0 امتیاز
231 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من از ترس اینکه غسل واجب داشته باشم و به فرزندم شیر بدهم از شوهر فاصله می گیرم و به نیازهای ایشان پاسخ نمی دهم . راهنمایی بفرمایید .

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
وقتی زن و مرد با هم ارتباط برقرار می کنند ، در فقه ما وجوب فوری ندارد که غسل کنند . غسل فی نفسه مستحب است ولی زمانی که عبادتی واجب باشد غسل هم واجب می شود . مثلا ارتباطی برقرار شده است ولی زن و مرد نیازی به خواندن نماز ندارند و ساعت ها تا نماز صبح مانده است ، در اینجا غسل واجب نیست ولی مستحب است . البته توصیه می شود که زن و مرد بلافاصله بعد از ارتباط غسل کنند زیرا این ارتباط باعث عفونت های زنانه می شود بخاطر همین این توصیه بهداشتی هم هست . خوب است که بعد از ارتباط مثانه تخلیه بشود ، بدن شسته و غسل انجام بشود. در فقه ما بعد از ارتباط خوردن ، آشامیدن و خوابیدن مکروه است ( مکروه کاری که بهتر است انجام نشود ) برای از بین رفتن این کراهت باید وضو گرفت . در مورد شیر دادن کراهتی گفته نشده است . اگر مادری بعد از ارتباط اکراه در شیر دادن دارد و دوست دارد که بچه ی معنوی داشته باشند ، گمان می کنم با وضو گرفتن مشکل حل بشود . بچه شیر دادن عذری برای مادر بوجود نمی آورد و اگر خانم به نیازهای همسرش پاسخ ندهد در وظیفه اش کوتاهی کرده است .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

13 نفر آنلاین
0 عضو و 13 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1454
بازدید دیروز: 2746
بازدید کل: 9834508
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...