قرآن ناطق(عج)

72 - نماز جماعت با اهل سنت ، تقیه یا …

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

متحجرين ، دستورات را مشروط به سخيف ترين مفاهيم ( ضرر جانى و مالى به شخص خودشان ) گره ميزنند و از اهداف عظيم جامعه اسلامى ، كه معصومين ع بر آن تاكيد داشتند ، شديدا غافلند.و همراه با صهيونيست جهانى در حال هجمه و تضعيف و تكفير در جامعه مسلمانان هستند.در حالى كه ، تقيه ، يعنى روشى كه ، نجات مردم دنيا در آن است ( نه منافع دنيايى فقط من ).

وَ رَوَى عَنْهُ حَمَّادُ بْنُ عُثْمَانَ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ صَلَّى مَعَهُمْ فِی الصَّفِّ الْأَوَّلِ کَانَ کَمَنْ صَلَّى خَلْفَ رَسُولِ اللَّهِ ص فِی الصَّفِّ الْأَوَّل

حضرت امام صادق علیه السّلام : هر کس با ایشان (اهل سنّت) در صفّ اول نماز کند ، همانند کسى است که در صف اول پشت سر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله نماز کرده باشد .  حدیث ۱۱۲۵ من لا یحضره الفقیه ‏

در کتب بسیار معتبر شیعه چون ، من لا یحضر و وسایل الشیعه ، این معنا و مفهوم بسیار تکرار شده است.

باید یک انقلاب فرهنگى براى اصلاح فکر و روش ، براى تبعیت از دین واقعى انجام دهیم.

نکته ای که خیلی مهم بوده و باید به آن توجه کرد ،مفهوم تقیه است ، که متاسفانه صاحبان دین پوسته اى ، مانند سایر مفاهیم اسلامى ، برعکس ترجمه میکنند.

در دین پوسته اى متحجرین ، برخلاف دستورات و سنت قطعى ائمه ع که نمونه هاى بارز آن را از امیر المومنین على ع در مقاله ۷۱ ذکر کردیم و نیز صراحت این دسته از دستورات اهل بیت ع ، دستورات را مشروط به سخیف ترین مفاهیم ( ضرر جانى و مالى به شخص خودشان ) گره میزنند و از اهداف عظیم جامعه اسلامى ، که معصومین ع بر آن تاکید داشتند ، شدیدا غافلند.

لذا با امنیتى که در ایران و لندن و کالیفرنیا دارند ، هر کارى را براى خود مباح و از این دستورات مستثنا دیده و همراه با صهیونیست جهانى در حال هجمه و تضعیف و تکفیر در جامعه مسلمانان هستند.

در حالى که مطابق دستورات ، تقیه ، یعنى روشى که ، نجات مردم دنیا در آن است. ( نه منافع دنیایى فقط من ). به این حدیث که در کتب درجه یک ( تهذیب و وسایل الشیعه و .. ) نقل شده دقت کنید :

: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع إِنَّ لَنَا إِمَاماً مُخَالِفاً- وَ هُوَ یُبْغِضُ أَصْحَابَنَا کُلَّهُمْ فَقَالَ مَا عَلَیْکَ مِنْ قَوْلِهِ وَ اللَّهِ لَئِنْ کُنْتَ صَادِقاً لَأَنْتَ أَحَقُّ بِالْمَسْجِدِ مِنْهُ فَکُنْ أَوَّلَ دَاخِلٍ وَ آخِرَ خَارِجٍ وَ أَحْسِنْ خُلُقَکَ مَعَ النَّاسِ وَ قُلْ خَیْراً.

از امام صادق ع پرسیدم : امام جماعت بر ضد شما داریم. او دشمن همه ما است. حضرت فرمودند : ضررى به تو ندارد. قسم به خدا که اگر راست میگویى ( و واقعا پیرو من هستى ) ، محق تر به مسجدهستى ( مسجد مال شماست، هرکجاى عالم که باشد ) ، لذا اول نفرى باش که وارد آن مسجد شده و آخرین نفرى باش که از آن خارج میشود. و  با مردم ( همان مذهب افراد مخالف  آنجا ) خوش اخلاق و خوش مشرب و خوش سخن باش. وسایل الشیعه ج ٨ – ص – ٣٠٠

امام صادق ع به صراحت ، حضور محکم و جدى در جماعت پشت سر یک مخالف را ، با ذکر علت ، دستور میدهند. این فرمان را فراموش نکنیم. هر کجا نماد دینى و مسجد و .. باشد ، مال ماست. چون پیرو دین حق خدا هستیم.

