0 امتیاز
247 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
با سلام و عرض ادب. من نمی دونم چه مشکلی دارم با وجود اینکه می دانم یک حرف را نباید به شوهرم بگویم ولی انگار زبانم جلوتر از فکر و اراده ام به راه می افتد و نمی توانم جلو زبانم را بگیرم و می گویم یا مثلا می دانم نباید پیش مرد غر بزنم ولی می زنم. .مخصوصا این وضعیت در باره شوهر و فرزندم بیشتر به چشم می خوره تا در قبال دیگران. یا مثلاً می دانم فلان رفتار بد است و نباید در مقابل کودک انجام داد و بد آموزی دارد ولی انجام می دهم مثلاً پیش بچه با شوهرم جر و بحث نکنم ولی می کنم البته بیشتر اوقات نه همیشه. مخصوصاً زمان قبل از پریود یا الان که بعد از زایمان هستم و زمان هایی که روحیه شادی ندارم و روحیه ام و انرژی ام پایین است. و بعد هم احساس پشیمانی می کنم و به خودم لعنت می فرستم که چرا این طور کردم. و البته زمان هایی که خسته ام یا در یک موقعیت استرس زا قرار دارم. انگار صدای درونم را می شنوم که می گوید نکن یا نگو ولی یادم می رود و می گویم به نظر شما مشکل من چیست و چکار کنم؟ با تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام
احتمالا شما به رفتارهای غلطی عادت کرده اید، از نظر روانشناسی برای اصلاح رفتارغلط روشهایی وجود دارد که بهتر است از یک مشاور باتجربه راهنمایی بگیرید اما فعلا بهترین روش اینست:
۱- مشارطه( قرار گذاشتن باخود که مثلا فقط امروز زبانم را کنترل کنم ودرصورت خطا جریمه برای خود قرار دهید)
۲ مراقبه(هشیاری ودقت دران زمان کوتاه معین)
۳-محاسبه (نمره دادن وحسابرسی خود)
همچنین استفاده از روشهای تشویقی وتنبیهی ، کمک گرفتن از اطرافیان، تقویت جسمی واعتقادی وبخصوص درمان خودخواهی ویادگیری مهارت کنترل خشم، مهارت ارتباط موثر وهمدلی و....که هریک ازین موارد نیاز به مطالعه، مشاوره واموزش وتمرین دارد
توسط
ببینید خانم دکتر عزیز صحبت شما متین است و حتما کارهایی که فرمودید انجام می دهم ولی من خصوصا بعد ازدواج این طور شدم چون شوهرم همیشه به من می گوید من بدم. .خب وقتی یک نفر کنارت باشد و همیشه تو را بد خطاب کند آدم اعتماد به نفس خود را کم کم می بازد. .همه اش به من می گوید خانه را کثیف نکن مثلا وقتی به بچه ها غذا می دهم حتی اگر زیرشان هم سفره بندازم و بعد جمع کنم و همه جا را تمیز کنم ولی دقیقا زمانی که بچه ها کثیف کارشان تمام شده می آید و با من دعوا می کند همه اش مرا شلخته می خواند یعنی جرات ندارم لیوان را روی میز بگذارم یا وقتی بچه کوچک را حمام می کنم خب وقت نیست بلا فاصله حمام را تمیز کنم باید لباس بپوشانم بعد ولی او می گوید مرا ببین بعد حمام چطور حمام را مرتب می کنم؟ !خودش تنها را با من و بچه مقایسه می کند. از کنارم که رد می شود بهم می گوید فقط خواهشی که دارم این است که خانه را کثیف نکنی و با یک لحنی می گوید انگار من دایم در فکر کثیف کردن و خراب کردن خانه اشم؟ ؟!مخصوصا اگر کاری در خانه بکند. بهش هم می گویم نکن من می کنم یا اگر کمکی کردی منت نذار و منو آزار نده ولی اصلا گوش نمی دهد. خب من هم شاغلم آن وقت هر چیزی بخرم باید سرش منت بگذارم؟ من این کار را نمی کنم چون به حساب همکاری می گذارم ولی وای به روزی که او در خانه کاری کند. جدیدا یاد گرفته مثلا عیب و ایرادهای خانواده مرا در می آورد روی آنها زوم می کند مثلا دامادمان که خیلی مرد خوبی است و واقعا با خواهرم زندگی خوبی دارند دچار یک بیماری در اثر چاقی شده حالا شوهرم همه اش سرکوفت می زند که من می دانم شما باعث شدید او مریض شود! یا می گوید موهای پدرت را مادرت باعث شده سفید شود حالا پدرم 65 سال دارد البته تا قبل از بیماری شوهر خواهرم سایه اش را با تیر می زد الان شده عزیز دلش! شما می توانید با مردی که مدام به شما تلقین بد بودن می کند زندگی کنید؟ یا چطور مدام دم گوشت می خواند کثیف نکن؟ آرایش هم که برایش می کنم بدش می آید نمی کنم بدش مياد. .
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بزرگوار  
شما در صدد انجام وظایفتون  باشید  ومدام  در حال تغییر  وتعالی و تلاش کنید که  در زمانهایی که ایشون متمرکز روی  رفتارهای شماست  پاسخش را ندهید وخود را مشغول کنید  ایشون  دچار  ناهنجاری ر وانی  ورفتاری  است ولی  قرار نیست که شما هم  تحت تاثیر قرار گرفته وزندگیتون  اسیب ببینه  .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

3 نفر آنلاین
0 عضو و 3 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 9752
بازدید کل: 9754788
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...