0 امتیاز
3.3هزار بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
با سلام
از اونجاییکه دیدن فیلمهای سکس حرام است.
میخواستم بدونم این شامل دیدن رابطه جنسی انسان و حیوان هم میشود؟
یعنی دیدن رابطه جنسی انسان و حیوان هم حرام است؟ همچنین دیدن فیلم خودارضایی  دیگران چطور؟؟
مقلد اقای خامنه ای هستم

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
نگاه کردن به عکس یا فیلم جماع، همان نگاه کردن به عکس یا فیلم پورنو است.

باید یک اصل کلی را بدانیم تا بتوانیم در هر موردی خودمان تشخیص دهیم که آیا حرام است یا خیر؟ به طور کلی هر گونه لذت شهوانی دو نامحرم از یک دیگر، کم باشد یا زیاد – دیداری باشد یا تصویری یا حتی شنوایی و ... حرام است.

دقت کنیم که «لذت شهوانی» زن و مرد از یک دیگر، با لذت خوردن و خوابیدن و ... متفاوت است، چرا که مستلزم ارتباط دو «انسان» با یک دیگر می‌باشد که هر کدام حقوقی فردی و نیز نقش، تکلیف و حقوقی اجتماعی دارند. پس لذت بردن این دو از یک دیگر نیز باید قانونمند باشد. و خداوند متعال تنها راه مجاز هر گونه لذت دو نامحرم از یک دیگر را محرمیت دائم یا موقت به واسطه «ازدواج» بیان نموده است. و هر طریق دیگر، موجب مضرات شدید شخصی و اجتماعی می‌گردد؛ از تأثیر سوء در روان، اعصاب و اخلاق شخص گرفته تا تأثیرات سوء اجتماعی و بیشتر از همه در حق زنان و جایگاه، نقش و حقوق آنان در چرخه‌ی حیات بشری.

الف – خداوند متعال در دین کامل اسلام، در هیچ شأنی از شئون زندگی، انسان و جامعه را سر خود رها نکرده است؛ لذا حتی نگاه کردن نیز احکام ویژه‌ای دارد که ذیلاً فقط به آن چه موضوع سؤال است اشاره می‌شود.

نه تنها هر گونه نگاه شهوانی به شخص یا تصویر نامحرم (مسلمان یا کافر) حرام است، بلکه حتی اگر احتمال آلوده شدن نگاه و وسوسه شهوت دهد نیز اشکال دارد.

ب – برخی از فتاوا:

مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای: (لینک)

س 1183: نگاه‌کردن به تصوير زن نامحرم و بدون پوشش چه حکمى دارد؟ نگاه‌کردن به‌صورت زن در تلويزيون چه حکمى دارد؟ آيا بين زن مسلمان و غيرمسلمان و بين پخش آن به‌طور مستقيم و يا غير مستقيم تفاوتى وجود دارد؟

ج: نگاه‌کردن به تصوير زن نامحرم، حکم نگاه‌کردن به خود زن نامحرم را ندارد، بنا بر اين اگر نگاه از روى لذّت نبوده و خوف افتادن به گناه نباشد و تصوير هم متعلّق به زن مسلمانى که بيننده آن را مى‏شناسد نباشد، اشکال ندارد و بنا بر احتياط واجب نبايد به تصوير زن نامحرم که به‌طور مستقيم از تلويزيون پخش مى‏شود، نگاه کرد ولى در پخش غيرمستقيم تلويزيونى اگر ريبه و خوف افتادن به گناه نباشد، نگاه‌کردن اشکال ندارد.

س 1188: آيا ديدن تصاوير زنان برهنه و نيمه برهنه در فيلم‌هاى سينمايى و غير آن، در صورتى که آنان را نشناسيم، جايز است؟

ج: نگاه‏کردن به فيلم‏ها و تصاوير، حکم نگاه‏کردن به اجنبى را ندارد و در صورتى که از روى شهوت و ريبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتب نشود، شرعاً اشکال ندارد ولى با توجه به اينکه ديدن تصوير برهنه‏اى که شهوت برانگيز است، غالباً از روى شهوت بوده و به همين دليل مقدمه ارتکاب گناه مى‏باشد، بنا بر اين ديدن آنها حرام است.

س 1193: بعضى از جوانان به تصاوير مستهجن نگاه مى‏کنند و براى کار خود توجيهات ساختگى ارائه مى‏دهند، حکم آن چيست؟ و اگر ديدن اين تصاوير مقدارى از شهوت انسان را تسکين دهد و در جلوگيرى از ارتکاب حرام مؤثر باشد، چه حکمى دارد؟

ج: اگر نگاه‌کردن به آن تصاوير به قصد ريبه باشد و يا انسان بداند که منجر به تحريک شهوت او مى‏شود و يا خوف ارتکاب گناه و مفسده باشد، در اينصورت نگاه‌کردن به آنها حرام است و اين که به خاطر آن انسان به حرام ديگرى نمى‏افتد، مجوّز ارتکاب فعلى که شرعاً حرام است، نمى‏باشد.

آیت‌الله العظمی سیستانی: (لینک)

س: آیا به فیلم های جنسی بدون لذت جنسی می‌توان نگریست؟

ج: به طور مطلق جایز نیست.

س: آیا نگاه کردن به سایت‌های آموزش سکس جهت لذت بردن در عمل زنا شوی برای متاهلین اشکال دارد ؟

ج: جایز نیست وحرام است، متاهل یا مجرد بودن ملاک نیست.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: (لینک)

س: آیا دیدن سریالها و فیلم‌هاى خارجى که بعضآ بطور نامناسبى از سیماى جمهورى اسلامى ایران پخش مى‌شود و خانم‌هاى بى‌حجاب درآن بازى مى‌کنند، جایزاست؟

ج: نگاه کردن به فیلم‌هاى مبتذل، که موجب فساد خود انسان یا خانواده‌اش مى‌شود، جایز نیست، و باید از نگاه کردن به آن خوددارى کرد؛ ولى برنامه‌هایى که موجب فساد نمى‌باشد، جایز است.

س: دیدن فیلمهاى ویدئویى که در آن زنها در برابر زنها، و مردان در برابر مردان مى‌رقصند چه حکمى دارد؟

ج: مشاهده این فیلم‌ها موجب فساد است، و جایز نیست.

مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت (ره): (لینک)

س 812: آيا نگاه كردن بدون قصد شهوت به فيلم‌هايى كه زنان در آن بازى مى كنند، جايز است؟

ج. ديدن نامحرم از طريق تلويزيون، ماهواره، ويديو، اينترنت و... و شنيدن صداى آن ها كه مقرون به فساد و ريبه است، اشكال دارد و بعض اقسام آن حرام يقينى است؛ مگر در تصاوير زنان كافر كه امر در آن خفيف تر است.

س 813: آيا ديدن فيلم سكس كه بدن زنان هرزه عريان است، جايز است يا خير؟

ج. چون موجب تهييج شهوت مى شود، جايز نيست.

منبع
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
http://islampedia.ir/fa/1390/05/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7/



این لینک پاسخ جامع و کاملی در مورد تمام موارد مورد سؤال شما دارد.

موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 945
بازدید دیروز: 4190
بازدید کل: 9784079
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...