قرآن ناطق(عج)

90 - بررسی فرقه بهائیت در ایران

نویسنده : مهندس حسین رأفتی

مروری بر ” بهائیت ” : بهائیت یک دین اختراع شده است که حسین علی ملقب به “بهاء” آن را ایجاد و آشکار نمود؛ کسی که مدعی نبوت شد و به گمانش به واسطه ظهور و بعثت او شریعت اسلام نسخ شده است. مؤسسان آن: میرزا حسین علی ملقب به بهاء در روستای نور منطقه مازندران […]

مروری بر ” بهائیت ” :

بهائیت یک دین اختراع شده است که حسین علی ملقب به بهاءآن را ایجاد و آشکار نمود؛ کسی که مدعی نبوت شد و به گمانش به واسطه ظهور و بعثت او شریعت اسلام نسخ شده است.

مؤسسان آن: میرزا حسین علی ملقب به بهاء در روستای نور منطقه مازندران ایران در سال 1233 ه ق. متولد شد.

میرزا حسین علی با یکی از مدعیان نبوت به نام “باب” ملاقات نمود و جزو مریدان او گردید و تا زمانیکه باب مْرد از جمله پیروان او بود .

ولی بعد از مرگ باب با برادرش “صبح الازل” بر سر جانشینی باب دچار نزاع و اختلاف شدند و همین امر منجر به تفرقه و دوری آنها از لحاظ جسمی و فکری شد.

پس از مرگ باب، بهاء مدعی نبوت شد ولی تنها به این ادعا اکتفا نکرد بلکه از آن هم پا فراتر گذشته و مدعی الوهیت گردید؛ بدین معنی که او همان پاینده پابرجایی است که می ماند و جاوید می باشد و مدعی شد روح خداست و او همان کسی است که پیامبران و رسولان را مبعوث داشته و ادیان را به صورت وحی ارسال و به گمانش باب تنها پیامبری بود که کار مهمش بشارت به ظهور او بوده است.

زمان پیدایش بابیه و تولد و ظهور بهائیت

بابیه از ابتدا در ایران ظهور کرد و باب دعوتش را به صورت پنهانی شروع نمود اما سرانجام مشهور گردید و خبر آن به حکومت رسید در نتیجه اقدام به دستگیری او کردند و در سال 1263ه ق. برابر با 1847م. زندانی شد .

 با این حال پیروانش برای ملاقات با او در زندان ، راهی را یافته بودند و در مورد ادامه حرکت فکریش با او مشورت می نمودند.

بعد از آشکار شدن کارشان، دعوتشان از حالت پنهانی، علنی و آشکار شد، پیروان خویش را جهت ایجاد یک کنفرانس دعوت کردند. در ماه رجب سال 1264 در “صحرای بیدشت” ایران اجتماع کردند و نسخ شدن شریعت اسلام را اقرار و اعلان داشتند؛ چون باب عمل کردن به آن را باطل اعلام کرده بود.

از بیشترین طرفدار این فکر یعنی لغو کردن شریعت اسلام مرد بسیار شوریده حال و سرسخت حسین علی نوری بود .

کسی که در آن کنفرانس عمومی توانست خود را بنمایاند و با لقب بهاء الله از آن کنفرانس خارج شود و از اینکار  بعداً استفاده کرد و خود را برای جانشین باب آماده نمود.

همراه بهاء در ترور نافرجام ناصرالدین شاه ایران شرکت نمود و بعد از ناکام ماندنشان و شناسایی عاملان، بهاء به سفارت روسیه که از او اعلان حمایت کامل نموده بود پناهنده شد و تا زمانیکه از حاکمان ایران وعده عدم کشتن و اعدامش را نگرفت او را تسلیم ننمود.

