0 امتیاز
834 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
32سالمه و ده ساله ازدواج کردیم.هر دو معلمیم.از اول من و تو در خونه نداشتیم   کل حقوق من در خانه خرج میشد.چون اگه نمیکردم زندگیمون پیشرفت نمیکرد و در ضمن مادرم میگفت نباید من و تو باشه.از سال قبل ماهی 150برا خرج لباس  و ....برام تعیین کرد.از عید پیش کردش 170تازه گفت همه خرجهات با این پول باشه اعم از پول کرایه برا رفتن به مدرسه برا روزهایی که با خودش نمیرفتم.الن میخواد بکنه 200.توجه کنید که اون مبلغ خرجی رو تعیین میکنه نه من... البته هر پولی از خرج خونه که دستشه بمونه پس انداز میکنیم.ولی من ناراحتم که اون قدر فداکاری منو اصلا نمیدونه و اصلا این رو فداکاری نمیدونه میگه مگه من پول رو برا خودم خرج میکنم من فقط مدیریت میکنم!!! و دوم خودم تعیین کننده هزینه هام نیستم با وجودی که درامد دارم...سوم اینکه قدرم رو نمیدونه
من از این عصبانیم که اصلا در نظر نمیگیره و انگار این حق رو به من نمیده که خودم تعیین کنم چقدر از پولم برا خودم باشه...حال انکه اونم واقعا پول رو برا زندگیمون پس انداز میکنه....اگه من از ماهیانه کم بیارم نن دیگه نمیدم بهت خودت بای. بتونی خرج و دخلت رو مدیریت کنی....میدونید اون میترسه که اگه پول زیاد دست من باشه به اسراف مبتلا بشم و میخواد منو کنترل کنه ولی راه اشتباهی میره.
یه بار که دعوامون شد کارتو پس داد با دعوا و منم دو سه رو نگه داشتم و گفتم که با مشاور صحبت کردم و گفته کارت اشتباه بوده این چندسال ....کلی عصبانی شد از این حرف مشاور و بهش برخورد....و فکر میکرد منت گذاشتم...و گفت حالا که اینجوری هستی منتظر عواقبش باش. ...منم برا اینکه دعوا ادامه دار نشه یه جوری سر و تهش رو هم اوردم ولی انتظاراتمو گفتم که من انتظار دارم تو یه فرقی بین من و یه زن خانه دار بزاری....... ولی بعدش هم هیچ چیز ثبتی ندیدم و در درونم از رفتارش ناراحتم ولی چاره ای ندارم چون اگه بخوام خلافش عمل کنم باعث دوری بینمون میشه و مشکلات بوجود میاد....
میخوام منو توجیه کنید که چیزی از دست دادم یا نه؟ و اینکه چه جوری میشه بفهمه که من فداکاری میکنم و از حقوقم میگذرم....
جالب اینه که اگه من سر پوله باهاش بحث کنم بگم کمه و .....اعصابش خورد میشه....
بگید ممبعد باید چکار کنم؟
اگه میخواید بگید که باهاش صحبت کن و بگو من وظیفه ندارم و میخوام اختیار پولم دستم باشه باید بگم امکان پذیر نیست چون بد جوری سر لج میافته ولی اینجوری هم آخه نمیشه بگید چکار کنم؟
اصلا هم راضی نمیشه مشاوره بیاد...
بگید من خیلی ضرر کردم؟ من حتی اگه پولم دست خودم باشه همشو خرج خونه میکنم ولی اختیار ندارم.... خواهش میکنم جوابم و در اسرع وقت بدید .اون بار خیلی طول کشید جوابم رودریافت کنم...
و اگه میشه مشاوره تلفنی داشته باشم چون واقعا نیاز دارم.....

