0 امتیاز
706 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
اگر انسان به رابطه شوهر خود و یکی از کسانی که از نظر شرعی ازدواج با آنها حرام است مثل زن برادر یا خواهر یا.... مشکوک شود و خوف مفسده داشته باشد وظیفه اس چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
با سوءظن، همسرتان را کنترل نکنید!
زمانی که شک در یک رابطه سایه می‌اندازد، کنترل‌گری شروع می‌شود و این موضوع به از میان رفتن احترام و عشق در زندگی مشترک منجر خواهد شد. رفتارهای گذشته یک فرد لزوماً منعکس کننده عملکرد فعلی وی نیست. اگر در حال حاضر مشکل رفتاری بارزی در همسر خود نمی‌بینید و سوءظن شما بیشتر از افکار شما نشأت می‌گیرد، ممکن است که این مسئله ناشی از احساس ناامنی درونی شما و نداشتن اعتماد به نفس باشد. در حقیقت بیشتر اوقات پشت رفتارهای کنترل گرانه، ترس از دست دادن وجود دارد.

همه ما دوست داریم که فرد مورد علاقه‌مان به ما علاقه داشته باشد و برای همیشه با ما بماند؛ اما زمانی که به توانایی‌ها و دوست داشتنی بودن خودمان شک داریم، این تصور در ما به وجود می‌آید که آن قدر خوب نیستیم تا طرف مقابل حاضر شود با ما بماند. در نتیجه بسیاری از رفتارهای ساده همسرمان را دلیلی بر بی‌توجهی وی و دور شدن او از خودمان می‌انگاریم.
اگر این اطمینان وجود داشته باشد که به اندازه کافی خوب و دوست داشتنی و دارای نکات مثبت هستیم که طرف مقابل با ما بماند، دیگر نیازی احساس نمی‌شود که با رفتارهای کنترل گر، فرد مورد علاقه‌مان را مجبور به این کار کنیم.
رفتارهای کنترل‌گرانه نه تنها باعث نزدیک شدن افراد به هم نمی‌شود و شک را برطرف نمی‌کند، بلکه در بیشتر مواقع به صورت معکوس عمل می‌کند و به بی‌اعتمادی بیشتر منجر می‌شود. وقتی فردی دایماً تحت نظر و مراقبت است، احساس فشار می‌کند و چون این احساس فشار، ناخوشایند است به دنبال راه‌هایی می‌گردد که از این تنگنا فرار کند. در نتیجه فاصله می‌گیرد و در ‌‌نهایت آنچه که باعث ترس و نگرانی می‌شد، اتفاق می‌افتد؛ یعنی از دست دادن فرد مورد علاقه‌مان!

شک صحیح را با خود فرد در میان بگذارید
البته گاهی پیش می‌آید که شک افراد درست است و دلایل محکمی در این زمینه وجود دارد. در این گونه مواقع بهتر است موضوع را در فضایی آرام و بدون جنجال با همسرتان در میان بگذارید. اگر با همسرتان برای حل مشکل پیش آمده به راه حل مشترکی نرسیدید، موضوع را با فرد متخصصی مثل یک روان‌شناس یا مشاور خانواده در میان بگذارید و از وی کمک بگیرید. در بیشتر مواقع در میان گذاشتن مسئله با خانواده و دوستان، به دلیل نداشتن تخصص لازم با وجود حسن نیت آن‌ها، به مشکلات اضافه می‌کند.
دور کردن افکار منفی از خود، توجه به توانمندی‌های خود و دوست داشتن خود، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و توجه به همسر و داشتن رابطه موثر با وی، نکاتی است که با عملی کردن آن‌ها می‌توانید آرامش را به خود باز گردانید. در صورتی که برای دستیابی به هر کدام از موارد بالا مشکلی داشتید، مطالعه کتاب‌های مربوطه و صحبت با یک روان‌شناس قطعاً کمک کننده است
توسط
نظر مشاور در این زمینه چیست؟ چنانجه صحبت مستقیم و بدور از جنجال موثر نباشد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1308
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9836601
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...