قرآن ناطق(عج)

44 - چگونه شوهرم را بازگردانم؟

نویسنده : زهرا رستگار

لطفاً این مقالات را با دقت مطالعه نمایید و به آن عمل کنید ، به احتمال فراوان پس از آن که شما چند ماه به دستورات مقاله عمل کردید وخانه را فضایی پر مهر و محبت و بدون تشنج بر ای شوهرتان نمودید ، همسرشما محیط خانه اولیه خود را برهر جای دیگر ترجیح می دهد؛ امتحان کنید!

چگونه شوهرم را بازگردانم؟

؛ در این مقاله و مقاله  ی بعد به راه های باز گرداندن شوهر به آغوش گرم خانواده می پردازیم .

لطفاً این مقالات را با دقت مطالعه نمایید و به آن عمل کنید ، به احتمال فراوان پس از آن که شما چند ماه به دستورات مقاله عمل کردید وخانه را فضایی پر مهر و محبت و بدون تشنج بر ای شوهرتان نمودید ، همسرشما محیط خانه اولیه خود را برهر جای دیگر ترجیح می دهد؛ امتحان کنید!

 

 

 

 

را ه حل چیست ؟

یک یا بیشتر، از عللی که در مقاله قبل اشاره کردیم ،  ممکن است علت ارتباط  همسر شما با زن دیگری باشد . البته قابل تذکر می باشد که گاهی اوقات بعضی از زنان ،با حس بد بینی واحساسی خود ، ارتباط شوهر خودرا با زنی دیگر را در ذهن خود به شدت می پروراند ،به گونه ای که هر چه شوهرش سوگند می خورد چنین نیست ،اوبا حس بدبینی اش ،حرف اورا قبول نمی کند و زندگی را بر خود و اعضای خانواده تلخ می کند ، گاهی این بدبینی زن زمینه ساز وقوع آن اتفاق را فراهم می سازد ؛آن وقت این زن ادعا می کند که حدسش درست بوده است ، در حالی که در ابتدا چنین ارتباطی نبوده ولی بر اثر رفتار ها بدبینانه ی او، و ناامن کردن محیط خانه برای شوهرش ،او را به این راه کشانده.

 

خدا در زن چنین قدرتی قرار داده است ،که با استفاده درست از احساسات وعواطف زنانه، همسرش را اسیر خود نموده و به خانه بازگرداند.

به هر حال پس از  اطمینان کامل یافتن از این که همسرتان با زن دیگری ارتباط دارد ،شما می توانید با رفتار عاقلانه زندگی خود را به وضع اول باز گردانید. خدا در زن چنین قدرتی قرار داده است ،که با استفاده درست از احساسات وعواطف زنانه، همسرش را اسیر خودنموده و به خانه بازگرداند. خدا در قرآن حال این زن را با تعبیر زیبایی چنین بیان نموده است :

«هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُم‏ » آنها لباس شما هستند ،این تعبیر زیبای خدا بیان گر آن است این زن است که مرد را حفظ می کند واز نظر روحی و جسمی از هر گونه انحراف ،فساد ، ناراحتی و افسردگی حفظ نماید.

قبل از آن که راه حل را بیان کنم ، متذکر می شوم هر گونه رفتارهای نادرست وانتقامی ،کار را بد تر از وضع موجود می کند . این عکس العمل  عجولانه و غیر کارشناسی ، اولاً جَو خانه را متشنج تر می نماید ، در این صورت همه اعضای خانواده متضرر خواهند شد . ثانیاً حتی ممکن است که شما را طلاق داده و با آن زن ازدواج کند . در این چنین شرایطی، صدمات ،خانواده طلاق داده و از هم پاشیده را ،همه به خصوص کودکان خواهند دید. آیه ۱۲۸سوره بقره که در مطلع مقاله آورده شده است ، تأیید بر این بیان می باشد ، لذا خدا ، صلح و گذشت از حقوق خود را از طلاق بهتر می داند و می فرماید:

و اگر زنى، از طغیان و سرکشى یا اعراضِ شوهرش، بیم داشته باشد، مانعى ندارد با هم صلح کنند (و زن یا مرد، از پاره‏اى از حقوق خود، بخاطر صلح، صرف نظر نماید.) و صلح، بهتر است اگر چه مردم (طبق غریزه حبّ ذات، در این گونه موارد) بخل مى‏ورزند. و اگر نیکى کنید و پرهیزگارى پیشه سازید (و بخاطر صلح، گذشت نمایید)، خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است (و پاداش شایسته به شما خواهد داد). (نساء،۱۲۸)

