0 امتیاز
99.1هزار بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام و عرض ادب. مادر شوهری دارم که اصلا با خدا نیست و همچنین خواهر شوهران مجرد و یک خواهر شوهر متاهل که زندگی چندان خوبی ندارد. اینها و در راس آن ها مادر شوهرم خیلی به من اذیت می کنند که من حق گفتن ان ها را پیش شوهرم ندارم چون همیشه من اشتباه می کنم ولی آنها کوچکترین حرکت کرده یا نکرده مرا بزرگ کرده و به دفعات نزد شوهرم و گاهی که فرزندم به خانه آنها می رود نزد فرزند نیز مرا ترور شخصیت م می کنند و نتیجه آن هم خورد کردن اعصاب شوهرم و دعوای وی روی یک موضوع به دفعات با من می با شد. شوهرم به شدت از ترد کردن خانواده اش می ترسد و هر کاری با من یا او و بچه هایم بکنند باز به خانه آنها می رود و پای حرفشان می نشیند آنها هم این نقطه ضعف او را خوب دانسته و نهایت سو استفاده را برای تلخ کردن زندگی من و بچه های من می کنند. خواهر شوهر هایم نیز مستقیم وارد عمل نمی شوند بلکه مادر شوهرم را تیز می کنند و به جان من می اندازند. 3 خواهر شوهر مجرد در خانه پدر شان هستند که کوچکترین آنها 31ساله است. مثلاً شب عید قربان دقیقا غروب در حالیکه من برای خرید لباس برای فرزندم داشتم به بیرون می رفتم زنگ زدن و گفتن پاشید بیایید خونه ما. منم به شوهرم گفتم باشه من برم یه تیکه لباس از مغازه نزدیکمان بگیرم و بیام و شوهرم قبول کرد سریع رفتم و 15 دقیقه آمدم و مشغول آماده شدن بودم که شوهرم یک دفعه فریاد زد نه دیگه نمیریم و ما را نبرد و مارا از خونه بیرون کرد من هم به ناچار با دو فرزند کوچکم تا 3 ساعت در پارک محل بودیم و بعد هم به زور به خاطر بچه هام به خانه آمدم در حالیکه پشت در را قفل کرده بود و بعد چند بار تماس و زنگ باز کرد و کلی هم با ما دعوا کرد. من فکر می کنم آنها آنقدر مرا پیشش خراب کرده اند که حساس شده. خلاصه فرداصبح آمد و گفت بریم من هم سریع آماده شدم که نکند دوباره دعوا بشه .رفتیم خانه آنها مادر شوهرم تا مارا دید نشست و سر حرف را باز کرد که چرا دیشب نرفتم منم گفتم پسرت نیاورد عین واقعیت ولی این حرف را چند بار تکرار کرد و بعد حرفهای بی اساس دیگه ای زد و در آخر به من و خانواده ام توهین کرد و به پسرش گفت تو بد بخت شدی در حالیکه پسرش خوشبخت ترین فرد خانواده شان هست بعد از ازدواج با من.و خلاصه شوهرم گفت پاشیم بریم و ما هم آمدیم در حالیکه من یک زن شیر ده هستم و از کوشت قربانی هم به من ندادن.هر راهی هم که شما بگوییدامتحان کرده ام مثلاً با بچه ام بدون حضور شوهرم خانه شان رفته ام محلم نگذاشته اند و حتی خانه راهم ندادن. بدی هايشان را نادیده گرفته ام ولی آن را حمل بر نادانی و نفهمی ام کرده اند. حالا فقط می خواهم یک زبان بند قوی برای بستن دهان آنها بگیرم چون اعصاب شوهرم را خورد می کنند و نتیجه اش تلخی زندگی به کام من و دو طفل معصوم می شود و فهمیده ام که مادر شوهر و خواهر شوهرانم انسان های مغرور و خود خواه و عقده ای هستند که به هیچ وجه نمی شود با آنها مدارا کرد. با تشکر

