0 امتیاز
470 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
با سلام و احترام

من یک سال هست که ازدواج کردم. مادر شوهر و خواهر شوهر و برادر شوهرم بسیار به ما بی تجهی و بی محبتی می کنندو در جاهایی که نیاز است به من و خانواده ام احترام بگذارند، بی اعتنایی می کنند. یا مثلا اگر مادر خانه شان مهمان باشیم، مادرشوهرم به خواهرشوهر و برادر شوهرم تعارف می کند اما به ما بی اهمیت است. و اصلا روی خود نمی آورد که ما مهمان هستیم  و یا پدربزرگم که فوت کردند، مادر شوهرم اصلا در مراسم های مختلف به بهانه های مختلف نیامدند ولی خانواده من برا ی مادربزرگ همسرم که فوت کردند، برای همه مراسموشون رفتند و نهایت احترام را گذاشتند. کلا مادرشوهرم نسبت به همه چیز به بی خیالی طی می کند و می گویید که آدم باید به فکر خودش باشد. به علاوه که با اینکه ما هفته ای یکبار که دعوتمون می کنند، میریم خونه شون؛ اما مادر شوهر و خواهرشوهرم درهر بار ملاقات به ما تیکه می اندازند، مسخره میکنند، خودشون را بالا نشان می دهند و توی سر ما می زنند. و با حرف هاشون دل ما را می شکنند و با رفتارشان باعث می شوند که بین منو همسرم دلخوری پیش بیایید.

در ضمنکه  همسرم آدم منطقی است اما به شدت از لحاظ عاطفی به خانواده اش (یعنی مادر، پدر، خواهر وبرادرش) وابستهاست. دربرخی از مواقع بیاحترامی ها و کمبودهایخانوادهاش را می پذیرداما جرات ندارد بهشان گوشزد کند.و دربرخیازموارد هم وقتی من بهش ناراحتی ها در رابطه با خانواده اشرا می گویم، ناراحت میشود و با من بد اخلاقی می کند و رابطهمان تلخ میشود.

من واقعا از ارتباط با خانواده همسرم خسته شدم چون تموم درگیری های ما دراین یکسال سر خانواده شوهرم بوده است. برخی می گویند برای اینکه کینه در دلت نشود، یه وقت هایی گله کن و حرفتا بهشون بزن؛ اما من متاسفانه بلد نیستم که مثل آنها بهشون تیکه بندازم  و جوابشونو بدم. برای همین  توی دلم بی مهری ها و رفتارهاشون کینه شده و ازشون متنفرم  و دائم اعصابم خرد شده  و درحال گریه و دعوا با همسرم هستم البته همسرم هم بیشترطرف خانواده خودش هست.

لطفا منو راهنمایی کنید که چگونه باهاشون رفتار کنم. ولی لازم به ذکراست که چون من و خانواده ام اهل آداب و رسوم و احترام هستیم، با همه بی مهری ها همیشه به آنها محبت کردم البته آنها این را وظیمه ما می دانند و هر طور دلشان بخواهد رفتارمی کنند.

لازم بهذکراست خواهر شوهرم 27 ساله ومجرد و بردار شوهر 36 ساله و مجرد هستند.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام ازمطالب شماپیداست که ازابتدا تفاوتهای فرهنگی،تربیتی و اداب و رسوم وجود داشته که باید قبل ازدواج دقت بیشتری میکردید همچنین شمانیاز به یادگیری مهارت ابرازوجود وجرآتمندی دارید که ازطریق مطالعه یا مشاوره امکانپذیراست همچنین احتمال دارد کهنوعی حسادت پنهان یا احساس حقارت درسایر اعضای خانواده که ازدواج نکرده اند وجود داشته باشد بهتر است رابطه ای کم وکوتاه( مثلا هفته ای یکروز)ومحترمانه داشته باشید اما شما خطا وبیحرمتی نداشته باشد بلکه نکته های مثبت انها را تایید وتحسین کنید،همدلی ودرک متقابل ومهارتهای ارتباط را بیاموزید وبکارببرید، هدیه بدهید و....هرگاه باشما رفتارخوبی کردندهرچقدرهم کوچک بود قدرشناسی وتشکر کنید، بیاد داشته باشید که این مسایل تربیتی بوده وبراحتی تغییر پذیرنیست سعی کنید توقعتان را پایین بیاورید وانهارابپذیرید وبخاطر خطای انها باشوهرتان درگیر نشوید درصورت ناراحتی باید بتوانید با استفاده ازمهارتهایی که نام بردم  به شکل صحیح وعلمی رنجش خودرا بیان کرده ومشکلتان را حل کنید بهتراست برای یادگیری این مهارتها کلاس یا مشاوره بروید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

15 نفر آنلاین
0 عضو و 15 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2792
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9805592
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...