 

لذا بهتر است که پس از اطمینان وجود خارجی چنین زنی ،قبل از انجام هر حرکتی که موجب تشنج و پنهان کاری بیشتر همسرتان شود ، نکات ذیل را عمل نمایید :

۱ـ علت یابی

با کمک یک دوست امین و عاقل ـ اگر نبود خودتان ـ مروری بر زندگی خود نمایید و نقاط ضعف آنرا بیابید و بدون تعصب و لجبازی و حس انتقام ،علت اصلی را پیدا کنید، با حفظ آرامش خود ـ حداقل در ظاهر ـ در رفع آن اقدام کنید.

 

با فراهم نمودن فضای محترمانه و عاشقانه ، محیط آرام بخشی برای همسرتان ایجاد نمایید تا او را از بیرون خانه، به درون خانه ، بیاورید و احتیاجات روحی و جسمی او را ارضاء نمایید .

۲ـ برطرف نمودن علت

پس از آن که علت را پیدا کردید ، اگر یکی از علت های یک تا سه بند اول بود ،  سعی کنید دستورات جذب همسرتان که در بند بعدی بیان می شود ،انجام دهید تا همسرتان را به خانه بر گردانید . اگرعلت هیچ یک ازسه بند اول نبود، بلکه همسر شما اسیر هوی و هوس خودش بود ،به دنبال ارضای هوس خودش بود ،شما سعی کنید با تغافل ـ نا دیده و نشنیده گرفتن ـ  ضمن انجام وظایف همسری خود ،به طور غیر مستقیم و ملایم همراه با احساسات وعاطفه زنانه، برای او شرایط توبه وبازگشت به سوی خدا ،را فراهم نمایید . شما با این روش ضمن این که امکان فراهم نمودن توبه همسرتان و زنده نمودن انسانی را فراهم می کنید ، با این روش حداقل، آرامش نسبی فضای خانه را حفظ نموده و مانع صدمات روحی شدید خودتان و فرزندتان می شوید.

۳ـ جذب همسرتان !

با فراهم نمودن فضای محترمانه و عاشقانه ، محیط آرام بخشی برای همسرتان ایجاد نمایید تا او را از بیرون خانه، به درون خانه ، بیاورید و احتیاجات روحی و جسمی او را ارضاء نمایید . در حدیث نبوی صفات بهترین زن را بدین گونه توصیف می نماید : در نزد پیامبر (ص) بودیم ایشان فرمودند :بهترین زنان شما کسی است که بچه زا ،خیلی با محبت ، عفیفه ،عزیز و غیر نفوذ بودن در خانواده ولی مقابل همسرش نرم و متواضع،پیش شوهرش زیبا وخوش لباس، ولی درمقابل غیر شوهرش پوشیده ودر حجاب،حرف شوهرش را گوش می دهد و مطیع فرمانش است ،وقتی باشوهرش خلوت می کند خودش را در اختیار او قرار دهد ولی مانند مردان نبایدباشد(باناز وعشوه زنانه)  (وسائل‏الشیعه ج : ۲۰ ص : ۲۹).

از حدیث نبوی می توان به عنوان یک همسر خوب و جذاب برای جذب شوهر نکات ذیل استخراج نمود : ۱ـ با محبت بودن ۲ـ عفیف بودن ۳ـ در مقابل شوهر نرم ومتواضع بودن ۴ـ شیک و زیبا پوش بودن ۵ـ مطیع شوهربودن ۶ـ روابط جنسی خوب با همسرداشتن.

 

با توجه به حدیث فوق و احادیث دیگر ، برای جذب همسر خود و برگشت او به کانون گرم خانه ،کار هایی را در مقاله ی بعد به شما پیشنهاد می کنیم که  در مدت چند ماه انجام دهید و به امید خدا نتیجه بگیرید.با ما همراه باشید

منابع :

۱ـ قرآن ترجمه آیت الله مکارم

۲ـ وسایل الشیعه

۳ـ فروع کافی

۴ـ زن کامل

۵ـ آیین همسرداری

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید