0 امتیاز
297 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
به جز مسئله ی حیا چه علت هایی دیگری وجود دارد که خانم ها از برقراری ارتباط همسر و غریزی اجتناب می کنند ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خانم هایی که تجربه ای با جنس مخالف نداشته اند و سعی داشتند که عفت و پاکدامنی شان را حفظ کنند ، ممکن است که در اوایل استرس و اضطراب و حیا داشته باشند ولی این چند روزی بیشتر طول نمی کشد . اگر از این بیشتر طول کشید در اینجا دیگر مشکل حیا نیست . ممکن است که مشکل روحی و روانی باشد . ازدواج هایی که از نظر سنی غیر عادی هستند معمولا دچار این مشکل می شوند یعنی ازدواج آقا بیست و هشت ساله و خانم پانزده ساله . گاهی فاصله ی سنی مناسب است ولی ازدواج تحمیلی بوده است . یعنی آقا را بر خانم تحمیل کرده اند و حالا که آنها باهم ازدواج کرده اند خانم با آقا ارتباط همسری برقرار نمی کند زیرا به او رغبتی ندارد و او را دوست ندارد. گاهی آقا در ارتباط اولیه خود با همسرش یک رفتار عجولانه و شتابزده داشته است و با این رفتار ، خانم دچار استرس و مقاومت روانی می شود . آقایان نباید رفتار شتاب زده در برقراری ارتباط همسری داشته باشند . آقایان ابتدا باید به همسرشان امید بدهند و از نظر عاطفی به همسرشان محبت کنند و به همسرشان دلگرمی بدهند . ممکن است که منشار روحی و روانی داشته باشد . ممکن است که این خانم پدر ستمگری داشته اند و این آقا همسرش را می زده واین دوران کودکی در ضمیر خانم ثبت شده است و یک تصویر بدی از مرد در ذهن این خانم جای گرفته است . این بچه ها معمولا ازدواج گریز می شوند ولی بعضی مواقع خانواده با اصرار او را وادار به ازدواج می کنند . علت دیگر این است که بعضی خانواده ها در تربیت افراط می کنند . مثلا بعضی پدر و مادرها برای اینکه دخترهایشان با جنس مخالف ارتباط برقرار نکنند او را بشدت از جنس مخالف می ترسانند. این در ضمیر ناخودآگاه او می ماند و هنگام ازدواج از همسرش می ترسد و احساس گناه می کند . ما نباید در تربیت افراط بکنیم و دائم بگوییم که این ارتباط گناه دارد . گرایش به جنس مخالف غریزی است و خدا قرار داده است .ما باید به فرزندان مان بگوییم که این غریزه محدودیت دارد و باید در مجزای خودش قرار بگیرد. گاهی ممکن است که اختلال جنسی باشد . مثلا اختلال میل جنسی کم کار یا انزجار جنسی ، اینها غالبا هورمونی است و درمان دارد . این خانم می تواند مشاوره کند. من مراجعه کننده ای دارم که هفت سال است که ازدواج کرده اند ولی خانم هنوز دوشیزه است . اگر مشاوره بتواند به شما کمک می کند و اگر نتواند شما را به متخصص مربوطه ارجاء می دهد . باید اطلاع رسانی بیشتر بشود . خیلی از مراکز خودشان مراکز مشاوره دارند . مشکلات روانی چون بروز خارجی ندارد کمترمورد توجه قرار می گرد برعکس بیماری سرماخوردگی که باعث تب و سردرد می شود. باید بحث مشاوره در کشور ما بیشتر جابیفتد .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 415
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835708
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...