3 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام
برای زبان بند گرفتن به متخصص دعانویسی مراجعه کنید  در این سایت روانشناس  ومشاور پاسخگو هست واعتقادی به این مسایل نداریم زیرا مورد تایید دین وعقل نیست
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بدون تردید آیات قرآن و دعا تاثیر خاص خود را دارند و می توان به اذن الهی در موارد گوناگون از آنها بهره برد. البته باید توجه داشت که استفاده از این دعاها، نیاز به رمال و دعا نویس ندارد، هر کسی می تواند آیات قرآنی مثل آیه الکرسی را بخواند و یا بنویسد و همراه داشته باشد و از آثار آن برخوردار باشد. دعاهای قرآنی شفای هر درد و رافع هر مشکل است. ولی عده ای از جهالت مردم سوء استفاده می کنند و با نوشتن خطوط کج و معوج مردم را فریب می دهند و جیب آنها را خالی می کنند و به تصور نوشتن دعاها مردم را سر کار می گذارند که باید مواظب بود.

– ضروری است که به نکات ذیل با دقت تأمل داشته باشید:

۱- باید دعاها و اذکار را از منابع معتبر گرفت و بسیاری از افراد و یا سایت هایی که در این مورد می باشند معتبر و قابل اعتماد نمی باشند. ذکرها و دستورات فراوانی در کتاب های معتبر مانند مفاتیح الجنان و نیز حواشی آن وجود دارد که مورد اعتماد و مجرب است.

۲- در مورد دعانویس‏ها باید دانست که بسیارى از این افراد شیادانى هستند که از عقاید مردم سوء استفاده مى‏کنند.

بنا بر این باید در برخورد با آنان هشیار بود. براى دعا به درگاه خداوند نیازى به واسطه و دعانویس نیست؛ بلکه هر کس مى‏تواند براى رفع مشکلات خود به درگاه او عرض حاجت نماید و از اعمال نیک براى تقرب به درگاه خداوند بهره ببرد. مگر آن که به افراد وارسته و اهل دل دسترسى داشته باشیم که به طور یقین دعاى آنان و نفوذ کلام آنان تأثیر ویژه‏اى دارد.

۳- مراجعه به دعا نویس، آری یا خیر؟

رجوع به دعانویس ها در سنت و سیره پیامبر (ص) و امامان علیهم السلام نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه ای در این باره ندارند، لذا بهترین روش برای رفع مشکلات هم تعقل و تدبیر شخصی و هم مشورت با خردمندان و توکل بر خدا و پرداخت صدقه و خواندن دعاهای معتبر است. گفتنی است اگر خود انسان و یا فرد دعانویس از کتاب های معتبر، دعای مستندی که از طریق معصومین وارد شده است انتخاب کنند اشکال ندارد.

غالبا مراجعه به دعانویس، از طرف کسانی صورت می گیرد که معمولاً نتوانسته اند برای گرفتاری خود چاره جویی کنند و یا به دعای خود اعتمادی ندارند و فکر می کنند اگر به آن ها رجوع کنند، مشکلشان حل خواهد شد. چه بسا به دلیل اعتمادی که به آنها دارند، حالت تلقین به نفس در افراد ایجاد می شود و با این روحیه قدرت و تسلط بر بیماری یا مشکل خود پیدا نمایند و به تدریج آن را حل کنند. اما در هیچ کتاب و به نظر هیچ مرجعی دینی، رجوع به دعانویس توصیه نشده است، بلکه همه افراد تشویق شده اند خودشان دست به دعا بردارند و از خدا کمک بخواهند.

پیش بینی بعضی از افراد نسبت به رویدادهای آینده و غیب گویی اگر واقعیت داشته باشد، می تواند عوامل مختلف داشته باشد، از جمله این که در اثر رابطه با ارواح مجرده (جن و شیاطین) به دست آید. اما این عمل از نظر اسلام حرام است و رجوع به این افرد از نظر اسلام جایز نیست.

رسول اکرم (ص) فرمود “هر کس نزد ساحر یا کاهن یا دروغ گویی برود و گفته او را باور کند، به کتاب خدا کافر شده است”.(۱)

۴- از نظر اسلام رفتن پیش دعانویس و آنچه در بین مردم شایع است و این که بخت انسان بسته شده است، همه از خرافات است.


در رابطه با دعا به شما توصیه می کنیم که:

زیارت عاشورا و سوره یس و الرحمن را تلاوت کنید(دور از زیاده روی؛ یعنی هر اندازه که مناسب حال تان باشد).
از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که در خواندن سوره یس ده خاصیت است، از جمله رسیدن به همسر مناسب.(۲)

توسل جستن به ائمه اطهار علیهم السلام.
خواندن نماز حاجت.(۳)
توبه و استغفار از همه گناهان سبب گشایش امور می شود.
نماز جعفر طیار را به کیفیتی که در مفاتیح آمده است بخوان تا ان شاء الله در زمان مقرر پیش خدا همسر لایق تان نصیب تان گردد. در این رابطه علاوه بر دعا لازم است که به خدا حسن ظن داشته باشد.
پس با دعا و با استمرار و اصرار بر آن و انجام وظایف خود – که ذکر شد – منتظر باشید تا لطف خداوند شامل حال تان شود.

– نکات پایانی:

۱- مهم این است که به خداوند و حاکمیت اراده الهی همچنان معتقد باشید و تمام این اعمال وسیله هستند چه بسا همین فراز و نشیب ها دامی از سوی شیطان باشد که ایمان شما را متزلزل کند. لذا با پایداری و استقامت ایمان خود را حفظ کنید تا در نتیجه آن شیطان ناامید شود و درهای رحمت الهی به سوی شما باز گردد.

۲- در مورد دعانویسی برادران اهل تسنن، باید بگویییم: از نظر علماء در صورتی که از منابع معتبر استفاده شود، اشکالی ندارد.

 

فتوای مراجع و فقها در مورد دعانویسی و فال‌بینی:

۱- آیت‌الله خامنه‌ای

نوشتن دعا برای بازکردن گره از مشکلات از نظر اسلام پذیرفته است؟

* اگر دعایی باشد که به نقل از معصوم یا قرآن آورده شده اشکالی ندارد ولی دعای غیرمعصوم از نظر اسلام پذیرفته نیست.

نظر اسلام در مورد سرکتاب باز کردن چیست؟
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
* هر چیزی که در چارچوب دین گفته شده اشکال ندارد.

اگر بروز مشکلات و گرفتاری دعای ناحق برای مسلمانی نوشته شود تکلیف او چیست؟

* توکل به خدا و توسل به اهل بیت.

۲- آیت الله مکارم شیرازی

نوشتن دعا برای امور خیر مثل پیدا کردن کار، رونق در زندگی با ایجاد محبت چه حکمی دارد؟

* نوشتن دعاهایی که از حضرت معصومین (ع) رسیده و در کتب معتبر موجود است اشکالی ندارد ولی دعانویسی حرفه‌ای که شغل افراد سودجوست صحیح نیست و غالب کتاب‌هایی که به آن استناد می‌کنند اعتباری ندارند.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می شود حلال است؟

* خیر. جایز نیست.

۳- آیت الله سیستانی

دعانویسی چه حکمی دارد؟ آیا انجام این کار در اسلام حرام است؟

* کسانی که با استفاده از سحر و جادو دعا می‌نویسند کذابند. این دسته از افراد جعلیات تحویل مردم می‌دهند و کارشان اشکال دارد و حرام است اما در صورتی که با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه (ع) این کار صورت بگیرد اشکالی ندارد.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می‌شود اشکال دارد؟

* اگر کسانی که دعا را می‌نویسند با استفاده از سحر و جادو این کار را انجام دهند پولشان حرام و مراجعه به آنان نیز حرام است.

برای چه موضوعاتی می‌توان به دعانویس مراجعه کرد؟

* برای هیچ موضوعی نمی‌توان به دعانویس مراجعه کرد. وقتی کتاب‌های ادعیه که در رأس آن «مفاتیح الجنان» قرار گرفته و به این خوبی راهنمایی می‌کند دیگر مراجعه به دعانویس لازم نیست.

۴- آیت الله وحید خراسانی

دیدگاه اسلام در مورد دعانویسی، نفرین، جادو و… چیست؟

دعا و ادعیه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی از طریق آیات قرآنی است که از نظر اسلام مشکلی ندارند و دیگری از طریق سحر و جادوست که حرام است.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می شود حلال است؟

* پولی که افراد از طریق سحر و جادو کسب می‌کنند اشکال دارد و حرام است.

از نظر اسلام نوشتن دعای ناحق برای دیگران چه حکمی دارد؟

* اگر با استفاده از سحر و جادو دعایی بنویسند. مثلاً بین زن و شوهر اختلاف بیندازند یا بخت کسی را ببندند، مرتکب عمل حرام شده‌اند.

