0 امتیاز
434 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام توی ارتباط با خواهر شوهرم به مشکل خوردم من بیست و سه سالمه و ده ساله ازدواج کردم خواهر شوهرم شش سال ازم بزرگتره تا به حال خیلی مشکل نداشتیم یعنی من سنم کم بود خیلی حالیم نمیشد اما الان چند وقته دلخور میشم میدونم خیلی دوستم داره چون همیشه باهش خوب بودم ولی رفتاراش اذیتم میکنه خیلی ریاست طلبه با صدای بلند و لحن تند حرفشو به کرسی مینشونه خیلی پرتوقعه فک میکنه همه عالم باید به اون سرویس بدن با این که وضع مالیش بهتر از ماست خسیسه فک میکنه چون شوهر من ارشده تو مسائل مالی باید پیش قدم باشه حتی تو هدیه خریدن من برای پسرش هدیه سی هزار تومنی میخرم که ناراحت نشه ولی اون هدیه پنج هزار تومنی برا دخترم خرید
مادر شوهرمم خیلی مهربونه ولی سادس همیشه طرفدار دخترشه حتی اگه بدونه ناحقه الان چند وقته سردتر از همیشه رفتار میکنم و کمتر خونه مادر شوهرم میرم
کمک کنید

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
1- همسر خود را در قبال رفتار و گفتار، خواهر و يا فاميلش مقصّر ندانسته و او را بابت اين­گونه مسائل مؤاخذه نكنيد. در حقيقت جا دارد برخلاف برخي از همسران جوان و بي­تجربه كه شريك زندگي خود را مسئول رفتارهاي خويشاوندانش قلمداد مي­نمايند، عمل نكرده، بلكه منطقي بوده و روي اين مسأله بينديشيد كه همسر شما چقدر توانايي و اختيار دارد رفتار خويشاوندان خود را كه باعث رنجش خاطر شما مي­گردد، تغيير دهد؟ از سوي ديگر آيا عاقلانه است كه براي رفتار نامناسب خويشاوند همسر، رابطه عاطفي خود را با همسر از طريق گله و ... سست كرد؟
2- خويشاوندان همسر از جمله مادر شوهر، خواهر شوهر و ... را اگر چه در تعاملات خود آداب اجتماعي مورد نظرتان را رعايت نمي­كنند، همان گونه كه هستند، بپذيرند و در حد وسع خود و با رعايت نكات اخلاقي و ديني ( فقط براي عشق و علاقه به همسر خود) به آنها احترام كامل بگذاريد و از خطاها و آزار آنها چشم پوشي كنيد. آيا عشق و علاقه به همسر نمي ارزد كه كمي صبوري كرده و رفتار نامناسب خويشاوند همسر را تحمل كنيد؟! آيا استحكام زندگي زناشويي خودتان مهم­تر از عكس العمل در مقابل رفتار نامناسب خويشاوند همسر، نيست؟!
3- هيچ گاه به صورت مستقيم به رفتارهاي نادرست انان پاسخ ندهيد. به عنوان مثال چنانچه احساس مي كنيد او با رفتارهاي خود باعث كشمكش بين شما و همسرتان مي شود؛‌ سعي كنيد با درايت و مديريت روابط خود با همسرتان از اين كار جلوگيري كنيد. زماني كه مي خواهيد در برابر صحبت ها و رفتارهاي او نزد شوهرتان از خويش دفاع كنيد به گونه اي صحبت كنيد كه شوهرتان شما را انسان منصفي بداند و احساس كند كه موضع گيري شما ربطي به دعواهاي عروس و خواهر شوهر ندارد.
4- خود و همسرتان سعي نماييد در مقابل مسايلي كه بستگان دور و نزديك با حرف و يا رفتار خود براي زندگي مشترك شما به وجود مي­آورند، جبهه مشتركي داشته باشيد. داشتن جبهه مشترك و پشتيباني شما از يكديگر در مواقع لزوم توانايي روحي خود و همسرتان را براي تحمّل مشكلات و ناسازگاري­ها بالا برده و باعث دلگرمي بيشتر شما به زندگي مي­گردد.
5- با همسرتان به گفتگو نشسته و مسائل زندگي خود را بررسي نمايند كه در كجاي زندگي خود، روزنه­اي باز بوده يا اينكه در كجاي روابط زن و شوهري خود مشكلي داريد كه ديگراني نظير خواهر شوهر و ... مي­خواهند وارد زندگي خصوصي شما شده و دخالت نمايند. به عبارت ديگر، زن و شوهر بايد آن قدر با هم صميمي باشند و آن قدر به همديگر اعتماد داشته باشند كه حاضر نشوند سفره دلشان را نزد هر كسي باز كنند. بيشتر دخالت­هاي اطرافيان بدليل ضعف ارتباط زن و شوهر و يا بخاطر اين است كه زوجين حرف خودشان را نسنجيده پيش ديگران(والدين يا ...) بازگو كرده و در واقع خودشان بدانها چراغ سبز نشان داده­اند كه ديگران به خود اجازه داده­اند وارد زندگي آنها شده و دخالت كنند.