و به این امر تنها، بسنده نکرد بلکه برای خارج شدن او از ایران مساعدت نمود در نتیجه بهاء و برادرش صبح الازل در جمادی الآخر سال 1269ه ق. برابر با 1853م. به بغداد تبعید شدند و در ذی القعده 1279ه. معادل آوریل 1863م. به استانبول ترکیه و از آنجا نیز به ادرنه رفتند و مدت چهار سال و نیم آنجا ماندند، در خلال آن سالها برادران با هم شروع به اختلاف کردند و بر سر مناصب و القاب با هم به جدال پرداختند ولی در همان زمان بهاء در بین عامه مردم اقدام به نشر و دعوت خویش نمود.

طایفه و گروهی موسوم به بهائیه به او گرویدند و از او پیروی کردند و گروهی دیگر موسوم به ازلیه یا بابیه به پیروی از برادر دیگر باب اقدام کردند.

دولت عثمانی خطر بهاء و صبح الازل برادرش را بر مردم دریافت؛ لذا برای بار دیگر اقدام به تبعید آنها کردند و آن دو برادر را از هم جدا نمودند صبح الازل را به قبرس تبعید کردند و او تا زمان مردن در آنجا ماند و در همان زمان بهاء به شهر عکا در فلسطین تبعید گردید و او را تعدادی از پیروانش همراهی کردند.

در سال 1285ه ق. معادل 1868م. در آنجا ساکن شد، در آنجا بود که جمعی از یهودیان را ملاقات کرد کسانی که از وی حمایت کردند و از همان زمان عکا به مقر دائمی برای بهائیان تبدیل و به صورت یک مکان مقدس برایشان در آمد.

 

حقوق اجتماعی بهائیان در ایران:

 

آیا خدمات اجتماعی برای بهاییان در ایران مثل بقیه مردم است؟

و اصلا از نظر اسلام، باید باشد یا خیر؟

 

ما در ایران  اهل كتاب هم داريم كه احكامى متفاوت با كافر و مشرك دارد.
مثلا آيه الله خامنه اى ، اهل كتاب را پاك مى دانند و نيز برخى ديگر از مراجع.

اما بهايى ها ، فرقه ضاله هستند. و كافر.

تمامى ايرانيان ، با هر عقيده و نحوه تفكر ، در قانون و در عمل ، تمامى حقوق اجتماعى ،
از قبيل امنيت ، حق مالكيت ( عرصه ، اعيان …) ، حق راى دادن در انتخابات ، حقوق مراجعه به قوه قضاييه و مطالبه حق ، حتى كمكهاى بهزيستى و يارانه نقدى ! ، تحصيل تا قبل دانشگاه و …. دارند.
حتى اقليت هاى مذهبى ، على رغم تعداد محدود ، سهميه قطعى نماينده قوه مقننه دارند ،
كه حضورى بسيار مهم و با مفهوم است.

براى ورود به دانشگاه ، هر كشور و هر دانشگاهى در دنيا ، شرايط ورودى دارد.

از آنجایی که شخص به سن قانونی و توانایی عقلی و شرعی رسیده است ،
ما شرط دين اسلام يا اقليت هاى مذهبى ( اديان تعريف شده و رسمى اهل كتاب ) را داريم.

محبت و مودت اسلامى رايج در ايران ، هرگز در كشورهاى غربى ديده نميشود.
نگاه و رفتار با سياه پوستان اون كشورها ،
محدوديت هاى شديد براى مذاهب و اقليت ها و حتى نوع پوشش و حجاب ، حتى در دبستانها ! تا دانشگاه و محل كار ….
از نمونه هاى رايج و بسيار علنى سالهاى اخير است.

 

چرا فقط  به همین فرقه ضاله اطلاق می شود؟!  مثلا مسیحیانی که برای خدا شریک قائل میشوند را ضاله نمی گویند؟!

 

در اسلام و قانون اساسی ما تعاریف مشخص و مدونی برای این موضوعات تعریف شده است که در ادامه نکاتی را به تفکیک تقدیم می کنم:

 

1 – در قوانین کشورهای مختلف ، من جمله غربی ها ، و نیز قانون اساسی ایران ،
برخی ادیان و مذاهب و جمعیت های موجود و شناخته شده از آن مذاهب ،
به رسمیت شناخته میشوند .
و در قالب قوانین داخلی اون کشور ، مجاز به فعالیت های درون گروهی هستند .

