی در مورد هر مسئله خوب و مثبتی در روابط شما هم صادق است. بیشتر افراد وقتی یك زندگی نجات یافته را می بینند، فقط به دلیل مشكلات آنها فكر می كنند و فراموش می كنند به بررسی رابطه آنها در گذشته، برای یافتن نكات مثبت بپردازند.

جستجوی گذشته، به عنوان زوجی كه با هم معاشرت داشته اند و یا به عنوان زوجی كه تازه ازدواج كرده اند، شما را مجبور به بررسی دوباره حسنهایی كه از ابتدا وجود داشته، می كند. اگر بطور جدی مصمم به بهبود بخشیدن زندگی خود هستید، چه زمان زیادی از ازدواجتان گذشته باشد و چه مدت كوتاهی، حتما برای یافتن و بكارگیری توانایی هایی كه در آغاز رابطه تان داشته اید، نگاهی به گذشته خود بیندازید.

به گذشته برگردید، و از خود بپرسید چه چیزی موجب شده تا شما دو نفر كنار هم باشید. سعی كنید صفاتی كه در ابتدا شما را به یكدیگر جذب كرد را به یاد آورید. چه سهمی در اهداف و آرزوهایتان داشتید؟ چه برنامه هایی برای آینده داشتید؟

اختصاص زمانی برای تفكر درباره روابط در ماه ها و سالهای اول آشنایی، یكی از مهمترین گامها جهت حفظ زندگی زناشویی می باشد. هنوز فرصتهایی برای یافتن آن چیزهایی كه در ابتدا شما به آن جذب شدید وجود دارند كه فقط در گوشه ای به فراموشی سپرده شده یا مشكلات باعث نادیده گرفتن آنها شده است.

از این بدتر وقتی جنبه های مثبت رابطه شما یافت می شود، مشكلات زندگی زناشویی تان دشوارتر می شوند، اما بی شك نكات مثبت وجود دارند، وگرنه شما در وهله اول با هم ازدواج نمی كردید.

حال كه در مورد آنچه نقاط قوت را در آغاز رابطه تان بوجود آورده فكر كرده اید، می توانید از آن استفاده كرده و آنها را رشد دهید تا زندگی مشترك خود را به وضعیت اول بازگردانید. باور داشته باشیم كه نجات و حفظ زندگی زناشویی كاری دشوار اما امكانپذیر است

0 دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید