0 امتیاز
610 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
ویرایش شده توسط zrastegar
یه مدت با شوهرم مشکل دارم از نظر رابطه جنسی دوست نداره با من باشه میگه اعصابم خرابه از وقتی که بازی اینترنتی تو گوشیش زده بتر شده همش میگه استرس دارم احساس میکنم اتفاق بدی قرار بیوفته هر چقدر میگم بریم پیش روانشناس قبول نمیکنه کم کم این استرس داره تو من ریشه میندازه

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
به نظر می آیدهمسر شما دچار اضطراب شده . دقت داشته باشید که همه انسان‌ها در زندگی خود دچار اضطراب می‌شوند، ولی اضطراب مزمن و شدید، غیرعادی و مشکل‌ساز است. بیماری اضطراب انواع متفاوتی دارد و احتمالاً (نه قطعاً) ایشان به یکی از انواع آن به نام اختلال اضطراب فراگیر (General Anxiety Disorder یا GAD) مبتلا شده . این حالت در افرادی دیده می‌شود که به‌طور مداوم نگران وقوع اتفاقی هستند، به عبارت دیگر این اختلال عبارت است از نگرانی مداوم یا ترسی که به رویداد و موقعیت خاصی وابسته نیست، یا متناسب با انتظار از آن موقعیت نیست. البته اغلب افراد گاهی نگران می‌شوند و این نگرانی‌های گاه گاهی عادی محسوب می‌شود و به معنای ‌آن نیست که فرد دچار اضطراب فراگیر است. اما اگر به اضطراب فراگیر مبتلا باشد، آنقدر احساس نگرانی می‌کند که کارهای روزمره‌تان را نمی‌تواند انجام دهد، و در بیشتر روزها احساس تنش و نگرانی دارد. از دیگر نشانه‌های این اختلال بی خوابی یا بدخوابی، تنش عضلانی، تحریک پذیری، اشکال در تمرکز کردن، زود خسته شدن، بیقراری یا احساس دلشوره و عصبی بودن، عرق کردن، تپش قلب و تنفس نامنظم و سریع می باشد. با این وجود من برچسب این بیماری را به طور قطع به ایشان نمی زنم و توصیه می کنم اگر در اغلب اوقات برخی از علائم بالا را دارد، برای ارزیابی بیشتر به یک روانپزشک یا روانشناس متخصص مراجعه کنید تا ایشان به تشخیص قطعی و دقیق برسند و به شما برای درمان کمک کنند. دوست عزیز به طور کل درمان این اختلال به صورت درمان دارویی یا درمان غیر دارویی (روش‌های کلاسیک) می باشد. از بین درمانهای غیردارویی می‌توان تن‌آرامی (آرام‌سازی), حساسیت زدایی، توقف تفکر، سرمشق دهی، بیوفیدبک و... را مثال زد. در این روش‌ها به بیمار آموزش داده می‌شود که بدن خود را برای مقابله مؤثر و مستقیم با عوامل تنش زا آماده کند. بنابراین پیشنهاد نهایی من همان مشاوره حضوری برای انتخاب راه درمانی مناسب است.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1677
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793600
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...