0 امتیاز
1.1هزار بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سلام خدمت استاد گرامی،لطفا در مورد بلوغ زود رس دختران،میخواستم بدونم،ممنونم.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
راههای جلوگیری از بلوغ زودرس در کودکان

 

 

به ظاهر شدن علائم بلوغ از جهت فیزیکی و هورمونی در دختران قبل از سن ۸ سالگی و در پسران قبل از سن ۹ سالگی بلوغ زودرس اطلاق می گردد .
؛ بسیاری از پدر و مادرها نگران‌ پدیده‌ ای در فرزندان شان می باشند بە نام بلوغ زودرس و این کە می ‌خواهند بدانند با این پدیده چگونه باید برخورد علمی و درست داشته باشند.

ابتدا این کودکان بلندتر از هم سن‌ های خود می باشند ‌ولی بە ‌دلیل بلوغ زودرس، ‌در نهایت قد کوتاه‌ تری در‌ ‌بلوغ خواهند داشت.

چرا‌ ‌بلوغ زودرس مهم است؟‌

بلوغ زودرس از دو جنبه اهمیت بسیاری دارد؛ جنبه اول، سبب ایجادکننده است که پزشک متخصص با انجام آزمایش‌های لازم و پیگیری‌های منظم و دقیق کودک، طی مدت طولانی بە‌دنبال سبب ایجاد آن می گردد و جنبه دوم، اثر بلوغ زودرس بر رشد قدی و روانی کودک است‌. ‌همچنین کودکان مقابل استرس‌های زمان‌ ‌جوانی قرار می‌گیرند و نمی‌دانند چه کار باید بکنند . آنها از نظرجسمی‌ ‌تظاهرات بلوغ را دارند ولی تجربه کافی ندارند.

آیا لازم است بلوغ زودرس درمان شود؟

هنگامی ‌که بلوغ در سنین پایین آغاز شود، رشد قدی کودکان بیشتر می‌ شود و بە نسبت کودکان هم سن خود، قد بلندتری خواهند داشت ولی پس از ۲ یا ۳ سال رشد قدی متوقف می ‌شود و آن ها در نهایت، بزرگسالان کوتاه قدی خواهند شد. از نظر شکل فیزیکی و ظاهری بدن نیز ممکن است مشکلاتی دیده ‌شود. بە علاوه، از نظر روانی نیز این کودکان دچار مشکلات زیادی خواهند شد.
بنابراین درمان باید بسیار زود آغاز شود (قبل از سن استخوانی ۱۲ سال برای دختران و ۱۳ سال برای پسران)‌. درصورت موفقیت، پزشک درمان را تا رسیدن کودک بە سن طبیعی بلوغ ادامه می ‌دهد و سپس قطع می ‌کند تا بلوغ بە‌ طور طبیعی و در سن طبیعی پیش رود.

آیا می توان پیشگیری کرد؟

راه حل پیشگیری از بلوغ زودرس بە تغذیه و توجه بە رشد مناسب فرد بستگی دارد. والدین باید از چاقی مفرط فرزندان شان پیشگیری کنند و بە هیچ وجه مرغ و تخم مرغ ماشینی و فراورده های هورمونی را بە خصوص بە دختران خود ندهند. آمپول های تزریقی برائ جلوگیری از بلوغ زودرس نیز بسیار مضر می باشند و استفاده از آن بە هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. همان طور کە مصرف داروهایی کە ممکن است منجر بە بلوغ زودرس شود نیز اصلا مناسب نیست. والدین باید مراقب باشند با دیدن علائم اولیه اگر لزومی بە درمان بود حتما درصدد درمان برآیند.

نکته مهم این است که هوش این کودکان‌ ‌طبیعی و حتی در مواردی بالاتر از کودکان هم‌سن است.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 923
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836216
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...