اما گروهک های مدعی دین و مرام و مسلک نوظهور ( بدون پیشینه تعریف شده ) ، را فرقه مینامند و محدودیت های بسیار زیادی براشون قائل هستند .

فلسفه این کار هم ، نوعی امنیت بخشی روانی و فکری و اجتماعی به جامعه است .

2 – اما اينكه مذاهب مختلف كه در ايران هم قدمت و جمعيت و كتاب آسمانى ( تغيير يافته ) دارند و به عنوان اهل كتاب به رسميت شناخته شده اند ،
ريشه در قرآن و سيره اهل بيت ع دارد.
در قرآن ، ضمن آگاهى بخشى و استدلال و ارائه حجت عقلى و نقلى ، براى هدايت ايشان ،
و نقل حقايق تاريخى از ماجراها و حركت ها ،
و تقبيح مستدل انحرافات ،
ولى براى مردمى كه بر آن مرام پايبند هستند ، موضوعيت قائل است ،
و برخورد و احكام متفاوتى نسبت به كفار و مشركين و منافقين دارد.

3 – بهاييت ، معاصر ماست و تاريخ و پيشينه روشنى دارد.

يك شروع سخيف و احمقانه ادعاى امام زمان عج بودن و سپس ادعاى پيامبرى و در نهايت ادعاى خدايى كردن ،
جرقه اى بود تا كه انگلستان ، كه بشدت به دنبال چنين ظرفيت ها و پتانسيل هايى بود ،
( همانند فعاليتى كه با وهابيت كردند ) ،
كمك به بال و پر دادن به آن كنند ،
و سپس مركزيت و مديريت آن را در سرزمين هاى غصب شده ، آدم كش و سنگدل اسراييل ،
به عنوان پايگاه نظام سلطه در منطقه غرب آسيا ،
منتقل كردند.

با اين كار رسوا و عيان ، بهاييت را از فرقه ( كالت ) ، به يك سيستم شبكه اى سياسى ، امنيتى ، با مديريت انگليسى و در مركز فكر اسراييل تبديل مى كند.

ارتباط بهائيت با صهيونيست، همانگونه كه “روحيه ماكسول” (همسر شوقي افندي، سومين رهبر بهائيت) مي‌گويد، همانند رابطه و اتصال دو دانه زنجير است، زيرا هر دو خود را به يك مكان متعلق مي‌دانند:
«ما به اینجا ( اسرائیل ) تعلق داریم؛
اگر قرار باشد قائل به تمیز و امتیاز هم شد من ترجیح می‌دهم که جوان‌ترین ادیان دریکی از تازه‌ترین کشورهای جهان نشو و نما نماید
و در حقیقت باید گفت آینده ما چون حلقات زنجیر به هم پیوسته است.»
مجله اخبار امری، دی سال ۱۳۴۰.
شوقی در تلگرافی که در ۲۴ دسامبر ۱۹۵۱ برای محفل ملی بهائیان آمریکا فرستاد، آشکارا تأیید کرد که با تشکیل دولت اسرائیل و حمایت آنها، کار احداث مرکز جهانی بهائیان و تشکیل سازمان رهبری بهائیان، امکانپذیر شده است و این امر، از برکت وجود دولت جدید التأسیس اسرائیل است .
4 – اينكه عرض شد بجاى فرقه ، تبديل به سيستم شبكه اى سياسى امنيتى شدند ،
در مرام و نحوه مديريت و كنترل شديد و سخت و تند و تيز و جو امنيتى سنگين درون گروهى ايشان است.
مانند يك گروه مزدور ، كه همه گونه حمايت مالى و سيستمى از آنها انجام ميشود ،
و آنها موظف به رويه و تكاليف مشخص و تعريف شده براى تك تك آنها هستند.
و بشدت ، رصد شده و اجازه تخلف و آزادانديشى ندارند.جلسات هر نوزده روز يك بار ، فرامين را از اسراييل ، بر گروه ابلاغ مى كند ،
و كميته صيانت ، مانند يك پليس مخفى خشن و امنيتى ، سايه به سايه ، مدعى رصد زير مجموعه است.بى شباهت به گروهك خائن منافقين خلق نيستند.
اگر با سيستم هاى پيچيده و خشن اين گروهك تروريستى آشنا باشيد.
تفاوتشان ، در غير نظامى و غير تروريستى ( جنگ سخت ) بودن است.
ماهيتا ، حيطه عمل و نفوذ و فعاليت متفاوتى ( جنگ نرم ) برايشان تعريف شده است.

