0 امتیاز
155 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
ویرایش شده توسط zrastegar
سلام خسته نباشيد, من ي بسر دو سال ونيم دارم, خيلي عصبي هستم به خاطري مشكلاتي دارم با شوهرمو و خانواده شوهرم هر كار ميكنه ميزنمش دعواش ميكنم داد ميزنم خيلي ترسو شده بعدشم ميشينم ي دل سير كريه ميكنم

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام
خانه برأی فرزند محل یادکیری مبارزه با هوای نفس،بجه ها متوجه میشن جه وقت ما یه عملی رو از روی هوای نفس انجام میدید و جه وقت نه،مثلا وقتی ما از کودک خودمون عصبانی هستیم،و در اون حالت خشم خودمون رو فر ومیبریم و برخورد درستی رو انجام میدیم ،کودک کاملا متوجه أین مبارزه با هوای نفس ما میشه و تأثیر بسیار ارزنده أی رؤى اون داره.

ما ممکنه از خیلیا مشورت بطلبیم و کمک بخوایم، اما نباید یادمون بره که ما ارزشمندترین گنجینه رو داریم و اون گوهر سخنان اهل بیت علیهم السلام است.
برای بهره وری بیشتر از روایات بیاید واقعا تصور کنیم خودمان در حضور معصوم آن کلام را از لبان مبارکشان شنیده ایم، آنوقت آن حرف به گوش جانمان مینشیند و اثرش را میگذارد.

مثلا در مررد صبر روایت داریم :
 إن لم تکن حلیما فتَحَلَّم اگر صبور نیستی، تظاهر به صبر کن!
بیایید و همین یک روایت را مدتی با ایمان به گوینده اش عمل کنیم تا نتیجه اش را ببینیم.
یک تجربه شخصی:
اگرخیلی زود از دست پسرتون عصبانی میشوید و عکس العمل های تندی با او دارید و دقیقا همانطور که شما گفتیناین عصبانیت های شما کودکتون رو هم عصبی کرده به این روایت امیرالمومنین علیه السلام دقت کنید فرمودند:

 لا أدب مع الغضب تادیب ( کودک) با عصبانیت ممکن نخواهد بود..

و این یک جمله واقعا آبی بود که روی آتش درون شما ریخته میشود . گویی دست ولایت حضرت از پس روایاتشان بر قلب انسان مینشیند و اثر میکند.
یک استاد اخلاق میگفت خیلی در تربیت کودک فرق داره در برابر یک کار بد بچه شما عصبانی بشی و عکس العمل ناخودآگاه انجام بدی که دلت خنک بشه، یااینکه عصبانیتت را کنترل کنی ، غضبت را فرو بخوری ، ولی خودت راعصبانی جلوه دهی تا کودک متوجه بشه کارش اشتباه بوده.
اولی مذمومه و در تادیب بچه بی اثر اما دومی مفید و موثر

من شنیدم خوردن خرما تو افزایش صبر تاثیر داره
زیاد بخورین

وسعی کنید مشکلات بین شما وهمسرتون اینده کودک شمارو خراب نکنه رو اخلاقتون کار کنید خودتون رو اصلاح کنید تا مسائل بین شما وهمسرتون هم رفع بشه خدارو در نظر بگیرید .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1514
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9839811
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...