شیخ انصاری در «مکاسب محرمه» آورده است: « اگر برای مسلمانی سحری نوشته شود که به واسطه آن اتفاق ناگواری برای او بیفتد یا باعث دردسر او شود، قتل کسی که سحر به امر او نوشته شده واجب است».

وقتی دعانویسی به نیت خیر این قدر نهی شده و عذاب دارد، دیگر عذاب سحر و جادو به نیت شر بماند.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* خیر. کار درستی نیست.

فردی که دعای ناحقی برای او نوشته شده است در شرایطی که در مورد وجود دعا در مورد خودش اطمینان پیدا کند آیا می‌تواند اقدامی انجام دهد؟

* اگر برای کسی دعای بد نوشته شود مراجعه به اهل این کار برای باطل کردن آن و به عنوان پادزهر ضرورت داشته و از نظر شرعی اشکال ندارد.

۵- آیت الله صافی گلپایگانی

عده‌ای با استفاده از قهوه، شمع، اعداد و… فال‌هایی می‌گیرند و حتی درباره ی گذشته یا آینده افراد مسائلی را بازگو می‌کنند که در اغلب موارد درست است. با توجه به این شرایط مراجعه به آنان اشکال دارد؟

* رمالی و فال‌گیری جایز نیست. از آنجا که چنین اعمالی وجه شرعی ندارند. رفتن نزد این افراد جایز نیست. حال اینکه یک سری مسائل را کنار هم قرار می‌دهند و به طور تصادفی موضوعاتی درست از آب در می‌آید دلیل بر مراجعه به آنان نمی‌شود.

درآمدی که از راه دعانویسی کسب می‌شود حلال است؟

* افرادی که از این راه کسب درآمد می‌کنند مالک این پول نیستند.

می‌توان به صحت و سقم دعا مطمئن شد و به کار دعانویس اعتماد کرد؟

* اگر عالمی که دعا را می‌نویسد به قرآن و احادیث علم کافی داشته و مستند به روایات باشد، اشکال ندارد.

فردی که ناخواسته برای او دعایی نوشته‌اند می‌تواند برای باطل کردن سحر اقدام کند؟

* سحر و جادوی بد در حق مسلمان حرام است. اگر مسلمانی به این اطمینان برسد که دعای ناحقی در مورد او نوشته شده مثلاً بختش را با سحر و جادو بسته اند، می‌تواند برای باطل کردن آن اقدام کند.

نوشتن دعا برای امور خیر مثل پیدا کردن کار، رونق در زندگی و ایجاد محبت چه حکمی دارد؟

* آنچه به غیر از اصول شرعی باشد مورد تأیید نیست. وقتی کار غیر شرعی باشد، دیگر اثر آن مهم نیست که باعث گشایش شده یا مشکلات شخص را مضاعف کرده است.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* سرکتاب باز کردن مورد تأیید نیست. در متن دین عنوانی به اسم سرکتاب باز کردن نداریم.

۶- آیت الله آقا مجتبی تهرانی

دعانویسی در اسلام چه حکمی دارد؟

* مراجعه به کسانی که با استفاده از سحر و جادو عمل می‌کنند درست نیست ولی مراجعه به کسانی که با استفاده از قرآن و احادیث دعا می‌نویسند اشکال ندارد.

سرکتاب باز کردن از نظر اسلام پذیرفته است؟

* درست نیست.

مسلمانی که برای او سحر و جادو نوشته‌اند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

* کسانی که سحر کرده اند، مرتکب حرام شده اند و اگر فرد یقین داشته باشد که برای او سحر نوشته شده می‌تواند با مراجعه به عالم، برای باطل کردن سحر اقدام کند.

اگر به واسطه دعانویسی زندگی یک نفر رو به بهبودی برود یا مشکلش برطرف شود یا اختلاف با همسر یا خانواده همسرش رفع شود، نوشتن دعا اشکالی دارد؟

* سحر حرام است حتی اگر برای امور خیر باشد مراجعه به این افراد هم جایز نیست.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

11 نفر آنلاین
0 عضو و 11 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1458
بازدید دیروز: 1781
بازدید کل: 9676834
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...