0 امتیاز
478 بازدید
در جهان بینی اعتقادی توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
تفاوت متن عقد ایران باستان با عقد اسلامی

خطبه عقد ایران باستان

داماد :

 #‏به نام نامی یزدان

تو را من برگزیدم از میان ِ این همه خوبان

برای زیستن با تو میان ِ این گواهان

بر لب آرم این سخن با تو

وفادار تو خواهم بود

در هر لحظه هر جا

پذیرا می شوی آیا؟#

 

عروس:

 #‏پذیرا می شوم مهر تو را از جان

هم اکنون باز می گویم

میان انجمن با تو

وفادار تو خواهم بود

در هر لحظه هر جا#

 

آیا تفاوت عقد اسلامى را میدانید؟!

 

آخوند از طرف عروس میگه:

 

{اَنکَحتَک َو زَوَجتَکَ نَفسی اِلی صِداقِ ِ المَعلوم}

 

 عروس به داماد ميگه:

 #‏ در برابر پول معینی که به من می دهی خود را در اختیار تو قرار می دهم#

 

واقعا اعراب چه به روز ما آوردند؟؟؟؟؟؟

 

این مطلب در گروهی مطرح شد....

 

منبع هم نداشت.....

نیاز به رفع شبهه و جواب دارد.تشکر

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
سلام. مطمئنا ، ازدواج ، يك پيمان حقوقى سنگين و جدى است. و نه جلسه مشاعره. مشاعره و ملاعبه و هنر و زيبايى ها همه در جاى خود محفوظ و مورد تاكيد. ولى هيچ معاهده حقوقى ، كه تكاليف و حقوق متعددى را در آن به طور عام ( مسائل حتمى در دين كه مترتب بر ازدواج است ) و چه شرايط خصوصى ( كه هر آنچه عروس من نظر داشته باشد ميتواند شرط كند و فقط خلاف شرع نباشد ) ، بر طرفين و خصوصا مرد ، شرعا و قانونا قطعى ميگردد ، جاى بازى و مشاعره نيست.

 

صداق ، يا مهريه ، را خدا ، از حقوق زن قرار داده ، تا مردان هوس باز و بى مسئوليت ، كمتر با نيات ذواقانه ، دختران مسلمان ما را بدبخت كنند. مردم اسير تعارفات نشوند و طبق دستور دين ، مهريه تعيين كنند. البته با توصيه به خفيف گرفتن آن.

 

 

ترجمه هايى هم كه از عقد عنوان شد ، تماما غلط بودند. بحث در اختيار و غيره نيست. انكحت ، يعنى عقد ازدواج با تمام قرارها و شرط هاى عام و خاصش را پذيرفتم.
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

10 نفر آنلاین
0 عضو و 10 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 854
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9826021
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...