0 امتیاز
237 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
نمایش از نو
سلام. همسر من مرد خوب و مومنی هست ولی یه اشکال داره اونم اینکه جلوی خانوادش شان من و بچم رو پایین میاره مثلا وقتی حرفی یا بحث علمی مطرح میشه تا من نظری بدم فوری مسخره میکنه یا توجه نمیکنه واصلا اجازه حرف نمیده ولی وقتی باهاش تو خلوت در این مورد گلایه میکنم شروع میکنه به صغری کبری چیدن سرباز زدن که اخرش میگه ببخشید دیگه حواسم رو جمع میکنم ولی دوباره همون اش و همون کاسه هست تغییری درش ایجاد نمیشه.چه کار کنم،?

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بسیاری از این مسایل ریشه در عادات افراد دارد که هیچ ربطی هم به شما پیدا نمیکند و ترک آن نیز در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. مثل کسی که ناخن می جود و عادت اوباعث این کار می شود او هم در هنگام کم توجهی و کوچک کردن شما نمیداند که با شما چه می کند. پس بهترین کار اینست که در زمان ارامش با محبت و بدون مجادله به او تذکر دهید که از کار او ناراحت شده اید، (دقت کنید نحوه بیان بسیار مهم است پس نگوئید که تو اشتباه کردی یا تو باعث ناراحتی من شدی بلکه بگوئید من از این کار تو احساس ناراحتی کردم یا من از این حرف رنجیده شدم آیا حق داشتم؟!!) بگذارید او خودش به این نتیجه برسد که اشتباه کرده است. در ضمن سعی نداشته باشید او را در کوتاه مدت تغییر دهید بلکه با تذکرات مداوم و محبت آمیز و با بیان لطیف یاداوری کنید تا این مساله در او درونی شود که بیتوجهی و بی احترامی به شما در جمع عواقب خوبی نخواهد داشت.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2065
بازدید دیروز: 1472
بازدید کل: 9800489
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...