0 امتیاز
165 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط
خواهر کوچکتری دارم که ازدواج کرده تمام توجه بسمت اوست.اصلا با من مثل غریبه ها رفتار میکنن .برای مثال ماه گذشته کمی پول خاستم ازشون قرض بگیرم مادرم وقتی فهمید اخلاقش خیلی بد شد ولی ب دختر کوچکترشون همه کمکی میکنن .بااین که خاهر کوچکم زیاد احترام مادرم را نداره بازم واسشون عزیزتره .همش مامانم بش زنگ میزنه و حالش را میپرسه ولی ماه تا ماه ی حالی ازم نمیگیرن.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
ممکن است پدر و مادر بعضى اوقات در برخورد با فرزندان خود دچار اشتباه شوند البته توجه به این نکته لازم است که خداوند همه انسانها را در مقابل اعمال و رفتارى که انجام مى‏دهند مورد سؤال قرار مى‏دهد و والدین نیز باید پاسخگوى اعمال و رفتار خود باشند بنابراین در همه حال ما وظیفه داریم به والدین خود احترام بگذاریم حتى اگر آنها به ما بى احترامى کنند، فقط اگر آنها بخواهند ما را به کار حرامى وادار کنند یا از انجام تکلیف واجبى باز بدارند، اطاعت از آنها لازم و صحیح نیست چرا که اطاعت خداوند بر هر کس دیگر حتى والدین نیز مقدم است.
گاه نیز ممکن است شما قصد آزار و اذیت والدینتان را نداشته باشید اما اتفاقاتی در منزل رخ دهد که باعث شود سهواً سبب رنجش آنها شوید. چرا که افراد با سلایق و روحیات گوناگونی در یک خانواده با هم زندگی می کنند و داشتن اختلاف امریست طبیعی. هر چند در اینگونه موارد سهوی شما مرتکب گناهی نشده اید اما خوب است مراتب دلجویی از آنها را به عمل آورید و شما در رفع کدورتها پیش قدم باشید.

هر چه انسان توجه اش به کاری کمتر شود خطا و سهوش در آن کار بیشتر است برای اینکه بتوانید بیشتر به پدر و مادر احترام بگذارید سعی کنید در طول روز اهمیت بیشتری به این مسئله بدهید مثلاً:
- بیش از گذشته به آنها احترام بگذارید، به گونه اى که تغییر رفتارتان را کاملا احساس کنند.
- هرگز زبان به شکوه و گلایه از آنها نگشایید بلکه از آنها تعریف و تمجید کنید و از زحمات شان تشکر و قدردانى کنید.
- اگر هم در مواردى حق با شماست، در برابر سخنان و گفته هاى آنها سکوت همراه با احترام داشته باشید.
- در حضور دیگران از ویژگى هاى مثبت آنها تعریف کرده و سپاسگزار آنها باشید.
- هر جا و در هر موقعیتى که نیازمند کمک شما هستند سریعا و با کمال احترام به خصوص در حضور دیگران به کمک آنها بشتابید.
جواب دادن با حاضر جوابی کاملاً متمایز و مشخص است سعی کنید همانطور که در بالا گفتیم در رابطه با پدر و مادر اگر جایی هم حق با شماست، اما شما حق را به آنها بدهید و بدین سبب احترام آنها را نگه دارید.
سعی کنید اگر کدورتی بین شما و والدینتان ایجاد شده است با توبه از خداوند بخواهید که بین شما مودت و محبت قرار دهد چرا که خداوند توبه انسان گناهکار را می پذیرد و او را مورد لطف و رحمت خویش قرار می دهد و در حد امکان مراتب دلجویی را از آنها به عمل آورید.
برای اینکه با پدر و مادرتان بتوانید مهربان باشید باید نیات و افکار خود را نیز کنترل کنید. هر چند خداوند بخاطر افکار سوء انسان را مواخذه نمی کند اما دقت به این نکته ضروریست، افکار و نیات بد در قلب انسان مانند دوده و گرد و غباریست که از بیرون داخل خانه شده و مانع از داخل شدن نور می شود. پس اگر می خواهید محبتی واقعی به پدر و مادر داشته باشید باید قبل از رفتار، افکارتان را بازنگری کنید چون این افکار انسان است که سبب بروز رفتار می شود.
در رابطه با عاق والدين بايد بگم يكي از اعمالي كه خداوند در همين دنيا جزايش را ميدهد همين نفرين والدين است. پس سعي كنيد تحت هيچ شرايطي دلشان را نشكنيد هرچند باعث دل شكستگي و آزردگي شما شوند. اين جدايي هم به نفع شما نخواهد بود بهترين راه اينه كه با يك مشاور حتما حضورا مشورت كنيد يا از پدر و مادرتان بخواهيد تا همراه شما پيش مشاور بروند خيلي موثره و جواب ميده.

در پایان امیدواریم و از خداوند خواستاریم در تمام مراحل زندگی و به خصوص در محبت به پدر و مادر موفق و پیروز باشید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2299
بازدید دیروز: 3687
بازدید کل: 9808786
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...