0 امتیاز
131 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
با سلام , پسر نوجوان سیزده ساله ای دارم که بسیار مؤدب و محترمانه رفتار می کند به خصوص نسبت به بزرگترها ادب را همیشه مد نظر دارد,  اما در مواجهه با افراد برای احوالپرسی دچار مشکل میشود و این طور به نظر میرسد که مهارتهای لازم برای برخوردهای اجتماعی را کسب نکرده است , با توجه به این که در دوران بحرانی وحساس نوجوانی قرار دارد من و همسرم سعی داریم به شیوه های غیر مستقیم اورا راهنمایی کنیم و هرگز درمورد خجالتی بودن او کلامی به زبان نیاورده ایم ولی در رسیدن به هدفمان هم که بهبود روابط اجتماعی فرزندمان است زیاد موفق نبوده ایم لطفا مارا راهنمایی بفرمایید که چگونه این مهارت را در فرزندمان بهبود دهیم ؟ ضمنا من و همسرم هردو از نظر برخوردهای اجتماعی در سطح مطلوبی قرار داریم .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
۹- روش برخورد تا حدودی درست است اما گاهی نیاز است پدرش با او صمیمانه ولی صریح صحبت کند و بعضی نکات را خیلی صمیمانه به او گوشزد کند.
اما بنظر میرسد مشکل فرزند شما کمبود اعتماد بنفس و نداشتن تجربه باشد. بهتر است بصورت مخصوص روی این دو مورد او کار کنید.
در مورد اعتماد بنفس باید با روشهای مختلف از جمله تشویق , تعریف در مقابل دیگران و گفتگوی مستقیم به او اعتماد بنفس دهید. او باید در درونش احساس کند که ارزشمند و مفید است. سعی کنید کارهای خوبش را تایید کنید و درمقابل اشتباهاتش تذکری کوتاه کافیست. بنظر میرسد او فرزندی فهمیده باشد پس خیلی صمیمانه به او بگویید که دوستش دارید و میتواند هرجا که احساس کمبود و مشکل کرد روی کمک شما حساب کند. رابطه صمیمانه پدر و فرزند به او اعتماد بنفس و بینش درست از شرایط خودش میدهد. او را به مطالعه تشویق کنید و کتابهای مناسب برای او بخرید بیشتر از گذشته به او توجه کنید. او اکنون تشنه توجه شماست.
اما مهمتر از اعتماد بنفس کسب تجربه است. او در این سن باید در موقعیتهای مختلف قرار بگیرد و انها را تجربه کند تا هم خودش را بهتر بشناسد و هم روشهایی را برای مقابله با شرایط مختلف ازمایش کند. گاهی به او مسیولیت بسپارید و باو اعتماد کنید. اگر اشتباه کرد بگویید تجربه کرده است و از ان استفاده کند. سعی کنید شرایطی برای تنها بودن او با جمع های مختلف هم سن ایجاد شود. مثلا ورزش یا تفریح یا...
مثلا به او کار اداری غیر مهم دهید تا انجام دهد یا خرید کند یا برای انجام کارهای پدرش کمک کند. این مسیولیتها اورا به ابعاد مختلف روحیات و تواناییهای خودش اگاه میکند تا بتواند بهتر از انها استفاده کند.
شما با این روشها فقط در بهبود روابط اجتماعی او تسریع میکنید. کاری که بخودی خود از جامعه خواهد اموخت و نگران کننده نیست.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 247
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9797199
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...