0 امتیاز
241 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
سلام مدت ۲۷ساله ازدواج کردم با هزارو یک مشکل اما الان یک مشکل جدید پیدا کردم که اعتقادی و شوهرم بکلی اعتقاداتشو از دست داده و خدا رو بنده نیست برای منم خیای سخته که بخوام باهاش کنار بیام خودش میگه  من همینم که هستم اگه نمیتونی طلاقت میدم حالا تکلیف من چیه دو تا پسر بزرگ هم دارم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر  عزیز سلام
در این دوران ایشون به بیشترین حمایت از طرف شما نیاز دارند. بگذارید حرفهاشون رو بزنند، ابداً جبهه نگیرید و علیه دیدگاهش حساسیت نشون ندید، این کار ایشون رو بیشتر حساس میکنه و وضعیت رو بدتر میکنه. لزومی نداره دیدگاه ایشون رو تایید و از ایشون پیروی کنید ولی رد هم نکنید. چنین عملی این احساس رو بهشون میده که نیاز به عوض شدن دارند و برای هیچ مردی کنار اومدن با این مسئله راحت نیست. بگذارید خودش به حقیقت برسه، خودش تلاش کنه و دیدگاهش رو حلاجی کنه.

اگه فرزندی حالتی یاغی داشت، بدترین کار جبهه گرفتن و تنبیه اوست... باید با چنین افرادی با محبت و توجه بیشتر رفتار کرد تا درک کنند که  مورد  احترام  خانوا ده است  وهمه اورا دوست  دارند وتصور مطرود بودنشون چیزی جز افکاری بی پایه و اساس نیست.
 در اولين گام لازم است تا ارتباط عاطفي خود را با شوهرتان تقويت كنيد، زيرا تا زماني كه ارتباط عاطفي قوي بين شما و شوهرتان بر قرار نشود، به كارگيري شيوه هاي تربيتي نمي تواند تاثير چنداني داشته باشد. اگر ذهن و قلب فرد را به صندوقچه اي تشبيه كنيم كه در آن قفل مي باشد، تنها راه باز كردن در اين صندوقچه ارتباط عاطفي با فرد است؛ پس تمام همت خود را بكار گيريد تا ارتباط عاطفي خود را با او بيشتر كنيد؛ هر چقدر شما در اين مرحله موفق شويد، موفقيت شما در رسيدن به هدفتان بيشتر خواهد شد.
2. از شيوه هاي تربيتي غير مستقيم استفاده كنيد. در اين شيوه به جاي اينكه محتواي تربيتي به صورت مستقيم به مخاطب انتقال داده شود؛ به صورت غير مستقيم مخاطب در معرض پيام هاي تربيتي قرار مي گيرد. تهيه و اهدا كتبي كه درباره مسائل ديني مي باشد؛ نوشتن رواياتي كه در اين زمينه است و قرار دادن آن در جايي كه مخاطب با آن روبرو شود و يا هر چيزي كه احتمال مي دهيد در تشويق او براي ترك اينگونه رفتارها مفيد است.
3. دوست در شكل گيري شخصيت فرد نقش مهمي دارد، تاثير دوست بر رفتارهاي فرد نا محسوس است، بگونه اي كه حتي خود فرد هم از اين تاثير آگاه نمي شود؛ بنابراين در برنامه تربيتي خود سعي كنيد، شوهرتان با افراد متدين  واقعی معاشرت داشته باشد.
4.در صورت همكاري با شما و لو يك گام و يا انجام داددن كوچك ترين رفتار مثبت، او را مورد تشويق قرار دهيد.
5.سعي كنيد او را با لذت ياد خدا آشنا كنيد؛ زماني كه فردي با لذت ياد خدا آشنا شد، محال است از ياد خدا غافل شود. شركت در مراسم مذهبي، مسافرت هاي مذهبي مانند زيارت امام رضا عليه السلام و... مي تواند در اين راه مفيد باشد، بنابراين او را تشويق كنيد تا در مراسم مذهبي شركت كند و از اين طريق نسبت به مسايل مذهبي آگاهي پيدا كند.
6.از لحن آمرانه (تحکم آمیز)، توهين و تحقير به شدت پرهيز كنيد.
7. شناختن تمايلات طبيعي و تمنيات فطري فرد و ارضاي صحيح هر يك از آنها، اساسي ترين پايه تربيت ديني است؛ بنابراين بايد اين تمايلات و خواسته هاي دروني او را شناسايي كنيد و برنامه تربيتي خود را بر اساس آن قرار دهيد.
8. هر شخصى يك نقطه پذيرش و به قول معروف «رگ خوابى» دارد؛ سعى كنيد اين رگ خواب و نقطه پذيرش را به دست آوريد و از اين كانال وارد شويد و هدف خود را تعقيب كنيد و لذا به صرف اين كه بايد شخصى را هدايت كرد بسنده نكنيد، بلكه با مطالعه بر روى خصوصيات وى، راه نفوذ در او و جلب نظر او را به دست آوريد، سپس زير بناهاى فكرى وي را مورد بررسى قرار داده و در اصلاح آن بكوشيد. ديدگاه فرد در مورد خداوند، جهان هستى، انسان، معاد و ... امورى است كه داراى نتيجه مستقيم بر عملكرد افراد مي باشد. پس بايد به تقويت و اصلاح اين مبانى كوشيد.
9. سعى كنيد نقطه نظرات و ديدگاههاى خويش را بر او تحميل نكنيد زيرا مردان سخن كسى را كه بخواهد عقيده‏اش را بر آنان تحميل كند نمى‏ پذيرند و با كسى كه همچون يك سرپرست با ايشان رفتار كند دوستى نمى‏ورزند و به او اعتماد نمى‏كنند.
10. به اقتدار او در خانواده احترام بگذاريد. زماني كه اقتدار مرد توسط زن در محيط خانواده به رسميت شناخته شود، مرد در جهت خواسته هاي زن تغيير مي كند؛ پس براي موفقيت در كار خود لازم است كه اقتدار او در محيط خانواده به رسميت شناخته شود.
از صميم قلب براي موفقيت خودتان و براي هدايت او دعا كنيد و بدانيد كه اگر در كارتان جديت و اخلاص داشته باشيد ، حتما موفق مي شويد. اميدوارم با بكارگيري دقيق راه کارهاي بالا بتوانید گام موثري در علاقه مند كردن شوهرتان به مسائل ديني برداريد و ما را در ثواب اين كار بزرگ سهيم كنيد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

9 نفر آنلاین
0 عضو و 9 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 923
بازدید دیروز: 3110
بازدید کل: 9758750
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...