0 امتیاز
235 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خانمم انتظار دارد من در بین خانواده ام به ایشان ابراز محبت کنم ومن می گویم نه. چون زن ذلیلی است . شما چه می فرمایید ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
اگر منظور خانم این است که روابط عاطفی شخصی خلوت زن ومرد در میان خانواده ابراز شود ، این کار قشنگی نیست و نمی پسندند بخصوص در دوران عقد زیاد می بینیم ، جلوی نوجوانانی که آمادگی ازدواج ندارند این روابط عاطفی صورت میگیرد که باعث انحراف می شود و اگر این باشد که توقع خانم شما بیجاست . اما بعید است ، اگر منظوراحترام و محبت وتکریم است اینجا نه تنها اشکال ندارد خیلی هم خوب است و چه کسی گفته که زن ذلیلی است و معنای تکریم ومحبت و احترام در حضور دیگران خوب است و باید باشد . چون کوچکترها باید یاد بگیرند و بزرگترها امیدوار می شوند و این اصلا معنایش زن ذلیلی نیست ما روایت داریم که امام صادق (ع) فرمودند : من اتخذ امراه فی کرمها: کسی که زن میگیرد باید احترامش کند . و این احترام وظیفه است و زن ذلیلی نیست . اگر اینجور باشد همه پیغمبران ما باید زن ذلیل باشند . اگر زن ذلیلی معنایش این است یعنی اگر من به خانمم جلوی دیگران محبت کنم ، زن ذلیل هستم همه امامان و پیغمبران باید زن ذلیل باشند. امام صادق (ع) میفرمایند: من اخلاق النساء حب و النساء . از اخلاق پیامبران الهی محبت به خانم هاست . و سیره رسول خدا که پیامبر می فرمایند : خیرکم خیرکم لاهل و انا خیرکم لاهلی .بهترین شما خوش خلق ترین شما به همسرتان است و بدانید من خوش خلق ترین شما به اهل وهمسرم هستم.
کلاً شما اگر زندگی پیامبر اکرم (ص) یا امامان معصوم(ع) را ببینید در عین اقتدار و صلابت مثلا رسول خدا ، شما می دانید چه اقتداری داشتند یا آقا امیرالمومنین (ع) چقدر نمونه خوبی هستند . فکر نمیکنم کسی در اقتدار آقا علی (ع) شکی داشته باشند.
ببینید با فاطمه زهرا (س) چگونه بر خورد می کردند . چقدر اظهار عشق می کردند . انا کنا کزوج حمامة فی ایکة .اصلا تعبیر حضرت است که ما مثل دو کبوتر در آشیانه بودیم . اینقدر اظهار محبت می کردند .مثلا امام خمینی که همه به چشم خود صلابت ایشان را دیدهایم ، استکبار را واقعا به زانو در آوردند ، دیدید که چه جمله هایی برای همسرشان نوشته بودند ، عزیزم ، فدایت شوم ، تصدقت . حتی من در زندگی بزرگان غرب هم بررسی کردم از شکسپیر ،ولتر و از زندگینامه هایشان که واقعا عجیب بود. برخورد آنها با خانمهایشان ، شاید دیگران بگویند اینها هنرمند هستند، سطح عاطفی بالاتری داشتند ،نه ما شخصیت هایی مثل بنا پارت را هم داریم . امپراطور فرانسه ، چه اقتداری داشت ،جزء مقتدرترین انسانهای تاریخ بوده است ولی واقعا عجیب است نامه هایی که به ژوزفین همسرش نوشته است عزیزان بخوانید . مثلا نوشته همسر بی همتایم ، تاثیری که بر وجود من گذاشتی هیچگاه یادم نمی رود یا در یکی از این نامه ها میگوید : ژوزفین من ، در قدرت و شوکت هیچ کم ندارم اما اکنون تنها کسی که می توانم به او تکیه کنم تو هستی ، اینجور تعبیرها را بکار برده است. عزیزان من ، خواهش می کنم این فکر نادرست را از ذهنتان خارج کنید و بدانید اینها زن ذلیلی نیست.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3388
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806188
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...