 

عدم رعایت قوانین حقوق بشر برای بهائیان در ایران، دروغ بزرگ این فرقه است

 

یکی از فعالیت های مهم بهائیت در سالهای پس از انقلاب مظلوم نمایی و سردادن شعار های حقوق بشر و ادعای محرومیت این فرقه ضاله از حقوق شهروندی در ایران است.

ادعایی که شاید حقیقت آن را بهتر از هرجا در میان سخنان جداشدگان از این فرقه جستجو کرد.

در همین راستا و برای بررسی بیشتر این مسئله به سراغ مصاحبه با ایراج غلامی، که سالهای زیادی عضو این فرقه بوده و به لطف حضرت حق به  دین اسلام و مذهب شیعه گرویده رفتیم. آنچه از نظر می گذرانید مختصری از این گفتگو است.

 

تشکیلات و سیستم حاکم بر فرقه ضاله بهائیت را چگونه ‌می‌توان تشریح کرد؟

غلا‌می‌‌‌‌‌:

هر ۱۹ روز یکبار دستوراتی از اسرائیل به دست مهره‌های داخلی ‌می‌رسد؛ این دستورات به تهران ‌می‌‌‌‌‌‌آید و از تهران در کل کشور پخش ‌می‌‌‌‌‌شود.

تشکیلات، ضیافتی دارد که هر ۱۹ روز یکبار در ساعت خاصی از شب برگزار ‌می‌‌‌‌‌شود.
در این ضیافت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات اعضا اعلام می‌شود. همچنین گزارش‌هایی از سوی اعضای این فرقه به محافل ارائه می‌شود.

در این گزارش‌ها رفت و آمدها در محل کار و زندگی، ارتباط افراد مختلف با یکدیگر و… به صورت کتبی از سوی اعضا یا توسط خود تشکیلات ثبت ‌می‌‌‌‌‌شود.

در ضمن، برنامه‌ای در تشکیلات وجود دارد که کودکان را از چهار سالگی تحت آموزش قرار ‌می‌‌‌‌‌دهد تا دید بدی نسبت به اسلام پیدا کنند.
این برنامه‌ها باعث می‌شود که بهائیان، حس تنفر از مسلمانان را از کودکی تجربه ‌‌‌‌‌‌کنند و در طفولیت به یقین ‌برسند که مسلمانان، جنایتکار هستند.
به‌طوری‌که اگر کودکی بهائی از یک مسلمان نام ببرد، با نفرت و انزجار برای او توضیح ‌می‌‌‌‌‌دهند، اگر بچه دلیل را بپرسد از افراد قاچاقچی، معتاد، دزد و… که به مجازات ‌می‌‌‌‌‌رسند به عنوان نماینده جامعه مسلمانان نام برده و ‌می‌‌‌‌‌گویند مسلمانان باعث می‌شوند این افراد به چنین جرایمی کشیده شوند. آنها بر روی مغز یک کودک اینچنین کار ‌می‌‌‌‌‌کنند و او را شستشوی مغزی ‌می‌دهند.