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
28-دوست عزیزشاه کلید یک ارتباط موفق در زندگی مشترک گفتگوی اصولی و بی حاشیه در مورد مسائل است. فکر نکنید اگر در باره ی موضوعات مالی گفتگو کنید یعنی انسان مادی هستید و همسرتان ناراحت می شود. وقتی نارضایتی ها تلمبار می شود و هر کدام روش خود را پیش می گیرید ، آسیب جدی تری به زندگی مشترک تان می خورد.  پس از این که توانستید ارتباطی مناسب با همسرتان برقرار کنید و در این مورد یک گفتگوی اصولی داشته باشید ، می توانید اهداف مالی تان را هم بررسی کنید.
ممکن است مردی نسبت به موضوعات مالی با دید آینده نگرتر نگاه کند و زنی به فکر حفظ ظاهر زندگی باشد. این ها باید در این موارد حرف بزنند. باید عینک پیش داوری ها را برداریم.شاید از دید مردی که همسرش به اقتصاد خانواده کمک نمی کند، همسرش خودخواه باشد، ولی لازم است پیش از قضاوت یک طرفه به دلایل و نگرانی های وی هم گوش کنید. همان طور که شما سعی در بهبود شرایط زندگی دارید همسرتان نیز تلاش می کند با حفظ موقعیت ها، به بهتر شدن زندگی مشترکتان کمک کند. منتها شاید روش و شیوه برخورد هر کدام از شما با دیگری متفاوت است.
 برای رسیدن به هدفی مشترک، مثلا بهبود اوضاع اقتصادی خانواده یا خرید یک وسیله، لازم است هر دو نفربا اعتماد به یکدیگر، به حل موضوع بپردازند. حفظ احترام، لطمه نزدن به اقتدار و اعتبار یکدیگر و ایجاد فضایی امن از دیگر مسائلی است که حائز اهمیت است. به یاد داشته باشید مادامی که همسرتان از لحاظ تأمین منابع مالی در آینده احساس امنیت روانی نکند نمی توانید از او بخواهید در حل مسائل مالی با شما شریک شود. بهتر است برنامه های مالی تان را برای یکدیگر شفافانه توضیح دهید، اهدافتان را عنوان کنید و پس از آن به حل مشکلات بپردازید.
بهتر است زن و شوهر یاد بگیرند به عنوان یک گروه مالی با مسائلی که در زندگی مشترک‌شان پیش می‌آید، برخورد کنند. این ایده به آن معناست که زن و مرد باید در ابتدای زندگی، اهداف‌شان را به طور مشترک طراحی کنند و بدانند از زندگی مشترک‌شان چه انتظاری دارند. آنها باید به طور دقیق هزینه‌های مختلف زندگی مانند اجاره یا خریدن خانه و اتومبیل، تامین مخارج تحصیل بچه‌ها، برنامه‌ریزی برای سفرهای مختلف، هزینه تفریح و گردش‌های خانوادگی و هزینه‌های درمانی  را مشخص کنند و بدانند برای رسیدن به هر یک از این اهداف چه کارهایی باید انجام شود.
 داشتن حساب بانکی مشترک می تواند به همراهی مالی بیشتر کمک کند البته این حساب به این معنی نیست که هر کدام از همسران نمی توانند هیچ پولی را برای خود داشته باشند بلکه می شود بخشی از درآمد را در حساب مشترک گذاشت و بخشی را در یک حساب فردی.زن و شوهر می توانند باهم قرار بگذارند که چیزهایی که بعد از تشکیل زندگی و به کمک هم به دست می آورند را به نام هر دو کنند. این قرارها به صورت اجبار نباشد اما یک قول و قرار زن وشوهری است که با رعایت آن هر دو احساس بهتری دارند. با این مطالب من به شما اطمینان میدهم که ضرر نکردیددرزندگی مشترک به هیچ عنوان حساب من یا تو نداریم.بهترین راه حل برای شما این است که با همسر خود به طور شفاف وبا مهربانی صحبت کنید وبه ایشان بگویید که من هم دوست دارم در زمینه اقتصادی همفکری کنم .دوست دارم شما با من در این زمینه ها مشورت کنیدوبا هم به تفاهم برسیم.موفق باشید
توسط
