0 امتیاز
270 بازدید
در مهارت های زندگی توسط
سلام. من 1 سال هست ازدواج کردم. شوهرم تک پسر هست تعداد زیادی خواهر داره. من در این یکی دوسالی که عروس این خانواده شدم هنوز در جمع هاشون راحت نیستم همیشه کلی استرس دارم. احساس ضعف و خود کم بینی میکنم در جمعهاشون. علتش هم اینه اونا پیش من خیلی احتیاط دارن و حرفای زندگیشون رو به زبون محلی خودشون میگن تا من متوجه نشم. و دیگه اینکه زیاد رو نمیدن به چند وقت یه بار تیکه میندازن. خیلی وقتا زیاد رو نمیدن به من. همه خواهرا که دور هم جم میشن همچین پشت هم هستن. برای همین با اینکه در یه ساختمون زندگی میکنیم من خیلی خونه مادر شوهرم نمیرم در حد هفته ای دو بار. این حس ضعف تو همه جنبه های زندگیم تاثیر گزاشته حتی در مقابل خانواده خودم و دوستان و اجتماع اعتماد به نفسم خیلی پایین اومده. چه کنم که هم قوی تر بشم. اصلا رابطه درست با خانواده همسر باید چه طور باشه. من گاهی در مقابل توهیناشون جواب میدم در مقابل توهین یا تیکه هاشون یا کم محلی هاشون چه برخوردی نشون بدم.چه طوری محبتشون رو به خودم جلب کنم.

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام. مهمترین نکته در ارتباط موثر با دیگران شناخت فرهنگ و ویژگیهای شخصیتی طرف مقابل هست و در مورد خانواده شناخت و بررسی سلسله مراتب خانوادگی و ارزشهای ان خانواده است. بنا براین شناخت این موارد ذکر شده تا حد زیادی در انتخاب برخورد مناسب به شما کمک میکند.نکته دیگر حفظ احترام بویژه خانواده همسر که حساب ویژه ای روی عروس خانواده باز می کنند. نکته دیگر روی اعتناد به نفس خودتون کار منید در این زمینه کتاب اعتناد به نفس اقای حورایی و ابراز وحود و ارتباط موثر اقا مهدی فتحی را معرفی میکنم. ان شا الله موفق باشید
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

پاسخ سوال های لینک زیر را مطالعه فرمایید

http://qurann.ir/qa/search?q=%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF+%D8%A8%D9%87+%D9%86%D9%81%D8%B3

موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1542
بازدید دیروز: 3043
بازدید کل: 9793465
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...