یکی از سازمان‌های تشکیلاتی بهائیت، “کمیته صیانت” است. کارکرد و عملکرد این سازمان را در ساختار بهائیت چگونه ارزیابی می کنید؟

کمیته صیانت به صورت نامحسوس، تمامی بهائیان را تحت نظر دارد .
غلا‌می‌‌‌‌‌:

در ضیافت‌ها همواره اعلام ‌می‌شود که یک گروه صیانت وجود دارد.
این گروه به صورت نامحسوس، افراد را تحت نظر دارد تا اگر با فرد مشکوکی در ارتباط بود تشکیلات به سرعت از این مسئله آگاه شود؛ درواقع، هدف آنها این است که با معرفی این گروه، ترسی در دل اعضای فرقه ایجاد کنند.
تشکیلات به عنوان سازمانی اطلاعاتی عمل ‌می‌‌‌‌کند و افراد مجبورند در ضیافت‌های ۱۹ روزه شرکت کنند. اگر در ضیافت‌ها شرکت نکنند، مورد بازخواست قرار می‌گیرند. ‌
این بازخواست‌ها در جلسات یا منزل فرد و همراه با رفتار بسیار تند صورت ‌می‌‌‌‌‌گیرد. به همین خاطر، فرد برای حفظ آبروی خود در میان دیگران و همسایگان، ناگزیر در جلسات شرکت ‌می‌‌‌‌‌کند.

اگه به سايت هاى منبع گزارش مراجعه كنيد ، تشكيلات تعريف شده اى در تمام شهرها و روستاهايى كه موضوعيت دارد ، وجود دارد.
سلسله مراتب افراد ، كاملا لحاظ مى شود.
راس هرم ، در حيفا است.
 باید توجه داشت که چنین جلساتی برگزار میشود  و سیستم اطلاعاتی کشور نیز خبردار هستند ، اما تنها وقتى اقدامات يك شخص يا گروه ، جنبه جرم به خود بگيرد ،
و مستندات كامل در اختيار باشد كه اثبات جرم كند ،
ميشه فرد يا افراد را دستگير كرد.مظلوميت جمهورى اسلامى و محدوديت هاى شرعى دينى اينگونه است.
نفس اجتماع مردم در يك مكان ، جرم نيست ….

ولی چند تا پیچیدگی همچنان در طراحی روش تقابل با این مشکل و بلای اجتماعی امنیتی وجود داره .

یکی اینکه از اسراییل ، منظور دولت آن ( رسما و ظاهرا ) نیست .
بلکه به عنوان پایگاه مرکزی دین ! شان است .

دیگه اینکه راه عقلی و اسلامی کمک به بدنه و قشر اصلی تحت نفوذ هر گمراهی و انحراف ، گروهی انسان قربانی هستند که نیاز به ترحم ، حمایت و کمک ما دارند .
راه کمک به بدنه ( که تعدادشان کم نیست ) ، دستگیری نیست . برخورد مستقیم و فیزیکی نیست .

دستگیری ، مربوط به سرشاخه های انحراف و تباهی است .

مثال آن ، معتادن ، تاجران خرد مواد ، تاجران عمده ، واردکنندگان اصلی و …..

پایین هرم ، جمعیت زیاد معتادان قربانی هستند .
که شدیدا نیازمند حمایت و کمک هستند .

 

1 دیدگاه ارسال شده است

  • تاج گل فروش 25 سپتامبر 2016

    به نام خدا
    باسلام واحترام
    امروزه یکی از فرقه هایی که امروزه درجامعه بروز کرده ساخت فرقه هایی است که توسط افرادی است که بوجود آمده است ویکی از مشهورترین آن میتوان به فرقه بهاییت اشاره کرد وفرقه ای که از کشوری چون اسرائیل تبعیت میکند وآن کشور راکسی به رسمیت نمیشناسد آیا واقعا نام این فرقه راچه میتوان گذاشت
    به نظرم صاحبان این فرقه باید کمی درامورکارهای خود تجدیدنظر بنمایند

  • نظر خود را با ما در میان بگذارید