0 امتیاز
148 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
سلام.من دوقلو دختر دارم دوسال و نیمه.میشه درمورد چ جور صحبت کردن بابچه ها بیشتر حرف بزنین
آیا هرموقع هرخواسته ای داشتن باید خواستشون رو برآورده کنیم یانه؟
 وقتی یه کار اشتباه رو میکنن چ جوری بهشون بفهمونم که کارشون اشتباهه؟
آیا باهر کار اشتباهشون تنبیشون کنم یانه؟
 اگه بخوام تنبیشون کنم، درچ حدباشه وچ جوری تنبیشون کنم؟
 خیلی ممنون میشم اگه جوابه مطلبامو بدین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
والدین باید تلاش کنند نیازهای دوقلوها را در هر زمان رفع کنند و در هر زمان به نوبت یکی از آنها را مدنظر قرار دهند؛ در مرحله نخست، رفع نیاز قل اول و مرحله دوم رفع نیاز قل دوم را در نظر بگیرند تا احساس تبعیض و حسادت و در نهایت ناکامی در دوقلوها ایجاد نشود.
 هر چند دوقلوها شباهت‌ها و یکسانی‌هایی با هم دارند ولی باید آنها را به عنوان دو انسان متفاوت با علایق، طرز تفکر، باورها و اعتقادات جدا در نظر بگیریم و نیازهای آنها را با تقدم و تاخر صحیح، رفع کنیم.
 تربیت دوقلوها، شبیه به کودکان عادی است ولی به دلیل این‌که شبیه هم هستنند باید به تقدم و تاخر رفع نیازهای آن توجه شود. این تقدم و تاخر در رفع نیازهای دوقلوها، موجب شکل‌گیری شخصیت خاص در آنها می‌شود.
تقدم و تاخر در رفع نیازهای کودکان دوقلو از سوی والدین موجب ایجاد حسادت نسبت به همدیگر در میان آن دو می‌شود؛ اگر مادر نیاز تشنگی یکی از دوقلوها را رفع کند، دیگری به مادر نگاه می‌کند و منتظر می‌ماند و اگر نیاز او دیر برآورده شود موجب حسادت او خواهد شد.
والدین باید نیازهای دوقلوها را همزمان رفع کنند و یا بلافاصله بعد از رفع نیاز اولی، نیازی دیگری را هم رفع کنند تا موجب تبعیض یا نگرش تبعیض‌آمیز در کودک دیگر نشود.
 نکته‌ای که باید به آن توجه کنند این است که دوقلوها از نظر ظاهری شبیه هم و دارای ویژگی‌های یکسانی هستند و به دلیل مسایل ژنتیکی خلق و خوی متفاوتی نسبت به بچه‌های عادی دارند، به طور مثال اگر یکی از دوقلوها دختر و دیگری پسر باشد، نیازهای آنها کاملا متفاوت خواهد بود و والدین نمی‌توانند رفتار یکسانی با دوقلوهای خود داشته باشند.
 
 
 مردم از دوقلوها انتظارهای یکسانی دارند و فکر می‌کنند اگر قلوی اول توانمندی ریاضی بالایی دارد پس قلوی دیگر نیز باید چنین توانمندی داشته باشد؛ این در حالی است که دوقلوها با وجود شباهت، دارای توانمندی و توانایی متفاوتی هستند و والدین باید انتظارات خود را از آنها معقول کنند و توقع یکسانی از آنها نداشته باشند.والدین با توجه به نیازهای فردی دوقلوها، باید سعی کنند همسان با آنها رفتار کنند و انتظاراتشان از دوقلوها یکسان نباشد. دیده می‌شود که در خانواده‌ها برای دوقلوها لباس‌های یکسانی می‌گیرند که این طرز تفکر والدین درست نیست، بلکه والدین باید توجه کنند با هر کدام از دوقلوها با توجه به علایق و استعداد و طرز تفکرشان، چگونه رفتار شود.

کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان
نويسنده: کارن کرکف گرومادا، مری سی هرلبرت
مترجم: آزیتا قدسی راثی
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 483
بازدید دیروز: 2239
بازدید کل: 9835776
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...