0 امتیاز
214 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
شاید عدم موفقیت ها را به حساب اینکه من موفقیتم را به فلانی گفتم و چشمش شور بود، حسادت کرد و این موفقیت دچار خدشه شد بگذارند .در این مواقع باید چه کرد؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
چشم زخم در حقیقت یکی از بحث های جدی است که در فرهنگ همه ملت ها وجود داشته است . اینکه بلافاصله تا وقتی از کسی تعریف می کنند می گویند بزن به تخته و به تخته زدن به عنوان یک فرهنگ عمومی است.شما مثلا در دایرة المعارف آکسفورد هم نگاه کنید می بینید در انگلستان هم رسم دارند به تخته بزنند چون معتقد هستند از این طریق چشم زخم از بین می رود یا انواع روش های مختلف. مثلا از نظر بندی هایی که سر شانه بچه ها می زنند تا انواع چشم هایی که کشیده می شود .در تمدن های مصر چشم زخم ، چشم شوری و تنگ نظری یکی از بحث های جدی است. حسادت یکی از علت های چشم زخم می تواند باشد .در حقیقت ما وقتی امکان دارد از طریق نوع تلقی و نگاه دیگران و احساس شگفتی که در آنها ایجاد می شود دچار آسیب شویم که انرژی درون آنها خیلی انباشته باشد . در حقیقت حالت نفس آنها به خاطر شدت انرژی های منفی از طریق نگاه و رفتارشان به طرف فرد می آید و اگر من این قدر پر ، خالص و نورانی نباشم می توانم دچار آسیب شوم اما همیشه چشم زخم در اثر حسادت نیست ،چشم زخم می تواند در اثر تحسین زیاد و محبت زیاد باشد.یعنی مادری که فرزندش را تشویق می کند می تواند او را چشمش بزند؟ در مورد بچه ها تشویق زیاد می کنند . وقتی تعریف زیاد می کنند می گویند چشمم کف پاش یعنی مبادا من او را چشم بزنم .در حقیقت یک جور تعارف و مقاومت خیلی اندکی در مقابل نفسانیت ما است .تحسین زیاد، علاقه زیاد، حسادت و حسرت و آه چهار علت چشم زخم میباشد .حسادت یکی از علت های چشم زخم است .فکر نکنیم اگر فردی دچار چشم زخم شد حتما حسود است در عین اینکه خیلی وقت ها فکر می کنیم چشم زخم خورده ایم در حالیکه چشم زخم نبوده ، یک توهم بوده است. تاکیدی که داریم این است که در مقابل کسی که حس کردید امواج منفی را سمت شما می فرستد به خاطر نعمتی که دارید آیت الکرسی بخوانید . در مورد فضیلت ویژه این آیه ما به قدری روایت داریم که حتی می فرمایند : اگر افراد می دانستند که فضیلت آیت الکرسی چه قدر است از قرآن چیزی نمی خواندند اِلا آیت الکرسی .دوستان کتاب ارزشمند آیت الکرسی پیام آور توحید را ازحجت الاسلام فلسفی حتما یک نگاه بیندازید زیرا ویژگی های خاصی در این دعای شریف وجود دارد که قطعا می تواند فرد را محافظت ویژه ای کند.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

5 نفر آنلاین
0 عضو و 5 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1342
بازدید دیروز: 3345
بازدید کل: 9798294
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...