هیچ اضطرار شخصى در ماجرا دیده نمیشود. با سایر مردم نیز به صراحت دستور به خلق و بیان مهربان میدهد. آیا این یک نمایش است ؟ یا واقعیت ، خیر خواهى براى هدایت ، انسجام و تقویت جامعه اسلامى.

عَلِیُّ بْنُ جَعْفَرٍ فِی کِتَابِهِ عَنْ أَخِیهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع قَالَ: صَلَّى حَسَنٌ وَ حُسَیْنٌ خَلْفَ مَرْوَانَ وَ نَحْنُ نُصَلِّی مَعَهُمْ.

جناب على فرزند امام جعفر صادق ع در نوشته شان از قول امام کاظم میفرمایند :

امام حسن و امام حسین ع ، پشت سر مروان ( لعنه الله علیه ) ، نماز میخواندند. و ما نیز پشت سر ایشان ( همان مذاهب اسلامى منحرف ) نماز میخوانیم.

وسایل الشیعه ج ٨ ص ٣٠١

یکى از شیعیان ، به امام باقر ع مراجعه و از اینکه نمازهایش را پشت سر مخالفین میخواند ، عذر خواهى کرد.

امام ع فرمود : اگر این کار را نمیکردى ، باید عذر خواهى میکردى !!!!فرشته هاى آسمان ( در زمان نماز شما ) مدام بر شما درود فرستاده و بر امام جماعته نفرین میکنند. نمازت به فرمان خدا ، هفتصد برابر ارزش همان نماز اگر تنها میخواندى دارد. مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏۶، ص: ۴۵۶

به دهها حدیث اینچنینى در کتب درجه یک شیعه مراجعه کنید ، یک کلام صحبت از ترس شخصى منافع نیست.

لذا مفهوم ” تقیه “ را دوباره و صحیح ، باید تعریف کرد.

سوال : یکی از شرایط امام جماعت شیعه دوازده امامی بودن است و احراز عدالت . تکلیف این حکم چیست ؟

احکامى که فرمودین ، مربوط به جمع شیعیان است . ولى اگر به روستا ، شهر ، یا کشور دیگرى رفتید که شیعه نبودند ، وظیفه چیست ؟ فقه شیعه و سنت قطعى و متواتر اهل بیت ع و رساله هاى مراجع معظم تقلید ، پاسخ داده اند.

چندین حدیث از کتب بسیار معتبر( رفرنس مراجع در فقه و فتوا ) ، در چند شب قبل ، و تعدادى را امشب تقدیم کردم. لطفا دوباره مطالعه فرمایید.

باید این دست احادیث ، سنت و دستورات ائمه ع را ، آنقدر بخوانیم و به دیگران نقل کنیم ، تا ملکه روح و جانمان شده و اجراى حکم مرجع ، برایمان راحت و تئوریزه شود. و به آن حسن خلق و معاشرت و بیان زیبا با مردم اهل سنت ، که در این احادیث تصریح شده است ، موفق شویم.

میبینید جریانات تکفیرى داخل تشیع ( متحجرین ) و تسنن ، درست برعکس این دستورات ، مردم را راهنمایى میکنند.

 

سوال و پاسخ های دین پوسته ای و سرکردگان ایشان :

سوال : ای کاش کمی هم به فکر تقویت و رسیدن به وحدت شیعی بودند،متاسفانه مدام به فکر تهمت زدن و گروه بندی کردن بین شیعیان با عناوین مختلف (حجتیه ، شیرازی انگلیسی آمریکایی و…)هستیم .

پاسخ : دوست عزیز ، سرکردگان عناوینى که فرمودید ، دشمنان امام زمان عج و بشریت هستند و شاخه تزویر مثلث شوم نظام سلطه. مردم متدین زیر مجموعه فکرى آنها ، از خود ما هستند ، ولى بعضا لجاجت کرده و گوش به حق نمیدهند. این همه انرژى که یک ماهه اخیر از گروه گرفته شده ، براى اصلاح فرهنگ و اندیشه به سمت اسلام اهل بیت بوده. نمیدانم این خون دل خوردن ها تا کى باید ادامه پیدا کنه.

 

س : یعنی پیدا کردن وجه اشتراک با این گروهها که فقط به لحاظ سیاسی با هم اختلاف داریم مشکلتر از کسانی است که فقط جهت قبله ما با آنها یکی است .

پ : ما با مردم دنیا ، جهت قبله ظاهرى مشترک نداریم. ولى یک فطرت خداداد ظلم ستیز و عدالت خواه در نهاد بشر هست که براى وحدت کافى است. قل… تعالوا الى کلمه سواء بیننا و بینکم ان لا نعبد الا الله.

