0 امتیاز
8.8هزار بازدید
در فرزندآوری ، فرزندپروری توسط
راهکار جهت از جیش گرفتن کودک

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
من معتقد نیستم تمام بچه ها با یک روش می توانند از پوشک گرفته شوند. اتفاقا برعکس، هر بچه ای روش اختصاصی خودش را دارد و زمان اختصاصی خودش را. نمی شود برای همه نسخه ای واحد پیچید. نمی شود به همه گفت در فلان زمان بچه را از پوشک بگیرید و این مقدار زمان صرف کنید. چرا که هر کدام از بچه ها توانایی های متفاوتی دارند. شاید بچه ای در دوسالگی آماده باشد، اما بچه ی دیگری دو سال و هشت ماهگی این آمادگی را کسب کند و پیش از آن، اصرار مادر فقط تشویش خاطر خودش و کودک را به همراه داشته باشد و البته مقاومت کودک را نسبت به از پوشک گرفتن.

برای همین است که تاکید دارم راحت بودن یا سخت بودن این مقوله، کاملا به درایت و دقت مادر ارتباط دارد. برای کودکی که در سه سالگی آماده می شود، دو سالگی یا نتیجه نمی دهد، یا با مشقت و سختی بسیار، بعد از اعصاب خردی زیاد مادر و استرس فراوان کودک محقق می شود.
عده ای می گویند بچه را یکدفعه باز کن و دیگر به هیچ وجه پوشک نکن تا یاد بگیرد و دوگانگی ایجاد نشود. عده ای هم بر عکس، گاهی بچه را باز می گذارند و گاهی او را می بندند و البته شاید کار خودشان را سخت کنند.
ولی این مورد اموزش یابد تدریجی باشد .
 از روزی که تصمیم گرفتید ، به یکباره پوشک را باز نکنید با فاصله ی زمانی کاملا منظم، پوشک را از پایش باز کنید . او را دستشویی ببرید . کارش را که انجام داد برایش دست بزنید و خوشحالی کنید. او را بشورید البته با دقت که از اب زده نشود ووسواس هم بخرج ندهید و دوباره پوشک کنید .

تاکید می کنم با فاصله ی زمانی کاملا منظم.

مثلانیم ساعت به نیم ساعت. فکر می کنم هر مادری باید زمان اختصاصی مناسب فرزند خودش را پیدا کند. اگر فاصله زمانی مناسب کودک را کشف کردید طبق همین زمانبندی تا چندروز عمل کنید بطور مثال سر نیم ساعت، او را دستشویی ببرید . البته همیشه هم فوری کارش را نمی کند. گاهی کنار در دستشویی ده دقیقه یک ربعی بنشیند صبور باشید . اما سر انجام آن اتفاق می افتد و هر دو خوشحال و دست زنان بیرون بیایید .
هر بار هم که پوشک دختر خشک بود، تشویقش کنید و نشان دهید که تمیز بودن پوشک برایتان مهم است.

چهار پنج روزی به این شکل بگذردو البته فاصله ی نیم ساعت،شاید کمی بیشتر شود. چون دخترشماتوانایی بیشتری پیدا کرده . اما هنوز خودش آن جمله ی مهم را نمی گوید ؛ «جیش دارم!»

بعد از آن چهار پنج روز که توانایی ش در کنترل زیاد شدو شناخت خوبی نسبت به حس دستشویی داشتن یا نداشتن پیدا کرده بود، او را باز بگذارید و برایش توضیح دهید که دیگر بزرگ شده ای و لازم نیست پوشک ببندی و دیگر می توانی شورت بپوشی. البته چون فلسفه ی شورت آموزشی را نمی داند، از شورت آموزشی استفاده کنید تا خیالمتان راحت تر باشد. (توجه داشته باشید شورت آموزشی قدرت جذب بالایی ندارد. فقط برای نگه داشتن کمی ادرار یا مدفوع مناسب است)

در این زمان، باز هم هر نیم ساعت، یک ساعت او را به توالت ببرید. دو سه بار پیش میاید که شورت کمی کثیف شود که با آرامش برایش توضیح دهید که قضیه چیست و بهتر است هر وقت احساس دستشویی داشتشمارا صدا کند و به توالت بروید.

و سرانجام،بعد چند روز ، آن جمله ی سرنوشت ساز را می گوید وشمارارا غرق در خوشحالی میکندو هر دو - به طرف دستشویی میروید .
توسط
ممنونم از پاسختون به این سوال.من هم چند روزیه که دارم دخترمو واسه از پوشک گرفتن آماده میکنم.میبرمش دستشویی و بعد باز دوباره پوشکشو میبندم.میخوام اول یکم آمادش کنم بعد پوشکشو کلا بردارم
باز هم سپاسگزارم
توسط zrastegar (228هزار امتیاز)
باسلام،در ابتدای این تمرین کودک را هنگام خواب ببنديد،به تدریج بعد ازمدتی مثانه قدرت نگهداریش تقویت شده و بچه هم خودش از تر شدن بدش می آید،این زمان در کودکان بسته به رشد عضلانی آنها متفاوت است،و نباید اضطراب وفشاري وارد کنید،در طول روز فقط کافیست هر نیم ساعت خودتان اورا روی لگن بنشانید،واز شورتهايي که لایه حوله ای ونايلوني توام،دارند یا شورتهای آموزشی یکبار مصرف استفاده کنيد،تا در صورت خطا،جایی را نجس نکند،برای هر بار یک جایزه کوچک مانندعکس برگردان یا شوکولات به اوجایزه بدهيد
توسط
عذرمیخوام فقط یک سوال در این باره داشتم
اینکه وقتی شروع میکنیم به پوشک گرفتن ; شب ها چیکار کنیم؟تا چند وقت شبها پوشک کنیم؟
ممنون میشم اگه پاسخگو باشین
به قرآن ناطق (عج) - سیستم پرسش و پاسخ خوش آمدید, مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از کارشناسان و حتی دیگر کاربران عزیز این مجموعه!

4.3هزار سوال

4.9هزار پاسخ

673 دیدگاه

3 کاربر

8 نفر آنلاین
0 عضو و 8 مهمان در سایت حاضرند
بازدید امروز: 570
بازدید دیروز: 2248
بازدید کل: 9825737
"راهنمای ارسال سوال" - به منظور بررسی سوالات مشابه خودتان بر روی علامت ذره بین کلیک کرده و کلیدواژه ای از مشکل و سوال خود را در سوالات جست و جو کنید. - بعد از اطمینان از غیرتکراری بودن سوالتان، به قسمت "پرسش سوال" بروید عنوان سوال خود را با حداقل 12 کاراکتر در قسمت عنوان سوال تایپ کنید - از دسته بندی ها ، دسته ی بانوان بصیر را انتخاب و با توجه به موضوع سوالتان زیر دسته مناسب را انتخاب کنید متن اصلی سوال را وارد کنید . - درصورت تمایل به دریافت جواب سوالتان از طریق ایمیل ، ایمیل خود را وارد کنید در غیر این صورت بخش مربوطه را خالی بگذارید برای اینکه سایت از حقیقی بودن سوال مطمئن شود ، تیک گزینه “I am not robot” را بزنید. - با کلیک بر روی گزینه پرسش سوال، سوال شما برای مدیریت ارسال می شود و در صورت صلاح دید پاسخ مناسب درج خواهد شد و شما در صفحه اصلی سوالات می توانید سوال و پاسخ خود را مشاهده کنید.
...