قرآن ناطق(عج)

308 - یک رفتار فطری مرد که زن باید از آن آگاه باشد

نویسنده : زهرا رستگار

یک رفتار فطری مرد که زن باید از آن آگاه باشد مردها فطرتا گاهی خود را از زن عقب میکشند و نیاز به تنهایی دارند تا احساس استقلال و خود مختاری کنند . البته زنها نگران نباشند چون این حالت مثل کشیده شدن کش است و به زودی به حالت اولیه باز میگردد .   […]

یک رفتار فطری مرد که زن باید از آن آگاه باشد

مردها فطرتا گاهی خود را از زن عقب میکشند و نیاز به تنهایی دارند تا احساس استقلال و خود مختاری کنند . البته زنها نگران نباشند چون این حالت مثل کشیده شدن کش است و به زودی به حالت اولیه باز میگردد .

 

زنها باید بدانند که این حالت ، برای مرد نیاز است تا فرصتی جهت نزدیک شدن به همسرش بدست آورد . ( این غیر از سکوت مرد است . در واقع رفتاری است که زن حس میکند مرد ، علاقه اش به زن کم شده است )

 

وظیفه زن : در این حالت زن باید مرد را به حال خود رها کند مطمئنا با سرعت و قدرت بیشتری بر میگردد و عقب نشینی خود را جبران میکند .

 

زن نباید فکر کند که کار اشتباهی مرتکب شده است .نباید تصور کند که توان باز گرداندن شوهرش را ندارد وگر نه نسبت به عشق یکدیگر دچار تردید میشوند . در این گونه مواقع زن نباید گله کند که هر وقت خواستم با او حرف بزنم خودش را عقب کشید و به من توجه ندارد پس دوستم ندارد .

 

زن باید بداند مرد نیاز به تنهایی دارد و مدتی میخواهد با خودش باشد و این یک نیاز غریزی و فطری برای مرد است . اگر زن حساسیت نشان دهد مرد خود را عقب تر میکشد.

 

وظیفه مرد : مرد در هنگام عقب نشینی باید بداند که چه تاثیری بر روی زن میگذارد لذا باید به همسرش اطمینان بدهد که پس از عقب نشینی دوباره نزد او باز خواهد گشت . مثلا بگوید :« احساس میکنم که باید تنها باشم اما بعد از آن اوقات خوب و خوشی را در کنار تو خواهم گذراند » یا بگوید :« من باید مدتی درباره این موضوع فکر کنم بعد از آن میتوانم با هم صحبت کنیم »

 

مرد باید بعد از تمام شدن این حالت ، چون زن از دست مرد ناراحت است با صحبت کردن با زن ارتباط صمیمی گذشته را برگرداند چرا که زن نیازمند کمی فرصت است .

 

مرد باید بداند که وقتی از عقب نشینی برگشت و همسرش از او پرسید که چرا مرا تنها گذاشتی و درون خودت رفته بودی ؟ باید بگوید : نمیدانم فقط باید مدتی تنها میبودم . اجازه بده به صحبتمان ادامه بدهیم .

 

مرد باید بداند که همسرش تمایل دارد که بیشتر به حرفهای او گوش کند و شنونده خوبی باشد تا هم زن آرام شود و هم بفهمد که درهنگام گفتگو میخواهد در مورد چه مسائلی صحبت کند .

۰ دیدگاه ارسال شده است

نظر خود را با ما در میان بگذارید