نظام سلطه از همین جمله ضربه خوده و در جهت مقابل به دنبال تفرقه و تکفیر است.

نداى آزادى خواهى امام خمینى ، آفریقا و آسیا و اروپا و آمریکا را امید و کمک به حرکت و قیام داده. این علم و تابلو ، براى طاغوت شدیدا خطرناکه.

اما کانالهاى ماهواره اى مزدوران طاغوت با نام اهل بیت ع ، در چه مسیرى حرکت میکنند ؟!!!

 

س : کانالهای ماهواره ای اهل تسنن در چه مسیری حرکت میکنند؟

پ : دقیقا در همان مسیر.از یک جا تغذیه میشوند.این رو روشنفکران هر دو گروه فهمیدند.

با یک نتیجه و غایت هر دو حرکت میکنند. تظاهر به تقابل میکنند. با هم یک پازل که نابودى اسلام و نجات صهیونیست باشه رو تکمیل میکنن.

داعش در عراق از کجا خلق شد ؟

اگه فرزندان سید على نبودند ، از حرم هاى مقدس و کل کشور عراق چهمانده بود؟ جریانات خیلى واضحه. دروغ میگویند که شیعه هستند.

جیب های پرپول برای نشرخیلی از کتب و شبکه ها و رسانه ها ی دو طرف از یک منبعه و یک هدف رو دنبال میکنه .

چرخاندن فلش دو گروه به سمت هم و مصونیت صهیونیست ها .

س : راستی کانالهای جمهوری اسلامی ایران که تحت نظر… چطور؟

پ : کانالهاى ما را تماما ، حتى کانال قران را فیلتر کردند ؟ چرا ؟ از چه میترسند؟

خداوند متعال در قرآن کریم، یهودیان را در لیست بدترین دشمنان اهل ایمان معرفی می‌‌‌کند و می‌‌‌فرماید: {لتجدنّ أشد الناس عداوه للذین آمنوا الیهود والذین أشرکوا}خواهی دید که دشمن‌ترین مردم برای مؤمنان، یهودیان و مشرکانند. [مائده: ۸۲]

حدود پنجاه سوره از صد و چهارده سوره قرآن اعم از مکی و مدنی صراحتاً یا اشارتاً از قوم بنی‌اسرائیل و یهود صحبت می‌‌‌کند.

چرا خداوند متعال بخش قابل ملاحظه‌ای از وحی آسمانی ر ا به معرفی این دسته از انسانها اختصاص می‌‌‌دهد؟! آیا این کار به صورت تصادفی صورت گرفته است؟ هرگز این طور نیست؛ بلکه به طور یقین در آن اسراری نهفته و حکمتی نهان است که آیات قرآنی به طور واضح و آشکار از این ماجرا پرده‌ برداری کرده و حقیقت را بر همگان هویدا می‌‌‌سازد.

و از طرف دیگر ، سنت نبوى و اهل بیت ع در تقویت و توسعه جامعه اسلامى و .. که نمونه هاى زیادى را در شبهاى قبل و نیز در سایت مطرح کردیم.

امام على ع که بیشتر وقایع را از لسان و روش ایشان طرح کردیم ، چگونه خلیفه دوم ( سبب قتل حضرت محسن ، حضرت فاطمه س ، غاصب حکومت و بنیان گذار ظلم و تباهى مردم دنیا و ……) را ریسمان انسجام امت خوانده و بارها جان وى را به عنوان حاکم ، حفظ میکنند ! آیا امام علی ع ( نعوذ بالله ) تقیه کرده اند؟ یا این یک راه و استراتژی در جامعه اسلامی است ؟

اما همین امام على ع ، مجبور به شمشیر مقابل جملیون و خوارج به ظاهر صحابى و متدین میشود. کسى که از غارت زیور یک زن یهودى در سرحدات ، مینالد ، خوارج را ( پس از کلى مهلت و تلاش براى نجات اکثر آنها ) از تیغ میگذراند.

شک نکنید ، که غده هاى سرطانى را با هر نام و شعار و فریبى که باشند ، با قدرت از سر راه مسلمانان بر خواهیم داشت.

 

س : در شبکه آموزش انیمیشنی را نمایش داده که در آن  به جای بیان واقعیت حادثه حمله به منزل حضرت زهرا (س)، علت شهادت ایشان غم و اندوه حاصل از وفات پیامبر (ص) عنوان شده است.

