0 امتیاز
409 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
دختر من۷سالش هست خیلی زود رنجه وتو بازییها سریع قهر میکنه من باید چکار کنم لطفا منو راهنمایی بکنید

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
زودرنجي در كودكان مي‌تواند عوامل متعددي داشته باشد. بنابراين بدون توجه به عامل زودرنجي نمي‌توان نكته‌اي عرض كرد. با اين حال موارد زير را مطالعه فرماييد، شايد دليل زودرنجي اين كودك يكي از اين موارد باشد :
1. اگر پدر و مادري فرزند خود را پر توقع بار بياورند،‌ به مرور زمان، اين كودك در مقابل مخالفت‌هاي والدين خود كم صبر مي‌شود و دچار زود رنجي مي‌شود. بنابراين والدين بايد نسبت به برآورده‌ كردن خواسته‌هاي كودك خود، قاعده مند عمل كنند و به خواسته‌هاي غير منطقي و بيش از حد كودك پاسخ منفي بدهند.
2. يكي ديگر از دلايل زود رنجي در كودكان، نياز مبرمي است كه برخي آنها به تاييد شدن از سوي افراد مختلف به ويژه والدين ، همسالان و معلمان خود دارند. اين حالت در آنها زودرنجي را پديد مي آورد. بايد هم به كودكان راه هاي برقراري ارتباط اجتماعي درست را با ديگران آموزش داد و هم به آنها ياد داد كه هميشه نمي‌توان رضايت همه را به دست آورد، و چه بسا نشود هم كه بدست آورد، مهم اين است كه رفتارشان هميشه درست باشد، همين.
2. زود رنج بودن در برخي كودكان ارتباط مستقيم دارد با پايين بودن اعتماد به نفس آنها. براي درمان زودرنجي آنها بايد تكاليف كوچكي كه از توانشان بر مي‌آيد به آنها داد و سپس آنها را براي انجام درست آن كار تشويق نمود، در ادامه كم‌كم تكاليف را البته متناسب با توانشان جدي كرد و در مقابل انجام صحيح آن دوباره تشويقشان كرد تا در آنها حس اعتماد به نفس شكل بگيرد. وقتي اعتماد به نفس كودكي بالا باشد، در برخورد با ناكامي‌ها زود رنجيده نمي شود بلكه در طول تمرين اعتماد به نفس مي‌آموزد كه گاهي بايد بيشتر تلاش كند تا بتواند از سد مشكلات بگذرد.
3. برخي كودكان از زودرنجي به عنوان روشي مؤثر براي جلب موافقت و تسليم والدين استفاده مي‌كنند. برخي كودكان در طي تعامل خود با والدين كشف مي‌كنند كه براي رسيدن به اهدافشان، دعوا و مرافعه روش كارآمدي در تسليم كردن والدين نيست؛ در حالي كه زودرنجي و ابراز غم و گوشه‌گيري بعد از مشاهده يك پديده نامطلوب موجب مي شود والدين از اين كه كودك خويش را آزرده‌اند احساس ناراحتي كنند و در نتيجه كوشش كنند كارها را بر وفق مراد او انجام دهند. توجه به اين نكته مهم پادزهر زودرنجي كودك است و بعد از مدتي باعث مي شود كودكي كه شرطي شده است از رفتارهاي نابهنجار دست بردارد.
4. كودكي كه زودرنج و بسيار حساس است، معمولاً ارتباطاتش كم است و دوستان كمي دارد. براي از بين بردن زودرنجي و حساس بودن، بايد ارتباطات او را گسترده‌تر سازيم. به اين ترتيب كه مهارت های برقراری ارتباط اجتماعي و گفتگو را تقويت كنيم. هر چه اين‌گونه مهارت‌ها بيشتر باشد تعداد دوستان و ارتباطات او افزايش می يابد و اين حساسيت و زود رنجی كمتر مي شود. كودكاني هم كه خيلي زودرنج هستند و هنگام جواب دادن به سئوال هاي والدين يا ديگران گريه مي كنند، در اين طبقه قرار مي گيرند و بايد ارتباطات درست آنها و مهارت‌هاي برقراري ارتباط را در آنها گسترش دهيم.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

4 نفر آنلاین
0 عضو و 4 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 829
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836122
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...