0 امتیاز
167 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
یک فرزند دارم- خودم و شوهرم کارمند هستیم- پسر 4 ساله ام پیش مادر بزرگ و پدر بزرگشون هستن- کلا با بچه ها خیلی نمیسازه- در عین حال خیلی بچه ها رو دوستشون داره ولی بچه های کوچیک رو هل میده یا مثلا چیزی پرت میکنه بهشون- با بچه های بزرگتر بهتره البته- یادمه کوچیکتر هم بود بچه های کوچیکتر رو هل میداد- گاها بزرگتر ها رو هم هل میداد - الانم یک دختر خاله داره کوچیکتر از خودش با اینکه خییلی دوستش داره باز روزی چند بار کارای خطر ناک میکنه و چیزی به سمتش پرت میکنه

میخواستم پسرمو بذارم مهد کودک- باز به خاطر همین کاراش گفتم زوده بذار بزرکتر بشه- یک جوری شده بقیه میکن که پسرت حسوده - میگن خودخواه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرخاشگری و کتک زدن کودکان دیگر توسط کودکتان علت های زیادی مانند برونی سازی احساسات ، ترس و جلب توجه و... دارد بنابراین ابتدا باید دلایل این رفتار در کودکان را بررسی کنید و سپس دنبال راه مناسبی برای کاهش این رفتار در کودک باشید
قبل از تعامل کودکتان با کودکان دیگر احساس امنیت او را افزایش دهید و کاری کنید که او نترسد و همیشه در دسترس او قرار بگیرد . اگر متوجه شدید کودک شما به سمتی که احتمال کتک زدن وجود دارد،می رود دخالت کنید و بین او و کودکی که می خواهد او را کتک بزند قرار بگیرید.
به اندازه کافی با او صحبت کنید وبرایش  وقت  بگذاریید ، بیشتر از اینکه حرف بزنید صمیمیت و مراقبت تان را به او نشان بدهید. احساسات او را تحلیل نکنید و فقط موقعیتی را فراهم کنید که او بتواند احساساتش را با خیال راحت بروز بدهد.
علت هایی که منجر به این رفتار می شود مانند شرایط جسمی کودک ، ساعات خواب یا غذا خوردنش ، جلب توجه دیگران را بررسی کنید و درصدد رفع آنها برآیید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 376
بازدید دیروز: 4190
بازدید کل: 9783510
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...