پ : در جنگ و جهاد ، انتظار معصوم بودن از سربازان خود نداریم ولى کوتاهى و سکون و قعود و غرغر کردن و بهانه گیرى و تسلیم و …. را هرگز نپذیرفته و خدا آن را نخواهد بخشید.

 

س : آیا کسانی که بلندگوی دشمنان هستند و همان حرف های آنان را می زنند، سرباز ما هستند در ثانی بیان کردن این مطالب برای شناخت دشمنان نفوذی غرغر کردن و بهانه گرفتن است ؟

پ : خیر. منظورم نقد خیرخواهانه داخلى نیست. منظورم ، افراد شیادى است که پنجاه سال است که کوچکترین خدمتى براى مسلمانان نکرده و مدام تضعیف روحیه و سلب امید کردن مردم را بانى شده اند. اصطلاحاتى که گفتم خیلى با سانسور بود. واقعیت عملکرد ایشان خیلى فجیع تر است.

 

 

ﺑﭽﻪ ﺷﯿﻌﻪ؛

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ؛ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﻔﻆ ﻭﺣﺪﺕ؛ﺑﺎ ﻋﻤﺮ ﻣﺪﺍﺭﺍ ﮐﻨﯽ ! ؟

ﺟﻬﺖ ﻣﻮﻓﻘﯿﺘﺶ ﺑﻬﺶ ﻃﻮﺭﯼ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺑﺪﯼ ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﺑﺮﮔﺮﺩﻩ ﺑﮕﻪ ﺧﺪﺍﯾﺎ

ﻣﺮﺍ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﯽ ﺩﺭﺁﻧﺠﺎﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﮑﻦ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺣﺴﻨﯿﻦ ﺍﺕ ﺭﻭ ﺑﻔﺮﺳﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺁﺏ ﺑﺮﺳﻮﻧﻦ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ

ﺷﻤﺸﯿﺮﻫﺎ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ؛ ﻋﺎﯾﺸﻪ ﺭﻭ ﺑﺎ ﻟﻘﺐ ﺍﻡ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ

ﻣﺮﮐﺐ ﺑﺎ ﻣﺤﺎﻓﻈﺎﻧﯽ ﺍﺯﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻌﺪﺍﺯﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﺑﻔﺮﺳﺘﯽ ﺑﻪ

ﺑﯿﺘﺶ ﺩﺭﻣﺪﯾﻨﻪ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﺳﺐ ﻋﻠﯽ ﻫﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺟﻬﺖ ﻭﺣﺪﺕ ﻋﺒﺎ ﺑﮑﺸﯽ

ﺳﺮﺕ ﻭ ﻧﺸﻨﯿﺪﻩ ﺑﮕﯿﺮﯼ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﻻﯾﺖ ﻋﻠﯽ ﺑﮕﻮﯾﯽ : ﻣﻦ ﺣﺮﯾﺺ ﺗﺮﯾﻦ ﺍﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪ

ﻫﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﻭﺣﺪﺕ ﺗﺎﺟﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺍﺯﻋﺜﻤﺎﻥ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ

ﺗﺮﺳﯿﺪﻡ ﻣﻌﺼﯿﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﻢ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺣﮑﻢ ﻗﺘﻞ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺍﻓﮑﻨﺎﻥ ﺭﻭ ﺑﺪﯼ !؟ ‏( ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﻪ ﺧﻄﺒﻪ۱۲۷ ‏)

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻗﺖ ﮐﻼﺱ ﺩﺭﺱ ﺑﺬﺍﺭﯼ ﺑﺎ ﻓﻘﻬﺎﯼ ﺍﻋﻈﻢ ﺍﻫﻞ

ﺳﻨﺖ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻧﯿﮑﻮ ﻭﻋﯿﺎﺩﺕ ﻣﺮﯾﻀﺸﻮﻥ ﻭﺗﺸﯿﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﺷﻮﻥ

ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍ ﺑﻪ ﺟﻤﺎﻋﺘﺸﻮﻥ ﺑﺪﯼ !؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﻣﺜﻞ ﻧﺎﯾﺐ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻧﺖ ﻫﺮ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺍﯼ ﺭﻭ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﺍﺳﻼﻡ؛

ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﮐﻔﺮ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﺪﻭﻧﯽ ! ؟

ﻣﯿﺘﻮﻧﯽ ﺑﻔﻬﻤﯽ ﺣﺬﻑ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺳﻼﻡ‏( ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﺷﯿﻌﻪ ﻭﺳﻨﯽ‏) ﻣﻨﻮﻁ ﺑﻪ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻭﺣﺪﺗه ؟!

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید