0 امتیاز
75 بازدید
در خانواده(تشكيل،تحكيم،تعالى) توسط
سلام، خسته نباشید
همسرم از نظر تحصیلی و شغلی انسان موفقی است،این شرایط باعث شده که خودش را از همه بالاتر ببیند و همیشه از خودش و کارهایی که انجام داده و می دهد تعریف می کند، چه در جمع و چه وقتی تنها هستیم سعی می کند متکلم وحده باشد،حرف هیچ کسی را قبول ندارد، سر هر موضوعی حتما باید اظهار نظر کند و ایراد بگیرد،البته مادرشان هم این خصوصیت را دارند اما این خصوصیت در همسرم تشدید شده، البته پدرشان  با اینکه همسرم از دو برادرش موفق تر هست آنها را بیشتر تحویل می گیرد، این نحوه رفتار هم روی من تاثیر بد گذاشته هم باعث شده با شوهر خواهرم هم مشکل پیش بیاید و شوهر خواهرم رفتارهای ناهنجار نشان دهد و اوضاع رفته رفته بغرنجتر شود.احساس می کنم به بن بست رسیده ام.این مشکل را چطور می توانم حل کنم؟! ممنون از کمکتان.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام،کبر وغرور یکی از بیماریهای روح است که در صورت پیشرفت،تبدیل به یک اختلال روانشناختی بنام خودشیفتگی میشود،این افراد خودبین وانتقاد ناپذیرند،ازتفاخر وتحقیر دیگران لذت برده،هیچکس را به اندازه خود قبول ندارند بعبارتی عاشق خودشان هستند،اگاه کردن انها به مشکلشان کار بسیار سختی است،مراقب باشید که عزت نفستان در کنار اینگونه افراد اسیب نبیند،تحسین شما به اندازه وبجا باشد نه افراطی،رفتارهای درست وخوبش را تایید کنید واز تحقیرش پرهیز کنید زیرا ارتباط شما اسیب میبیند،اگر بتوانید بصورت غیر مستقیم اگاهیهای اورا درباره اخلاق اسلامی وسلامت روان بالا ببرید(با مطالعه،مشاوره یا معاشرت با افراد سالم)اغلب این افراد علیرغم تکبرظاهری، دچار احساس حقارت کهنه ای از گذشته هستند که بشدت انرا میپوشانند اما نیاز به درمان روانشناختی دارد
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

7 نفر آنلاین
0 عضو و 7 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 2235
بازدید دیروز: 3005
بازدید کل: 9840532
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...