0 امتیاز
266 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام.شوهری دارم که بسیارتابع حرفای خانواده خود هست به طوری که بیشتر حرفای من را اشتباه میدونه،حتی اگه به نفعش باشه.وحاضربه  جدایی  واستقلال مکانی از خانوادش نیست،این موضوع باعث بحث ودعوا بین ماست.لطفا راهنمایی کنید.باتشکر.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام

در مورد اینکه می‌گویید تحت تاثیر خانواده‌اش هست و حرف آنها را به عنوان حرف خودش می‌زند، باید دید علت چیست؟ آیا کلا دهن بین و استقلال فکری ندارد؛ یا اینکه مستقلا می‌تواند تصمیم بگیرد اما به آنها اعتماد زیادی دارد و به همین خاطر حرفشان را بدون چون و چرا قبول می‌کند؟

اگر دهن بین باشد، کار شما یک خورده مشکل‌تر است. اما به هر حال هر کدام که باشد کاری که شما بهتر است انجام بدهی این است که علاوه بر قلبش، تدریجا اعتمادش را به خودت جلب کنی، به طوری که احساس کند اگر با تو مشورت نکند ضرر خواهد کرد؛ به این معنی که اگر می‌خواهی نظرش را – که متاثر از حرفهای خانواده‌اش هست- رد کنی، تنها در صورتی مخالفت کنی که دلیل خوبی داشته باشی؛ وگرنه اگر صرفا برای اینکه با حرفش مخالفت کنی چیزی بگویی، او فکر می‌کند از روی حسادت نسبت به خانواده‌اش این حرفا را می‌زنی و بیشتر به تو بی اعتماد می‌شود.

بنابراین هیچوقت به صرف اینکه حرف خانواده‌اش را گوش می‌کند، با او مخالفت نکن؛ چون حساس می‌شود و در موضع مقابله قرار می‌گیرد و اگر حرف درستی هم بزنی رد می‌کند.

 

 

خلاصه اینکه اگر با درایت و منطق و دور از احساس برخورد کنی و یک خورده دندان روی جگر بگذاری و با حرفایشان صرفا به دلیل اینکه یک طرفه تصمیم گرفتند مخالفت نکنی، تدریجا میتوانی اعتماد شوهر و خانواده‌اش را به عنوان فردی که می‌توانند از نظراتت استفاده کنند به دست بیاوری و در نتیجه نبض زندگی مشترک آینده را به دست بگیری.

اما اگر به عنوان اینکه می‌خواهی حقت را از آنها بگیری که سوارت نشوند، دست به مخالفت بی دلیل و غیر منطقی بزنی، دودش در چشم خودت و زندگیت خواهد رفت.
در ضمن یک نکته اساسی که همسر شما بهتر از شما به مسائل اقتصادی واقف است شاید با جدایی نتواند بار مسائل مادی را تحمل کند شما اززاویه دید زنانه به همه موارد نگاه میکنی ودوست داری جداشوید ولی همسرت بعنوان یک مرد به همه زوایا نگاه میکند وبا در نظر گرفتن شرایط تصمیم به جدایی از خانواده اش نمی گیرد تابع همسرت باش وتا جایی که میتوانی یارش باش نه بار
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 3531
بازدید دیروز: 1527
بازدید کل: 9806331
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...