قرآن ناطق(عج)

49 - همراهی خانواده با امام حسین ع ، چرا ؟

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

دیدگاه یزید برخورد " بسیارخشن " با هر عامل مخالف حكومتش بود. با توجه به قدرت بسیار بالایى كه داشت ، این كار برایش خیلى راحت بود. برنامه معصومین ع با هوشمندى و زكاوت بسیار بالا انجام شده است. در دنیاى امروز به آن " شطرنج " میگویند. لذا امكان ایجاد یك موج جهانى با كمترین نفرات ( كمتر از هشتاد شهید ) با هر تحلیلى غیر ممكن است.

همراهی خانواده با امام حسین ع ، چرا ؟

قیام امام حسین ع به همراه خانمها و خانواده :

تمام زندگى پیامبر اکرم ص ، امام على ع ، فاطمه زهرا س و سایر ائمه ع و هم اکنون شخص امام زمان عج ، براى ” ارائه دین خدا” و جاودانه کردن کلیه ابعاد اصلى آن تا ابد انسانها و حفاظت از آن براى جلوگیرى از تحریف است.

زندگى چهارده معصوم در کنار کلامشان ( شامل دعاهاى فراوان ، زیارات و …) تجسیم و به صحنه آوردن ابعاد مختلف دین خدا براى هدف فوق است.

این مجسم کردن شاکله دین به گونه اى است که تا ابد هر جویاى حقیقتى در دین ، بتواند با تحقیق و ریاضیات ، در تئورى حق را از باطل جدا کند.

این کار معصومین ع با هوشمندى و زکاوت بسیار بالا انجام شده است. در دنیاى امروز به آن  ” شطرنج ” میگویند.

شما تمام مهره هاى خود و مهره هاى نظام سلطه مقابل را میشناسید و براى تبیین و بقاى دین ، در هر مقطع از زمان ، به یک روشى عمل میکنید که بیشترین ثمر را میبینید.

مثال های خیلى  زیادی از روز بعثت تا هجرت و تشکیل حکومت و تاشطرنج مثال زدنى امام على ع و حضرت فاطمه س ( که انشاءالله در آینده بحثش خواهد شد ) و ….  در سیره معصومین ع وجود دارد.

حرکت امام حسین ع بعد از بیست سال حکومت بلا منازع معاویه بر کل سرزمین هاى گسترده اسلامى و با روى کار آمدن یزید ، مقابله با قدرت قاهرى بود که بر تمام مردم و حاکمان محلى مسلط بود.

لذا امکان ایجاد یک موج جهانى با کمترین نفرات ( کمتر از هشتاد شهید ) با هر تحلیلى غیر ممکن است.

دستور اکید هم بوده که هر کس ( ابتدا بزر گان و سرشناسان ) با یزید بیعت نکرد ، در هر شهر و دیارى باشد ، اعدام و یا حداقل ترور شود.

امام حسین ع وارد شطرنجى میشوند که از اشتباه سیاسى یزید ( ظاهرا معاویه ، یزید را از آن بر حذر کرده بود ) ، بیشترین استفاده را ببرند و تا به امروز کیش و مات آن نظام سلطه را بلرزاند.

خود حرکت تا شهادت ، سرزمین هاى حجاز و عراق امروز را تکان داد و سخنرانى ها و کلمات امام حسین ع با شروع رسمى و با صدا از مکه ، موجب روشنگرى مجدد مواضع پیامبر ص شد.

اما همین عملیات در خانواده ها ( کودکان ، نوجوانان و زنان ) در کوفه و تا سرزمین شام میتوانست ( با دیدگاه غلط یزید ) گسترش یابد.

چند نکته :

١- دیدگاه یزید برخورد ” بسیارخشن ” با هر عامل مخالف حکومتش بود. با توجه به قدرت بسیار بالایى که داشت ، این کار برایش خیلى راحت بود.

٢- شهادت سیدالشهدا و یارانشان نیز با فجیع ترین شکل و بعد نیز حمل سرهاى مقدس ایشان ، براى ترس و عبرت سایر مردم برنامه ریزى شد.

٣- مردم شام ، حاکم اسلامى که بعد از مسلمان شدن در زمان عمر دیدند ” معاویه ” است. و لذا  شناخت درستى از پیامبر اکرم ص ، امام على ع و اهل بیت و کلا اسلام ناب ندارند.

 

لذا ادامه حرکت رسمى و علنى امام ع و روشنگرى ها که از مکه تا کربلا انجام شده بود ، از کربلا تا کوفه و شام توسط حضرت زینب س و  امام سجاد ع و سایر همراهان تکمیل میگردد.

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید