0 امتیاز
605 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام
همسرم تا دعوامون میشه وقتی خیلی عصبی میشه شروع میکنه گریه کردن و اشک ریختن
به تازگی پوست دستش رو هم میکنه و چنگ میزنه
بعضی اوقات سرش رو به دیوار میکوبه
البته این فقط برا زمانیه که عصبی میشه وگرنه همیشه خوب و مهربون و با محبته...و میدونم خیلی دوستم داره
از این رفتارش میترسم
راهنماییم کنید چیکار کنم؟
چطور یک مرد میتونه گریه کنه اونم اینقد زیاد و مکرر؟
ایا مریضیه روحیه خاصی داره؟
باز تاکید میکنم اگر تو این حال نباشه مرد کاملا ایده الی هست .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این نحوه ی رفتار باید رد طول زمان با تمرین و با کمک شما حل شود. اول اینکه سعی کنید کمتر مساله ای پیش بیاید که او را عصبانی می کند و اگر مشکلی هست از جانب شما که دوستتان دارد نباشد. چون این مساله وقتی تشدید می شود که ناراحتی از جانب کسی باشد که او را دوست میدارد. پس قدم اول نحوه ی رفتار شما و گذشت شماست تا او را به این شرایط نزدیک نکند.
دوم در مواقعی که بسیار با هم صمیم هستید و او با شما رفتار محبت آمیز دارد با او گفتگو کنید و بگوئید که این رفتار شما را ناراحت می کند و برای او نگران می شوید. حس دلسوزی شما برای او انگیزه ایجاد می کند که مساله را حل کند.
سوما به او بگوئید در حالت عادی با خود تمرین کند و به خوش بگوید که دلیلی برای این کارها (خودزنی، گریه و..) وجود ندارد تا این مساله در طول زمان به ناخود آگاه او وارد شود و به او برای کنار گذاشتن این عادت کمک کند. البته گفتن این مساله بسیار ماهرانه باید انجام شود تا به او این حس منتقل نشود که مریضی دارد یا مشکلی دارد که شما می خواهید حلش کنید.
همچنین ورزش هایی مثل شنا و تفریحات سالم با خانواده می تواند به تمدد اعصاب کمک کرده و از تنش ها جلوگیری کند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2172
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9835226
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...