0 امتیاز
223 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
آیا کمک کردن به خانم در بچه داری ، محبت ایجاد میکند ؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
خیر یک باری را از دوش خانم برمیدارد . چون اصلا یکی از مشکلات بعد از زایمان ، کولیک نوزاد همان نفخ نوزاد است که بچه تا حدود چهارماه جیغ میزند . گریه میکنید . نیاز به حرکت دارد نیاز به آرامش دارد . پشت بچه را بمالید ، این ها را نیاز دارند . بچه های چهار ماهه دستگاه گوارششان تکامل پیدا میکند ، روده ها و معده بزرگ میشود ، بچه درد میکشد ، لذا گریه های عجیب و غریب دارند و مادران جوان نگران میشوند و معمولا بعدازظهر و شبها دو ساعت جیغ میزنند و بعدا آرام میشوند که مادر تعجب میکند . خوب این ها نیاز به کمک دارند . اگر همسر کمک بکند و همت کند باری را از دوش مادر بردارد . بچه بیدار خوابی دارد ، نوبتی کنند . اگر مادر استراحت کند میتواند به همسرش برسد ، نیازهای عاطفی و غریزی همسرش را برآورده کند. و خانم ها مطلب را به آقایان بگویند . در مسئله عادت ماهانه هم گفتیم ، خانمها باید مطلب را به همسرشان بگویند . آقایان هم علم غیب ندارند . حالاما اینجا داریم میگوییم . آقایانی که مخاطب ما هستند میدانند و آقایانی که نمیدانند خانمها به آنان بگویند .

من معتقدم اگر خانمی که خدا به آنها فرزند داده است ، اگر برنامه ریزی کنند ، نظام زندگی آنان بهم نمیریزد . باید برنامه ریزی داشته باشند . با برنامه ریزی صحیح ، میتوانند به همسرشان برسند ، به ظاهرشان هم برسند . گاهی شیر دادن بچه مادر را غافل می کند البته جمع کردن همه این ها سخت است ولی پیامد خوبی دارد . به ظاهر خودشان برسند . کتابهای بارداری خارجی و داخلی در کشور ما خیلی زیاد است . کتابهای مربوط به بارداری و زایمان چه توصیه هایی در آنجا میشود. ولی متاسفانه خانم های ما توجهی به رژیم غذایی بعد از زایمان نمیکنند . این خیلی مهم و موثر است ولی توجهی ندارند و حرکات ورزشی در کتابها یا تصاویر آورده اند . خانمها میتوانند اضافه وزن را کمتر کنند . تناسب اندام پیدا کنند. چربیها در ناحیه شکم آب میشود و ازبین میرود و اگر این تمرینها را در کتاب جدی بگیرند در کمتر از دو سه ماه به وضع قبلی خودشان برمیگردند. و یک همسر مطلوبی میشوند . اگر جواب کلی دادیم این است که خانم غرق در بچه شده است و بچه هوو آقا میشود خانم هم نمیرسد و من هم به خانم محبت نمیکنم.
 با وجود گذشت هفت ماه ، هنوز خجالت می کشم لفظ مامان و بابا را ، برای پدر و مادر همسرم بکار ببرم و به همسرم بگویم دوستش دارم . در حالیکه آنها این را نمی پسندند . را ه کاربگویید .
اگر ما در انجام دادن اعمال منفی و گناهان خجالت بکشیم و حیا کنیم خیلی خوب و پسندیده است و چقدر هم تأکید شده است . امام صادق (ع) میفرماید : حیا و ایمان هردوهم ردیف هم و همدوش هم هستند اگر حیا برود ایمان میرود . اگر آدم از خدا خجالت بکشد و گناه انجام ندهد خیلی خوب است و این حیاءعقل است . اما در مواردی که آقا خجالت میکشد که بگوید مامان و بابا این یک امر مثبت است و این حیاء جاهلانه است که چیز جالبی نیست . بیایید سعی کنید با یک القاء تدریجی مشکل را از بین ببرید . این حیا جاهلانه شما غیر از اینکه سردی ایجاد میکند و شما هفت ماه است که نتوانسته اید ارتباط عاطفی برقرار کنید . همسر شما دلسرد میشود البته اگر لفظ مامان با با را نگوییم خیلی اشکال ندارد ولی به همسرشان که نمی گویند دوستش دارد خیلی بد است وسردی ایجاد میکند و این کمرویی یک اختلال روانی است و جلوی رشد و شکوفایی استعدادهای شما را میگیرد . یک جورهایی ناتوانی و معلولیت های اجتماعی را برای شما بوجود می آورد . طرف جسمش سالم است ولی معلول است . با یک القاء تدریجی مثلا شما به همسرتان دوستت دارم نمی گویید ف احتمالا دست هم نمیدهید ، از آن شروع کنید دست بدهید همان مصافحه که کدورت را از بین می برد . از جمله های سبک تر استفاده کنید مثلا من وقتی شما را می بینم خیلی خوشحال میشوم ، من وقتی شما را می بینم آرامش پیدا میکنم ، بعد کم کم بگویید من شما را دوست دارم . مثلا شما برای پدر و مادر گفتید . شما با یک هدیه شروع کنید . یک هدیه برای پدر و مادر بخرید و با یک خط خوش بنویسید : تقدیم به ماد رعزیز . خوب این فضا را درست میکند . آهسته زیر لب بگویید . با القاء این مشکل را حل کنید.
 البته اصراری برای این حرفها نیست . این آقا خودش میگوید دوست دارد بگوید ، خجالت میکشد .و یا نه آقا اصلا کمرویی هم ندارد ، معتقد به این نیست و این را بچه گانه میداند . خانم ها اصرارنکنند ما هم اصرارنمیکنیم . گاهی ما یک چیزهایی میگوییم بعد بین خانم و آقا اختلاف می افتاد من عرضم این است: اگر میخواهد محبت خانمش را جلب کند و محبت بیشتر شود ، این کارها را انجام دهد . تمام بحث هایی که ما تا بحال داشته ایم این ها همه برای ارتقاءمحبت و صمیمیت است تا گام بسوی مطلوب بر میداریم . اگر ما همین چیزهای کوچک را رعایت کنیم چرا بن بست برسیم و دچار افسردگی بشوییم هدف ما ارتقاءاست .
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1010
بازدید دیروز: 3395
بازدید کل: 9846686
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...