0 امتیاز
256 بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط

سلام 24 سال از زندگی مشترکم میگذره مادر سه فرزند هستم دوپسر 23 و 21 ساله ویک دختر 14 ساله. همسرم یک ازدواج مجدد داشته که جدا شده واین مسئله خیلی تو خونه باعث اختلاف شده بوددر ضمن همسرم مواد مصرف میکنه پسر دومم خیلی خوشگذرونه و بیشتر وقتشو با دوستاش هست و فراون دوست دختر داره و مرتب با دخترها با موبایل تو خونه صحبت میکنه تقریباً شش ماه پیش دخترم روی تبلتش وایبرو نصب کرد که اول من مخالف بودم اما بعد سکوت کردم سه ماه پیش متوجه شدم با پسری آشنا شده از طریق دوستای مدرسه و همون موقع من تبلت و موبایلشو ازش گرفتم و اونم هیچ مخالفتی نکرد و قول داد دیگه این کارو نکنه اما باز جند وقت پیش دوباره شماره همون پسرو تو اتاقش روی دستمال کاغذی نوشته بود که من به روش نیاوردم تا حالا هیچ جایی تنها و بدون من نرفته میترسم اجازه بدم حتی برای پنج دقیقه تنها بیرون بره از این موضوع شاکیه (تا زمانیکه اون خانوم از همسرم جدا نشده بود با پدرش خیلی رابطه خوبی نداشت اما الان بهتره ) حس میکنم میخواد با مردها بجنگه همه مردا رو بد میدونه الانم چون من صبحها سر کارم تو خونه تنهاست خیلی نگرانم که باز با تلفن رابطش برقرار باشه و ی وقت بره ببینش و آسیب ببینه من سعی میکنم بهش محبت کنم اما تمایل به محبت از جنس مخالف رو تو وجودش احساس میکنم .میخوام بهم بگین تبلت و موبایلشو بهش بدم یا نه؟ چطوری بهش بفهمونم که نباید با پسر رابطه داشته باشه ؟ (تو خونه بیشتر کارتون و یا فیلمهای سی دی جنگی تخیلی نگاه میکنه) رابطش با برادرهاش خوبه اما اصلاً حاضر نیست اونا ببینه بهش هی کار بگن و میگه پرخاشگری میکنه

ازتون ممنونم بابت اینهمه لطف و محبتی که به ما خانمها دارین

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
بچه ها از بلوغ به بعد متوجه می شوند که یک موجود جنسی هستند. قبل زا آن کاملاً نسبت به این مسئله بی تفاوتند به طوریکه روانشناسان به آن دوران می گویند؛ دوران نهفتگی. قبل از بلوغ دخترها و پسرها اصلاً تمایلی به ارتباط و بازی با هم نداشته و بیشتر گرایش به سمت همجنس و همانندسازی با آن دارند. این دوران، دوران طلایی است که بهترین زمان برای پایه گذاری رفتارهای مثبت است. اما با آغاز بلوغ، ناگهان هیجانات و احساسات بیدار می شود، روابط عاطفی مهم می شود، نوجوان با این واقعیت مواجه می گردد که یک موجود جنسی است و می خواهد این پدیده را بشناسد و چون منابع اطلاعاتی درستی ندارد منابع غلط او را آگاه می کنند؛ رفقا و دوستانی که خودشان هم از پدر و مادرشان این اطلاعات را نگرفته اند و صرفاً دسترسی به نت و ...داشته اند. این اطلاعات بچه ها را گیج می کند به هم می ریزد. اینجاست که من می گویم خانواه باید وارد میدان شود و نقش خود را ایفا کند. خانواده باید پاسخگوی سؤالات جنسی فرزندانشان باشد.

و من معتقدم که این فرصتی است برای اینکه شما با فرزندتان حرف بزنید و در عمق این صحبت هاخانواده ارزش هایش را دقیقاً انتقال می دهد. من می توانم برای دخترم توضیح دهم که چرا اعتقاد ندارم به رابطه قبل از ازدواج. بسیاری از توصیه هایی که ما به دختران و پسران در مورد رفتارشان داریم، برای کنترل انگیزه های جنسی است؛ اینکه در خیابان بلند نخند، لباس این مدلی نپوش، طرز نشستن و حرف زدنت با حیا و متانت باشد و ... یعنی اولاً شأن انسانی ات را حفظ کن و ثانیاً اینکه پیام غلطی را به آدم های اطرافت نده و افراد نادرست را به واسطه این رفتارها به خودت جذب نکن.

- وظیفه اصلی آموزش جنسی به معنای عام آن را بر دوش خانواده است
 شاید بزرگترین خطایی که خانواده ایرانی وشما انجام داد ید این بود که برخی مسئولیت های خود را واگذار کرید. حرف من این است که هرچقدر هم که مدرسه به بچه اطلاعات و آموزش دهد، باز هم مادر و پدر موظفند با بچه هایشان در این خصوص حرف بزنند، توضیح دهند که در بلوغ چه منتظرشان است و اینها همان فرصتی است که از طریق آن به فرزندشان می توانند بگویند اگر با چیز دیگری مواجه شدی یا سؤالی داشتی من هستم؛ از تغییرات جسمی گرفته تا گرایشات، احساسات، تمایلات و چه فضایی امن تر از خود پدر و مادر برای اینکه بتوانند برای فرزندشان با توجه به صلاحدید خود و چارچوب های خانوادگی خود مطالب را جا بیندازند. حداقل این است که خودشان به فرزندشان توضیح دهند و به او بفهمانند که چرا معتقد به این موضوع هستند یا ضوابطی که قبول دارند چیست و بعد بتواند بچه را به آن کنترل برسانند.

در حال حاضر یکی از راه های نجات وضعیت فرهنگی و اخلاقی مان بازگشت به قوت بخشیدن به هویت خانواده است. الان بچه های ما شبیه جامعه اند؛ نه خانواده. بچه ها خیلی شبیه هم شده اند، کنار پدر و مادر که راه می روند با آنها در تضادند. لذا خانواده باید به خودش بیاید. این چه بهانه هایی است که والدین همه چیز را از سیستم مدرسه می خواهند. پدران نقششان به بهانه تأمین اقتصادی کم شده ولی تشنگی عاطفی باقی مانده، تشنگی عاطفی زن خانواده باقی مانده، وشما با مشکلاتی که در خانواده در گیر بودید باید بیشتر مراقب فرزندتون باشید
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

6 نفر آنلاین
0 عضو و 6 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 1087
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9826254
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...