قرآن ناطق(عج)

249 - چگونه با خانواده همسر رفتار کنیم ؟

نویسنده : زهرا رستگار

چگونه با خانواده همسر رفتار کنیم ؟   از قدیم الایام رفتار و تنظیم روابط با خانواده زن یا شوهر یکی از دغدغه های اصلی زن و شوهرهای جوان بوده و هنوز هم هست . به هر حال بعد از ازدواج با کمی صبر و تحمل و دوراندیشی می توان به یک رابطه خوب و […]

چگونه با خانواده همسر رفتار کنیم ؟

 

از قدیم الایام رفتار و تنظیم روابط با خانواده زن یا شوهر یکی از دغدغه های اصلی زن و شوهرهای جوان بوده و هنوز هم هست . به هر حال بعد از ازدواج با کمی صبر و تحمل و دوراندیشی می توان به یک رابطه خوب و درست با خانواده همسر رسید .

۱۲ نکته طلایی در روابط با خانواده همسر

۱٫‌ سعی کنید تا حد امکان در حضور مادرشوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای‌تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.

‌۲٫ اگر شما آن فردی هستید که مادرشوهرتان دوست دارد وقتش را با وی در آشپزخانه بگذرانید تا هم به او کمک کرده و هم احساس تنهایی نکند، گهگاهی همراهی کنید اما زیاده‌روی نکنید تا این عمل به وظیفه همیشگی‌تان تبدیل نشود. شاید فقط آخر هفته‌ها!

‌۳٫ هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می‌گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره مادرشوهرتان، علاقه‌مندی‌هایش و خلق و خویش بدانید.

‌۴٫ ســعی کنید برای تصمیم‌گیری‌های  بزرگ خانه، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب هم از به وجود آمدن درگیری‌های احتمالی پیشگیری کرده‌اید و هم برای او احترام قائل شده‌اید.

‌۵٫ با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آنها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم‌تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را به خانواده‌اش اعلام کنید.

‌۶٫ در بحث‌های خانوادگی آنها شرکت نکنید و از اظهارنظر کردن جدا خودداری کنید.

‌۷٫ همیشه به خصوص در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهرتان برسید.

‌۸٫ در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و این را بدانید که با اولین بی‌احترامی به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر، به او نشان دادید که اختلاف دارید و به او اجازه دادید که در زندگی خصوصی‌تان دخالت کند.

۹٫ ‌در بحث‌ها و جدال‌های خانوادگی بهتر است شما حرفی نزنید. مطمئنا او با رفتارها و خصوصیات خانواده‌اش بهتر آشناست. پس در مواردی که میان شما و خانواده‌اش مسئله‌ای ایجاد شد قضاوت را به او بسپارید.

۱۰٫ ‌هرکاری که امروز انجام می‌دهید، چند ماه دیگر به عنوان وظیفه شما تلقی می‌شود. پس مراقب کارهای‌تان باشید.

‌۱۱٫ مادر شوهرتان با شما همسن و سال نیست. پس همواره احترام او را حفظ کنید و در شوخی کردن با او حد و مرز خاصی داشته باشید.

‌۱۲٫ هرگز تعلق خاطر همسرتان به خانواده‌اش را کم‌اهمیت تلقی نکنید و سعی نکنید بین او و خانواده‌اش فاصله بیندازید.با این کار نسبت به این قضیه حساس‌تر کرده و بیشتر طرف خانواده‌اش هدایت می‌کنید.

 

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید