0 امتیاز
200 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام وقتتون بخیر خسته نباشین
من یبار ازدواج ناموفق داشتم و حاصل این ازدواج. یه دختر نه ساله س ک پیش پدرشه
از شوهر سابقم بخاطر روابط نامشروع متعدد اون و کتک زدن طلاق گرفتم .برای اینکطه طلاقم بده مجبور شدم حزانت دخترمو بدم ب اون و از همه حقم بگذرم تا بتونم جداشم.هفته ای یبار میبینمش وقتی میاد پرخاشگری میکنه زود گریه میکنه سر هر چیز کوچیک.تازگیها مادر پدرشوهر سابقم و خود ش دخترمو یاد میدن ک به  من بگه برگردم و این خیلی ناراحتم میکنه.لطف میکنین راهنماییم کنید ک،چجور رفتار  کنم باهاش؟

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام


احساس ناخوشایند درخصوص رشد اعضای مختلف بدن، تزلزل در اعتماد به نفس، احساس غریبگی با خود، ناراحتی‌های جسمانی، تحریک شدید و سریع در مقابل محرک‌های جنسی و حس استقلال‌طلبی موجب ناآرامی و سردرگمی نوجوان می‌شود.

هیجانات این دوره نوجوان را وادار می‌کند برای اثبات شخصیت و برتری خود مخالفت و نافرمانی و لجاجت را در پیش گرفته و هر امری را با بدبینی نگریسته و حالت منفی و مخالف به خود می‌گیرد تا از این طریق به نتیجه برسد. این لجبازی وقتی به اوج خود می‌رسد که نوجوان تصور کند والدین در حال لطمه‌زدن به استقلال او هستند. انتقاد و اعتراض بی‌رویه والدین به نوجوان و اصرار آنان بر خواسته‌های خود لجبازی و سرکشی نوجوان را رقم می‌زند و اختلافی بین فرزند و والدین ایجاد می‌شود. نوجوان در این دوره مثل هوای بهاری یک لحظه آفتابی و سوزان و لحظه‌ای دیگر بارانی و سرد است می‌گوید تا جایی که لطمه‌ای به نوجوان وارد نشود باید والدین با این سرکشی با چشم‌پوشی برخورد کنند.

بخشی از این انرژی در غریزه جنسی نهفته است و بخشی دیگر به صورت رفتارهای پرخاشگرانه، مبارزه‌طلبی و حادثه‌جویانه بروز می‌کند، تشویق نوجوان به شرکت در فعالیت‌های ورزشی و الگوسازی و شراکت او برای همانند شدن با آن الگوها باعث می‌شود تا نوجوان انرژی‌اش را به طریق منطقی تخلیه کند. وقتی نوجوان راهی برای خروج هیجانات منفی نداشته باشد سکوت، انزوا، در خود فرو رفتن، غذا نخوردن، بغض و گریه‌کردن یکی از شیوه‌های نوجوان برای تخلیه این هیجانات می‌شود.


 موفق‌ترین والدین کسانی هستند که بدون هیچ قید و شرطی به فرزند خود توجه کرده و از بودن در کنار وی لذت ببرند و همان‌طور که به علایق و خواسته‌ها و مشکلات فرزندشان توجه می‌کنند، حد و مرزها را نیز برای وی توضیح دهند.  والدین همان‌طور که در دوران کودکی باید دلیل تشویق یا تنبیه را به کودک بگویند در این دوره نیز نباید بدون علت با نوجوان مخالفت کنند. چرا که مخالفت بی‌دلیل، نوجوان را اقناع نکرده و موجب ستیزه و فاصله افتادن بین والدین و فرزند می‌شود و این فاصله به هر دلیلی می‌تواند در جامعه به رفتارهای پر خطر منجر گردد. بیشتر نوجوانان در این سن تمایل دارند از دوستانشان بیاموزند و احساس راحتی بیشتری با آنها دارند. بنابراین اگر والدین در این دوره رفتار خصومت‌آمیز، سهل‌انگارانه یا استثمارگرایانه داشته باشند همسالان نوجوان مفری برای او محسوب می‌شوند. برای فرزندتون شرائط خود را توضیح بدین وبا دلیل منطق  وبا مثال  توجیهش کنید  واگر موفق نشدید از یک مشاورکمک بگیرید تا  فرزندتون رو  قانع کند  در قبال رفتارش جبهه نگیرید وکمکش کنید  بحران بلوغ را بسلامت بگذراند .شاید درک شرایط  دخترتون برای شما کار مشکلی باشد  احساس تنهایی  یا رها کردنش توسط شما اورا عذاب می دهد  وهمین دلیل اصرارش برای برگشت شماست .
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام
شما اشاره ای نکردی  که ایا خودتان رغبتی به بازگشت دارید یانه وایا همسرتان ازدواج مجدد کرده یانه، بهرحال اگر مایل باشید باید با واسطه گری مشاوری که تضمینها وقولهای لازم را از همسرتان بگیرد وهمچنین کسب اموزشهای لازم هردونفرتان، بخاطر ارامش کودک به زندگی مشترک باز گردید اما اگر تمایلی به او ندارید بازهم بهتراست بایک مشاور کودک درتماس باشید تا اموزشهای لازم را بشما بدهد مسلما این کودک نیازهای روانی ارضانشده ی زیادی دارد وبهانه گیریش درچنین شرایطی طبیعیست شما سعی کنید درهمان مدت کوتاه کاملا به او توجه داشته ولحظات شاد وارامبخشی را برنامه ریزی کنید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 6321
بازدید دیروز: 12321
بازدید کل: 9751288
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...