0 امتیاز
344 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر مرد در ارتباط حرام با همسرش ( ارتباط در ایام عادت خانمها یا ارتباط از طریق غیر متعارف که موجب آزار همسرش بشود یا خانم راضی نباشند ) اصرار داشته باشد ،وظیفه ی زن از نظر شرعی چیست ؟ آیا زن باید به درخواست همسرش پاسخ مثبت بدهد ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خیر . در مورد موارد حرام تمکین واجب نیست . در ایام متعارف و معمول هم تمکین بطور مطلق در مباحث غریزی واجب نیست یعنی استثنائاتی هم فرموده اند . بعضی ها تلقی شان این است که تمکین مطلق بر خانم ها واجب است ولی این طور نیست . یکی از استثنائات همان عذر شرعی خانمها است و دیگری بیماری خانم است که موجب تمکین نمیشود و یا ممکن است که موجب تشدید و عود بیماری خانم بشود یا باعث عسر و حرج ( سختی غیرقابل تحمل مثلا مرد نیازهای غریزی زیادی دارد و درخواست های مکرری دارد و خانم بخاطر ضعف جسم شان بشدت آزار می بینند ) بشود که در اینجا تمکین برخانم واجب نیست . پس در صورتی تمکین واجب است که این موانع نباشد . تمکین درمسائل غریزی اختصاص به خانم ها ندارد و به مرد هم اختصاص دارد. اسلام به حقوق زن ومرد توجه کرده است . تمکین بر مرد هم واجب است البته هر چهار ماه یک بار . وجوب تمکین خانم با آقا هر چهار ماه یکبار است . مرد نمی تواند بیش از چهار ماه با همسر دائمی اش به او نزدیک نشود و این کار حرام است مگر اینکه خانم راضی باشند یا آقا عذر موجهی داشته باشند یا یک سفر ضروری پیش آمده باشد . فرموده اند : اگر میل زن بیش از حد متعارف باشد و اگر مرد به او نزدیک نشود به گناه می افتد ، احتیاط واجب است که مرد باید قبل از چهار ماه به او نزدیک بشود. حرمت های الهی برای مصونیت است . حقوق همدیگر را رعایت کنید .اگر آقایی در ایام حرام ازهمسرش درخواست بکند ،ممکن است که زن بخاطر کم رویی یا تهدید به ازدواج تن به این کار بدهد ولی با این کار شما به روح و روان همسرتان آسیب زده اید ، نشاط خانم کم می شود و افسرده می شود و نمی تواند مادر خوبی برای فرزندان و همسر خوبی برای شما باشد . به این حرمت های الهی تن بدهید . بر اساس آموزه های دین زندگی کنید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2183
بازدید دیروز: 3272
بازدید کل: 9811942
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...