0 امتیاز
136 بازدید
در قرآن ، حدیث توسط
سلام. اگر از فردی پرسیدیم که اعلم کیست و او مرجعی را معرفی کرد اما بعدا شک کردیم که آن فرد با بررسی توان و علم و دروس همه مجتهدین این نظر را داده یا اینکه صرفا بین چند مجتهد محدود ، نظر داده آیا میتوان به اعلمیت مجتهد معرفی شده توسط او معتقد شد یا نه?ممنون

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شهادت دو فرد عادل و اهل خبره بر صلاحيت و جامع‌الشرايط بودن مجتهد براى جواز تقليد از او کافى است و تحقيق از افراد ديگر لازم نيست.

 احراز اجتهاد و اعلميت مرجع تقليد به وسيله امتحان يا تحصيل يقين ولو از شهرت ‏مفيدِ علم يا اطمينان، يا با شهادت دو نفر عادل از اهل خبره صورت‏ مى‏گيرد.
 راههاى به دست آوردن فتواى مجتهد عبارتند از:
 1. شنيدن از خود مجتهد
 2. شنيدن از دو يا يک فرد عادل‏
 3. شنيدن از يک نفر مورد اطمينان‏
 4. ديدن در رساله مجتهد، در صورتى که رساله وى مصون از اشتباه باشد.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 695
بازدید دیروز: 1685
بازدید کل: 9794303
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...