خانم مشاور شاید نتوانستم همه چیز را کامل بنویسم ولی در مورد مسایل مالی رابطه ما همانگونه است که شما نوشته اید یعنی اینکه هر چیزی که پس انداز میکنیم هر دو با هم در مورد چگونگی خرج کردنش همفکری میکنیم یعنی شوهرم از من میخواهد که نظر بدهم.و اینکه من یقین دارم که شوهرم قصد سواستفاده از من را ندارد و اگر گاهی من از روشش خوشم نمی اید برای این است که او به فگر اینده ماست و هیچ پولی را نمیخواهد برای خودش بردارد و یا ....مثلا اگر خودش بارها گفته دوست دارم برات فلان ماشین را بخرم ...و یا اینکه میدامم مثلا اگر ملکی را بخریم ممکن است خودش بگوید به نام تو باشد ....
اما در طول زندگی من دوست دارم که این را بداند که آنچه من انجام میدهم و پولم در اختیار خانواده است از سر لطف من است نه وظیفه....اینکه بدان د برای پیشرفت زندگیمان عملکرد من نقش موثری داشته و اینکه دوست دارم مقداری که ماهیانه برای خرج های ضروری من تعیین کرده خودم تعیین کنم یعنی مثلا خودم بگویم فلان مقدار برای خانواده فلان مقدار برای خودم.....
آیا اگر این نیازهایی که در بالا گفتم تامین نشود آنقدر مهم هستند که من روش زوم کنم و یا با شرایطی که از زندگیمان توصیف کردم بهتر است به روند قبلی ادامه دهم و  صلاح نیست که تغییر رویه دهم با توجه به برخوردهای شوهرم...؟
آیا با این اوصاف عملکرد من درست بوده؟
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
7- همانطور که قبلا هم اشاره شد بهترین روش برای رسیدن به این هدف گفتگوی مداوم در یک فضای محبت امیز است. این که همسرتان چه فکری میکند و ایا این را وظیفه میداند یا خیر.. خیلی موضوعیت ندارد چون نه کمکی به شرایط زندگی میکند و نه شما میتوانیدبا تغییر رویه طرز فکر اورا تغییر دهید مگر خودش بخواهد. پس بنظر من فعلا باینمساله اصلا فکر نکنید. اما وگر تمام مسایل که ذهنتان را در گیر کرده باو در یک فضای صمیمانه بگویید و شاید نامه بنویسید تاثیر بسیار بهتری خواهد داشت.شما باید تمام مسایل را با جزییات کامل و بیان اعتمادتان باو و... بازگو کنید تا او بفهمد هدفتان از این بحث برخورداری مالی بیستر نیست.شاید اوهم چنین فکری در مورد شما میکند و از لین که شما برای مسایل مالی بحث میکنید دلگیر باشد. پس بهتر است شفافاو صمیمانه گفتگد کنید. پیشنهاد من گفتگوی نوشتاری است. در مورد اختیار نیز میتوانید صریحا از او بخواهید مبلغ را هر ماه خودتان تعیین میکنید و از خود او هم نظربپرسید بگویید بنا به شرایط ممکن است گاهی 200 و گاهی 500 هزینه نیاز باشد. از او بخواهید در این مورد بشما اعتماد کند و پس از  دو یا سه ماه اگر حس کرد شما اسراف میکنید باهم در موردش دوباره صحبت خداهید کرد. خیلی شفاف و صریح بخواهید اعتماد کند و ببیند ایا شما خرج نادرست میکنید یا خیر. شما نیز سعیکنید اعتمادش را جلب کنید. بطور کلیگفتگو در تمام موارد بصورت محبت امیز و اصلاح گونه موثر خواهد بود.
0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
پرسشگر عزیز

 

برای ارتباط با مشاور محترم، لطفا شماره تلفن همراهتون رو که بهتر است نرم افزار تلگرام فعال داشته باشد را در اینجا قرار دهید تا شماره مشاور محترم را برایتان ارسال کنم.

 

شماره شما تنها برای مدیریت سایت قابل مشاهده خواهد بود.

 

موفق باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 523
بازدید دیروز: 1472
بازدید کل: 9798947
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...