6- تا حد امكان در نزديكي كساني كه در زندگيتان دخالت مي­كنند، زندگي نكنيد.
7- از تجربيات سازنده و مثبت بزرگان فاميل و ... در سازگاري با اين افراد بهره گيريد.
8- خود را براي تحمّل برخي از رفتارهاي ناشايست آماده نمايند؛ زيرا تشكيل زندگي بدون دردسر و گرفتاري نيست.
9- برخي از افراد نيز روحيّه­شان بدان گونه است كه احساس مي­كنند وظيفه دارند زن و شوهر را به دليل آنكه فكر مي­كنند در زندگي مشترك خود بي­تجربه­اند، نصيحت نمايند؛ بنابراين جا دارد در مقابل اين افراد صبور بوده و اجازه دهيد به وظيفه­اي كه احساس مي­كنند، عمل نمايند. مطمئن باشيد اين­گونه مسائل مقطعي است و دير يا زود وقتي آنها ببينند شما پخته­تر از آن هستيد كه آنها گمان مي­نمودند دست از سر شما خواهند برداشت.
10. با او مانند خواهر خود رفتار كنيد؛ محبت كليد مشكل شماست؛‌ با محبت مي توانيد او را با خود همراه كنيد. كافي است در برخي از مناسبتها براي او هديه اي تهيه كنيد و به او تقديم كنيد.
11. اقوام انسان دست و بازوي انسان محسوب مي شوند كه در سختي ها به كمك به او مي آيند؛ بنابراين انسان تحت هيچ شرايطي نبايد آنان را از دست بدهد؛‌پس سعي كنيد با داشتن روابط سازنده با اقوام شوهرتان از آنان به عنوان بازو استفاده كنيد. چنانچه احساس مي كنيد برخي از اقوام خانواده شوهرتان در زندگي شما دخالت مي كنند، چاره آن قطع ارتباط با آنان نيست، بلكه بايد با مديريت رفتار آنان از آسيب ديدن زندگي مشترك خود جلوگيري كنيد.
13. بي ترديد نكات مثبتي در خواهر شوهرتان وجود دارد، اين نكات مثبت و ويژگيهاي پسنديده او را يادداشت و به آن فكر كنيد.
14. به هر طريق ممكن رفتارهاى مطلوب خواهر شوهرتان را مورد توجه و تاييد قرار دهيد، به گونه‏اى كه بفهمند برايشان ارزش قائل هستيد.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
15. براي اينكه درست قضاوت كنيد، هر دفعه كه قرار است خواهر شوهرتان را ببينيد، ذهنتان را از رفتار‌ها و حرف‌هاي او پاك كنيد. فكر كنيد هر بار اولين باري است كه او را مي‌بينيد. گذشته با همه خوبي‌ها و بدي‌هايش تمام شده است به فكر ساختن آينده اي روشن و سرشار از اميد باشيد.
16. روان‌شناسان معتقدند اگر افراد از رفتارهايي كه حساسيت طرف ديگر را بر مي‌انگيزد، آگاه باشند و براي لحظاتي كه در كنار هم هستند اين رفتارها را انجام ندهند، خيلي از مشكلات برطرف مي‌شود. بنابراين سعي كنيد با خصوصيات اخلاقي خواهر شوهرتان بيشتر آشنا شويد و زماني كه در كنار او هستيد از كارهايي كه باعث ايجاد حساسيت مي شود پرهيز كنيد. براي اين كار مي توانيد از همسرتان كمك بخواهيد تا شما را براي آشنايي بيشتر با خصوصيات خواهرش ياري دهد.
17. دايم به اين فكر نكنيد كه آنها قصد و غرضي دارند و نيش و كنايه مي زنند، ممكن است طرز فكر شما كمي هم به خاطر تلقين خودتان باشد.
18. هنگام ديدار خواهر شوهرتان ، بدترين برخورد را توقع داشته باشيد تا فشار رواني كمتري را احساس نماييد.
19. بي ترديد اگر بر اشتباهات رفتاري خواهر شوهرتان چشم بپوشيد و با آنها رابطه خوبي داشته باشيد، همسرتان نيز از شما در مقابل آنها دفاع خواهد نمود.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 3110
بازدید کل: 9757838
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...