0 امتیاز
118 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
دختری 3ساله دارم وپسری 4ماهه .دخترم وقتی با دوستاش بازی میکنه همه چیزو برای خودش میخواد.راهنمایی کنید لطفا

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
این رفتار به جهت حس تملک است که درکودکان سه ساله وبیشتر از آن به وجود می آید که طبیعی به نظر می رسد وتا سنین 5یا6سالگی وجود دارد وبه مرور کمتر می شود وکودکان راحت تر باهم بازی می کنند.
با توجه به اینکه کودکان در این سن دوست دارنند بیشتر والدین را خرسند کنند،زمینه برای آموزش اشتراک وایجاد روحیه ایثاروفداکاری فراهم است.
هرگز نکوشید این حس را درفرزندتان را از بین ببرید.برایتعدیل آن می توانید راهکارهای ذیل را استفاده کنید:
1.قانونی وضع کنید که چندعدد از اسباب بازی هایش مختص به خودش باشد وبه دیگران ندهد به هیچ وجه .
چرا که نفس وجود این قانون به این معنا خواهد بود که پس وسائل دیگر را می توانند دیگران استفاده کنند
2. اورا تشویق کنید که برخی از اسباب بازی هایش (بجز موارد اختصاصی) را با شما به اشتراک بگذارد.اووسایلش را راحت تر در اختیار والدین قرار می دهد .زیرا اطمینان دارد که از آنها محافظت می کنندواسباب بازی هایش را به او برمی گردانند.
3. شما نیز برخی از وسایل خود را مانند ماشین حساب ، ساعت ، موبایل و... را برای لحظاتی (البته با نظارت خود) در اختیار او قرار دهید .
4. شراکت خود با دیگر اعضای خانواده را برایش به نمایش بگذارید .
5.بکوشید برخی از کارهای ساده را در آشپزخانه (پاک کردن سبزی. جاتبجایی سفره و..) ودیگرکارهای منزل (نظافت وجمع وجور کردن منزل،لباسها و...)را با مشارکت او انجام دهید تا آموزش عملی اشتراک باشد.
6. از او بخواهید تا پیش از آمدن مهمانها اسباب بازی هایی که مایل است ، در اختیار همسالان قرار دهد، جدا کند(به او اطمینان دهید که دوستان او اسباب بازی ها را با خود نمی برد تا نگران نباشد. وبگویید اگر آنها خواستند چنین کاری را انجام دهد شما به آنها اجازه نمی دهید)
7. بازی نوبتی با اسباب بازی ها را به او بیاموزید (درصورت عمل به گفته شما در مورد رعایت نوبتی استفاده از اسباب بازی ها ) او وهمسالانش را مورد تحسین وتشویق (مثلا با خوراکی) قرار دهید .
8 .برای تقویت حس مشارکت سعی کنید اسباب بازی های دونفره (که لازم است دو نفر باشند تا بازی انجام شود ) در اختیار او قرار دهید تا حس مشارکت او تنقویت شود .
9. به او چند عدد مثلا خوراکی بدهید تا با همسالان خود تقسیم کند (تقویت حس مشارکت )
10. درصورت ایجاد تنش با همسالان به جهت این رفتار .بهترین سازکار بازدارنده محرومیت موردی وموقت از دیدار آنان است
.تذکر : به یاد داشته باشید فرزندتان را درمقابل آنان مورد تنبیه قرار ندهید چرا که موجب بروز لجاجت وتحقیر شخصیت او می شود.
موفق باشید
برای دانستن بیشتر در مورد تربیت فرزند می توانید از کتابهای نسیم مهر نوشته آقای حسین دهنوی استفاده نمایید.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 100
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835393
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...